Gå til innhold

Kupton: hvordan ser en dag på en sikkerhetsavdeling ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan du si noe om hvordan det er å jobbe på en lokal sikkerhetsavdeling? Det vil jo eks være pasienter som er på soning. 
Er det stressende? Mye utagering? Farlig? Nå tenker jeg ikke bare på hvordan det er for leger, men også andre ansatte. 

Anonymkode: 658c2...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møtte en pasient som hadde vært på sikkerhet. Han sa de andre pasientene gikk fra å være rolige til å bli helt gærne. Det var veldig lite å finne på der, alt var sikkerhet. De ansatte var visst veldig hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (6 timer siden):

Møtte en pasient som hadde vært på sikkerhet. Han sa de andre pasientene gikk fra å være rolige til å bli helt gærne. Det var veldig lite å finne på der, alt var sikkerhet. De ansatte var visst veldig hyggelige.

Ok. Takk. 

Anonymkode: 658c2...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (17 timer siden):

Møtte en pasient som hadde vært på sikkerhet. Han sa de andre pasientene gikk fra å være rolige til å bli helt gærne. Det var veldig lite å finne på der, alt var sikkerhet. De ansatte var visst veldig hyggelige.

Tenkte jeg skulle ta på meg en jobb der, men jeg har hørt hvordan det er på en lukket/akutt avd, så jeg tror ikke det er noe for meg. Takk for at du tok deg tid til å svare meg :)

Anonymkode: 658c2...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt. Alt er opplagt på sikkerhet. Personalet er aldri alene med pasienter som er vurdert som farlige. Det gjelder alt personale - også kjøkken og renhold.

Pasienter som er vurdert som generelt farlige luftes/slippes ut fra rommet kun med to personale. 

Mer generelt kan jeg ikke si det, da farlighetsvurderinger gjøres kontinuerlig og hverdagen farges av hvordan pasientene er til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (2 timer siden):

Generelt. Alt er opplagt på sikkerhet. Personalet er aldri alene med pasienter som er vurdert som farlige. Det gjelder alt personale - også kjøkken og renhold.

Pasienter som er vurdert som generelt farlige luftes/slippes ut fra rommet kun med to personale. 

Mer generelt kan jeg ikke si det, da farlighetsvurderinger gjøres kontinuerlig og hverdagen farges av hvordan pasientene er til enhver tid.

Jeg tror ikke det er noe for meg?

når jeg er litt for unnvikende til at jeg klarer å mase på eller bry noen til å være med meg, dessuten takler jeg verbal utagering dårllg, hjernen kobler ut og så stivner jeg til og greier ikke å tenke eller si noe. Jeg tror det blir for heavy for meg. 

Anonymkode: 658c2...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg tror ikke det er noe for meg?

når jeg er litt for unnvikende til at jeg klarer å mase på eller bry noen til å være med meg, dessuten takler jeg verbal utagering dårllg, hjernen kobler ut og så stivner jeg til og greier ikke å tenke eller si noe. Jeg tror det blir for heavy for meg. 

Anonymkode: 658c2...859

Høres ut som en god beslutning at du ikke søker deg til jobb på sikkerhetsavdeling. Personalet på en slik avdeling, bør selv ha god grunnleggende trygghet og evne til tilstedeværelse, for at de fortløpende kan gjøre gode vurderinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke pasientene som er på sikkerhet sammen? De spiser ikke sammen eller sosialiserer? De er bare inne på cella og venter på at to ansatte skal følge dem ut? Eneste forskjellen fra fengsel er at ikke døra er låst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (58 minutter siden):

Slik skal den nye sikkerhetsavdelingen til oslo universitetssykehus se ut. Ser ut som et amerikansk 

Da blir det vel som  i USA da,der fengslene i realiteten er blitt psykiatriskeinstitusjoner, siden det som en gang var av psykiatriske institusjoner er nedlagt. Så hurra, alt som er amerikansk bør importeres ( not).

Anonymkode: 05e56...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (6 timer siden):

Er ikke pasientene som er på sikkerhet sammen? De spiser ikke sammen eller sosialiserer? De er bare inne på cella og venter på at to ansatte skal følge dem ut? Eneste forskjellen fra fengsel er at ikke døra er låst.

Det er som en vanlig, psykiatrisk, lukket avd - ikke et fengsel. 

Anonymkode: 658c2...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge er pasientene på en slik avdeling?

Hos oss er det langtidsopphold. 

Anonymkode: 658c2...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Hvor lenge er pasientene på en slik avdeling?

Det kan være mange år - ikke sjelden flere tiår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (På 1.8.2022 den 23.01):

Høres ut som en god beslutning at du ikke søker deg til jobb på sikkerhetsavdeling. Personalet på en slik avdeling, bør selv ha god grunnleggende trygghet og evne til tilstedeværelse, for at de fortløpende kan gjøre gode vurderinger. 

Du har nok rett i det du skriver. Jeg kan ikke ta det på meg. Takk for tilbakemeldingen :) 

Anonymkode: 658c2...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...