Gå til innhold

ISW/andre... Noen med peiling på bilkjøp og økonomi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet ikke om dette er riktig sted, men prøver meg her.

Har en liten hybrid bil som snart har gått 130000 og 2015 modell.  Her jeg bor har jeg foreløpig ingen mulighet til å lade, så jeg må ha en hybrid eller bensin bil. Nå er det sånn at det skal bli forbudt å selge nye fossil biler fra 2025. Vanligvis ville jeg tro at det vil lønne seg å kjøpe en 2-3år gammel bil, men nå lurer jeg på om jeg ikke bør kjøpe en ny. Kommer ikke til å bytte ennå, men er i tenkeboksen om hva jeg bør gjøre. Er så i villrede. 

Anonymkode: 9e413...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det var et vanskelig spørsmål!

Jeg tenker at det ikke er gitt at det skal bli forbudt å selge diesel- eller bensinbiler fra 2025. Mye infrastruktur må bygges ut for at elbil skal være et godt alternativ utenfor byene.  Jeg tviler egentlig på at vi rekker det så tidlig. 

Med det sagt ville jeg nok ikke gått «all in» nå med å bruke penger på en bensinbil. Vi kan risikere en betydelig økning i både bompenger og avgifter, for å gjøre det mer attraktivt å kjøpe elbil. Så jeg ville kanskje gått for en 2-3 år gammel bil som dekker dine behov for en relativt OK pris. Da vil nok også verditapet begrenses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (19 minutter siden):

Oi, det var et vanskelig spørsmål!

Jeg tenker at det ikke er gitt at det skal bli forbudt å selge diesel- eller bensinbiler fra 2025. Mye infrastruktur må bygges ut for at elbil skal være et godt alternativ utenfor byene.  Jeg tviler egentlig på at vi rekker det så tidlig. 

Med det sagt ville jeg nok ikke gått «all in» nå med å bruke penger på en bensinbil. Vi kan risikere en betydelig økning i både bompenger og avgifter, for å gjøre det mer attraktivt å kjøpe elbil. Så jeg ville kanskje gått for en 2-3 år gammel bil som dekker dine behov for en relativt OK pris. Da vil nok også verditapet begrenses.

Tusen takk for svar!

Dette er også det jeg har tenkt. Det vil vel uansett være lurt å drøye litt med å bytte?  Iallefall så lenge den jeg har ikke har store utgifter.  Hvis jeg har bilen ett år til så vil det være nærmere  2025. 

Anonymkode: 9e413...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...