Gå til innhold

Er en alvorlig slitenhet grunnlag til å svikte kollegene mine i morgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt en svært tøff uke på jobb der jeg har jobbet for to hele uka og vært sykt sliten hver dag. Er sykt sliten idag også men får ikke  sove og regner med jeg ikke får sove heller fordi jeg er så sykt sliten. Jeg får ikke ro i meg og kroppen verker. Jeg står foran en svært krevende jobb i morgen også og må tidllg opp. Jeg vurderer nå å være hjemme selv om det vil svikte kollegene mine. Men jeg er så sykt sliten og urolig og ingenting som hjelper meg. Jeg sa til noen kolleger idag at jeg er så sliten at jeg gruer meg til å jobbe i morgen, det bllr 8 svært tøffe timer, og jeg så frem til en etterlengtet god natt med søvn, men det nytter ikke pga uro. Er det grunnlag for å være hjemme i morgen, og hva skal jeg si?

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan nok være grunnlag for å være hjemme om du er ekstremt sliten og ikke får sove. Man kan jo ikke fungere da. Du må kontakte fastlegen og be om noe beroligende for å sove, og også angående sykemelding. Bare for en dag så fungerer jo egenmelding. Bare si at du er syk?

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har hatt en svært tøff uke på jobb der jeg har jobbet for to hele uka og vært sykt sliten hver dag. Er sykt sliten idag også men får ikke  sove og regner med jeg ikke får sove heller fordi jeg er så sykt sliten. Jeg får ikke ro i meg og kroppen verker. Jeg står foran en svært krevende jobb i morgen også og må tidllg opp. Jeg vurderer nå å være hjemme selv om det vil svikte kollegene mine. Men jeg er så sykt sliten og urolig og ingenting som hjelper meg. Jeg sa til noen kolleger idag at jeg er så sliten at jeg gruer meg til å jobbe i morgen, det bllr 8 svært tøffe timer, og jeg så frem til en etterlengtet god natt med søvn, men det nytter ikke pga uro. Er det grunnlag for å være hjemme i morgen, og hva skal jeg si?

Anonymkode: 

Det er vanskelig å vite hvor _sykt_  sliten du er for å bruke dine egne ord. Kanskje er dine kollegaer også _ sykt_ slitne ? 

Jeg var sykt sliten i hele juni. Den aller verste måneden I hele året for meg og mine kollegaer. Av en eller annen grunn er det alltid noen som blir syke akkurat når det er som aller mest behov for at alle er på plass. Kanskje blir de "syke" fordi de er _ sykt_ slitne ? Da kan man jo tenke seg hvor _ sykt_ slitne de blir de som blir igjen på jobb. 

Jeg forstår hvordan du har det. Når jeg har det slik, har jeg noen ganger tatt en blanding av paraset og ibux for å få kroppen til å slappe av. Sikkert ikke helt anbefalt, men det har hjulpet meg til å få sove. Bør nok ikke gjøres for ofte. 

Jeg tror du vil være glad for det i ettertid hvis du klarer å holde ut og jeg tror at både sjefen din og kollegaene dine vil være glade for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har hatt en svært tøff uke på jobb der jeg har jobbet for to hele uka og vært sykt sliten hver dag. Er sykt sliten idag også men får ikke  sove og regner med jeg ikke får sove heller fordi jeg er så sykt sliten. Jeg får ikke ro i meg og kroppen verker. Jeg står foran en svært krevende jobb i morgen også og må tidllg opp. Jeg vurderer nå å være hjemme selv om det vil svikte kollegene mine. Men jeg er så sykt sliten og urolig og ingenting som hjelper meg. Jeg sa til noen kolleger idag at jeg er så sliten at jeg gruer meg til å jobbe i morgen, det bllr 8 svært tøffe timer, og jeg så frem til en etterlengtet god natt med søvn, men det nytter ikke pga uro. Er det grunnlag for å være hjemme i morgen, og hva skal jeg si?

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Nå har du vel tatt avgjørelsen allerede, men jeg tror jeg ville ha gått på jobb i en slik situasjon, i alle fall hvis jeg skulle ha fri søndag. 

Uansett: håper du får en ok dag og en god natts søvn etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (52 minutter siden):

Nå har du vel tatt avgjørelsen allerede, men jeg tror jeg ville ha gått på jobb i en slik situasjon, i alle fall hvis jeg skulle ha fri søndag. 

Uansett: håper du får en ok dag og en god natts søvn etterhvert. 

Jeg sovna til slutt og kom meg i gang. Er bare å holde ut dagen. Får se på det som at jeg forbrenner kalorier når jeg skal mye ned i vekt, for det er hardt. Takk for at du forstår, det er ikke alle som forstår hvordan det er å ha en fysisk krevende jobb der man skal gå og holde kroppen oppe i 8 timer når man fra før er forferdelig sliten og har vondt i hodet og kroppen. Jeg er også den som presser meg mye til å gå på jobb for å ha minst mulig fravær. Sist jeg hadde fravær ble jeg sendt hjem av kolleger og fastlege. Så det er ikke noe jeg tar lett på sllk noen ser ut til å tro. 

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det hender jeg også er sykt sliten av noe ekstra på jobb. Men jeg er ikke hjemme før det hindrer meg pga noe ekstra som migrene som er så ille at jeg faktisk ikke kan klare å fungere på jobb. 

Anonymkode: 4d4bb...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det hender jeg også er sykt sliten av noe ekstra på jobb. Men jeg er ikke hjemme før det hindrer meg pga noe ekstra som migrene som er så ille at jeg faktisk ikke kan klare å fungere på jobb. 

Anonymkode: 4d4bb...867

Jeg har migrene idag. Men jeg går på jobb for det. 

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har migrene idag. Men jeg går på jobb for det. 

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Jeg hadde migrene torsdag og klarte å gå på jobb for det. I går hadde jeg ikke sjans. Det spørs hvor jævlig det er. 

Anonymkode: 4d4bb...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På seg selv kjenner man ingen andre. Husk at selv om du går på jobb når du er sliten, trøtt osv så vet du ikke hvordan andre har det. Jobbens art har også mye å si på evnen til å utføre arbeidet. Mange som skriver her har dessuten kanskje en sårbarhet som ikke alle har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (1 time siden):

På seg selv kjenner man ingen andre. Husk at selv om du går på jobb når du er sliten, trøtt osv så vet du ikke hvordan andre har det. Jobbens art har også mye å si på evnen til å utføre arbeidet. Mange som skriver her har dessuten kanskje en sårbarhet som ikke alle har. 

Ja, det er noe med det. 

Anonymkode: 4d4bb...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (2 timer siden):

På seg selv kjenner man ingen andre. Husk at selv om du går på jobb når du er sliten, trøtt osv så vet du ikke hvordan andre har det. Jobbens art har også mye å si på evnen til å utføre arbeidet. Mange som skriver her har dessuten kanskje en sårbarhet som ikke alle har. 

Den skjønte jeg ikke 🙈

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den skjønte jeg ikke 🙈

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Det er foreksempel forskjell mellom en brannkonstabel og kontorarbeider. Den ene er mer fysisk enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (10 minutter siden):

Det er foreksempel forskjell mellom en brannkonstabel og kontorarbeider. Den ene er mer fysisk enn den andre.

Ok, takk :) 

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ble 11 timer med søvn i natt, jeg våknet bare en gang for å gå på do. Jeg var helt på felgen. Har også startet med Triobe (booster for B12 mangel) og jern da jeg tror jeg mangler det også. Jeg har presset meg hardt mange ganger på jobb, også med migrene og andre ting andre hadde vært hjemme for. Sist ble jeg sendt hjem etter en operasjon i magen, jeg vllle som vanlig presse meg hardt, og det endte opp med blødning, mange sa jeg aldri skulle vært på jobb, men det er sånn jeg er. Så når jeg sier «sykt sliten» så er jeg på felgen. Men jeg klarte det :) tusen takk for svaret ditt og for at du trodde på meg :) 

cilie skrev (20 timer siden):

På seg selv kjenner man ingen andre. Husk at selv om du går på jobb når du er sliten, trøtt osv så vet du ikke hvordan andre har det. Jobbens art har også mye å si på evnen til å utføre arbeidet. Mange som skriver her har dessuten kanskje en sårbarhet som ikke alle har. 

 

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det ble 11 timer med søvn i natt, jeg våknet bare en gang for å gå på do. Jeg var helt på felgen. Har også startet med Triobe (booster for B12 mangel) og jern da jeg tror jeg mangler det også. Jeg har presset meg hardt mange ganger på jobb, også med migrene og andre ting andre hadde vært hjemme for. Sist ble jeg sendt hjem etter en operasjon i magen, jeg vllle som vanlig presse meg hardt, og det endte opp med blødning, mange sa jeg aldri skulle vært på jobb, men det er sånn jeg er. Så når jeg sier «sykt sliten» så er jeg på felgen. Men jeg klarte det :) tusen takk for svaret ditt og for at du trodde på meg :) 

 

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Det er ingen som sa du tar lett på det. Du er vel litt glad for det nå i ettertid for at du klarte å komme deg på jobb ? Godt at du fikk sove godt og lenge I natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Det er ingen som sa du tar lett på det. Du er vel litt glad for det nå i ettertid for at du klarte å komme deg på jobb ? Godt at du fikk sove godt og lenge I natt :)

Ja, det er jeg :) takk for det :) 

Anonymkode: 7ebf0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...