Gå til innhold

Hurtidsprogram eller langtidsprogram på oppvaskemaskina?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kayia
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Strømmen er svindyr her vi bor nå. Prøver å spare der jeg kan. Jeg har pleid å bruke hurtigprogram på oppvaskmaskina. Men er usikker på om det bruker mer eller mindre strøm enn langtidsprogram. Noen som vet? 

Anonymkode: 6d62d...6c8

Som Laban sier er det oppvarming av vann som er strømtyven.

Dersom dere kjører maskina daglig fordi dere er mange i husstanden blir det annerledes enn hos meg hvor vi er 1-2 og bruker flere dager, gjerne en uke på å fylle maskina. Jeg skyller tallerkener i kald vann så fremt det funker, men kjører til gjengjeld maskina på 65 grader slik at jeg vet det blir rent. I tillegg kjører jeg aldri halv maskin. Totalt forbruk av oppvarmet vann blir da mindre enn om jeg kjørte maskina på 50 grader men skylte i varmt vann.

Min store strømtyv er at jeg vasker kjeler, boller og kjøkkenredskap som kniver, visper, etc for hånd. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...