Gå til innhold

‘’Navlebeskuet’’ fordi jeg kjøpte 3 kasser med vin.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (5 timer siden):

Er du helt sikker på at de stirret, og at du ikke heller påfører dem å ha gjort noe du følte at de gjorde? ;) 

Det er like vanlig å handle mye på polet som på butikken når man skal ha fest. Selv reagerer jeg lite, så og si aldri, på andres innkjøp, og sånn tror jeg det er med de fleste. Jeg legger bare merke til om mange har mye av en vare, og da tenker jeg «det er sikkert tilbud på XX» og sjekker det ut. Life’s to short.  

Er helt sikker på de stirret på meg. De så med de lange blikkene sine helt til jeg kom bort til kassa. Jeg har 3 store kasser… de så ikke på noen andre 

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

morsan skrev (33 minutter siden):

Folk har som regel mer enn nok med seg selv. Det er mer sannsynlig at du overvurderer din egen betydning i andres øyne når du tillegger dem de tankene du gjør i denne tråden. Det er helt normalt å av og til gjøre storinnkjøp - også på polet. 

Det så ikke ut sånn når de stirret og stirret 

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det så ikke ut sånn når de stirret og stirret 

Anonymkode: f91b7...1cf

Dette går jo bare i ring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er helt sikker på de stirret på meg. De så med de lange blikkene sine helt til jeg kom bort til kassa. Jeg har 3 store kasser… de så ikke på noen andre 

Anonymkode: f91b7...1cf

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det så ikke ut sånn når de stirret og stirret 

Anonymkode: f91b7...1cf

De var kanskje litt misunnelige fordi du tydeligvis skulle ha en stor fest 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er helt sikker på de stirret på meg. De så med de lange blikkene sine helt til jeg kom bort til kassa. Jeg har 3 store kasser… de så ikke på noen andre 

Anonymkode: f91b7...1cf

Mulige takes:

* De så på deg fordi de lurte på om du trengte bærehjelp

* De så på deg fordi de lurte på om de skulle be om leg eller ikke

* De så på deg fordi de lurte på om du trengte annen hjelp knyttet til kjøpet

* De så på deg fordi du hadde tatt den handlevogna som har mest knirk i hjulene

* De så på andre også, men du legger ikke like mye merke til det fordi du er mest fokusert på deg selv

* De så ikke på deg, men stirret ut i lufta og tenkte på hva de skulle ha til middag

* De så på deg fordi de aldri før i hele verden har opplevd en kunde som handler mye alkohol og attpåtil har såååå innmari rare klær, og derfor så de riktig godt etter slik at de hadde nok info til å snakke masse om dette på pauserommet etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (7 minutter siden):

Mulige takes:

* De så på deg fordi de lurte på om du trengte bærehjelp

* De så på deg fordi de lurte på om de skulle be om leg eller ikke

* De så på deg fordi de lurte på om du trengte annen hjelp knyttet til kjøpet

* De så på deg fordi du hadde tatt den handlevogna som har mest knirk i hjulene

* De så på andre også, men du legger ikke like mye merke til det fordi du er mest fokusert på deg selv

* De så ikke på deg, men stirret ut i lufta og tenkte på hva de skulle ha til middag

* De så på deg fordi de aldri før i hele verden har opplevd en kunde som handler mye alkohol og attpåtil har såååå innmari rare klær, og derfor så de riktig godt etter slik at de hadde nok info til å snakke masse om dette på pauserommet etterpå

Ikke morsomt.

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er en hemmelig bonusavtale på polet som ikke vi vet om: De får utbetalt prosenter (nei forresten, promiller!) av dagens salg i "sin" kasse, så alle ønsker at storhandlerne skal velge akkurat deres.

Eller kanskje ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Kanskje det er en hemmelig bonusavtale på polet som ikke vi vet om: De får utbetalt prosenter (nei forresten, promiller!) av dagens salg i "sin" kasse, så alle ønsker at storhandlerne skal velge akkurat deres.

Eller kanskje ikke. 

De stirret meg helt bort til jeg hadde vist legg og betalt. Ikke opplevd lignende før derfor skrev jeg det her. 

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke opplevd lignende før derfor skrev jeg det her. 

Det er jo ikke vanlig, og selv om de mot formodning reagerte på et eller annet, er det nok for lengst glemt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke vanlig, og selv om de mot formodning reagerte på et eller annet, er det nok for lengst glemt nå. 

Skal ikke der igjen.. de reagerte på mengden og trodde sikkert jeg var alkoholiker 

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skal ikke der igjen.. de reagerte på mengden og trodde sikkert jeg var alkoholiker 

Alkoholikerne kommer kort etter åpningstid og kjøper brennevin, mens de fortsatt er noe i nærheten av edru. 

Harald Heide Steen jr har skrevet utførlig om denne "kundegruppa" i en av bøkene om livet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

Alkoholikerne kommer kort etter åpningstid og kjøper brennevin, mens de fortsatt er noe i nærheten av edru. 

Harald Heide Steen jr har skrevet utførlig om denne "kundegruppa" i en av bøkene om livet sitt. 

Huff ja... Husker en gang jeg som ung student skulle ta toget en formiddag til et studentseminar til fjells, og det var flere enn meg av studentene som ikke visste at polet åpner først kl. 10. Det var bare så vidt vi rakk å handle på polet i Oslo city før togavgang. Så der sto vi da, opptil flere studenter utenfor polet og ventet på at det skulle åpne, sammen med bare tilårskomne herrer som skulle inn og kjøpe en halv flaske 60 %. De virket litt ille berørt, stakkars, over å måtte dele status "oss som venter på at polet skal åpne om mårran" med andre enn sine likesinnede. 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alkoholikere kjøper ikke kassevis med vin.

Anonymkode: bf6a6...cec

Nei det er sant. Og en sirkulerer hvilke pol/butikker en handler på også. 😛

 

For øvrig kan man fint være alkoholiker uten å tilhøre de som står ved polet kl 10 på morgenen. Ref diskusjonen om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (14 minutter siden):

For øvrig kan man fint være alkoholiker uten å tilhøre de som står ved polet kl 10 på morgenen.

Selvsagt kan man det. Men det er et "sikrere" tegn på alkoholisme å kjøpe sprit hver morgen rett etter åpningstid, enn å handle tre kasser vin hvert jubelår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Selvsagt kan man det. Men det er et "sikrere" tegn på alkoholisme å kjøpe sprit hver morgen rett etter åpningstid, enn å handle tre kasser vin hvert jubelår. 

Ja, det er nok sant! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (9 minutter siden):

Selvsagt kan man det. Men det er et "sikrere" tegn på alkoholisme å kjøpe sprit hver morgen rett etter åpningstid, enn å handle tre kasser vin hvert jubelår. 

Kjøper oftere enn det … 

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (26 minutter siden):

Nei det er sant. Og en sirkulerer hvilke pol/butikker en handler på også. 😛

 

For øvrig kan man fint være alkoholiker uten å tilhøre de som står ved polet kl 10 på morgenen. Ref diskusjonen om det. 

Hvorfor?

Anonymkode: f91b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er helt sikker på de stirret på meg. De så med de lange blikkene sine helt til jeg kom bort til kassa. Jeg har 3 store kasser… de så ikke på noen andre 

Anonymkode: f91b7...1cf

Men vet du at de ikke tenkte "hun der skal sannelig arrangere en artig fest"? Det kunne jeg fort tenk, evt prøvd å se om du kjøpte masse av et merke som var et godt tips du hadde kommet over som jeg burde prøve. 

Enten det, eller at du selv har sett "skyldig" ut, ettersom du har kikket så mye på alle rundt deg hele tiden for å se om de ser på deg? Jeg er sikker på at dersom du bare hadde plukket med det du skulle ha og gått til kassen uten å glane så masse rundt deg, så hadde ikke dette innlegget vært nødvendig å poste ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...