Gå til innhold

Levd et helt liv uten å elske noen.


erik123

Anbefalte innlegg

Er det mulig å gå gjennom et liv uten å ha elsket? Og hvilke følger får det psykisk? Og er det mulig å elske to personer samtidig, som jeg hører noen gjør? Det høres ikke særlig troverdig ut. Man lever forskjellige liv og ikke alle er like heldige. Vi har ofte ei tung bør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

erik123 skrev (På 16.8.2022 den 14.36):

Er det mulig å gå gjennom et liv uten å ha elsket? Og hvilke følger får det psykisk? Og er det mulig å elske to personer samtidig, som jeg hører noen gjør? Det høres ikke særlig troverdig ut. Man lever forskjellige liv og ikke alle er like heldige. Vi har ofte ei tung bør. 

Jeg tror det er mulig å gå gjennom et helt liv uten å ha elsket noen. At noen kan ha elsket det individet, er en annen sak.
Jeg tror også det er mulig å elske to samtidig, kanskje ikke like mye.

Vi er alle forskjellig, heldigvis. Årsakene til det ene og det andre skal ikke jeg begi meg ut på:)

 

Anonymkode: d2491...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det er mulig å gå gjennom et helt liv uten å ha elsket noen. At noen kan ha elsket det individet, er en annen sak.
Jeg tror også det er mulig å elske to samtidig, kanskje ikke like mye.

Vi er alle forskjellig, heldigvis. Årsakene til det ene og det andre skal ikke jeg begi meg ut på:)

 

Anonymkode: d2491...6e0

Elske to samtidig? 

Anonymkode: 6b67e...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Elske to samtidig? 

Anonymkode: 6b67e...3bb

Hvorfor ikke? Tror du ikke disse "sister-wife"-mennene som har mange koner på sin måte elsker både 2 og 3 og 4 samtidig? Det er vel flere måter å elske noen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (På 16.8.2022 den 14.36):

Er det mulig å gå gjennom et liv uten å ha elsket? Og hvilke følger får det psykisk? Og er det mulig å elske to personer samtidig, som jeg hører noen gjør? Det høres ikke særlig troverdig ut. Man lever forskjellige liv og ikke alle er like heldige. Vi har ofte ei tung bør. 

Ja, det er mulig å gå gjennom hele livet uten å ha elsket noen. Det trenger ikke få spesielt store følger. 

Å kun elske en person er kulturbetinget, det kan være like normalt å elske to eller flere. Kulturen vi lever i farger hva vi anser som normalt og troverdig.

Anonymkode: 0703b...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke svar på det jeg lurte på. Kan en på over 60 aldri ha elsket et annet menneske? Et helt liv uten fysisk berøring, mange lever slik. Men hvordan har de det med seg selv? 

Anonymkode: 527b2...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (7 timer siden):

Hvorfor ikke? Tror du ikke disse "sister-wife"-mennene som har mange koner på sin måte elsker både 2 og 3 og 4 samtidig? Det er vel flere måter å elske noen på.

Det er kun mulig å elske en person, hvis du er i stand til å elske noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (3 minutter siden):

Det er kun mulig å elske en person, hvis du er i stand til å elske noe som helst. 

Du kan ikke bestemme hva andre kan føle og ikke føle. Heldigvis. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Du kan ikke bestemme hva andre kan føle og ikke føle. Heldigvis. :) 

Det kan heller ikke du!! Hvorfor er du så sur, har jeg gjort deg noe? Du må da tåle at noen har andre meninger en deg. Eller er det problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (8 minutter siden):

Det kan heller ikke du!! Hvorfor er du så sur, har jeg gjort deg noe? Du må da tåle at noen har andre meninger en deg. Eller er det problemet? 

Du må heller gå inn i deg selv og se om det ikke er du som ikke tåler. 

Anonymkode: c641b...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må heller gå inn i deg selv og se om det ikke er du som ikke tåler. 

Anonymkode: c641b...80e

Da må du fortelle meg hva han  ikke tåler? Du som anonym kan kanskje fortelle han det.  Hva er det som er problemet ditt? Tæler du ikke andres meninger? Vi er da forskjellige..

Anonymkode: 527b2...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (3 timer siden):

Det kan heller ikke du!! Hvorfor er du så sur, har jeg gjort deg noe? Du må da tåle at noen har andre meninger en deg. Eller er det problemet? 

Du kan jo ikke si at man ikke kan elske mer enn en person (av gangen). Du har det sånn så for deg er det sant, men andre kan jo ha på det på andre måter og elske flere av gangen. Jeg er på ingen måte sur på deg. :) Og du tåler tydeligvis dårlig at jeg har en annen mening enn deg. Hvordan du leser at jeg er sur ut fra forrige svar skjønner jeg ikke, jeg hadde jo til og med lagt til en smiley. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Du kan jo ikke si at man ikke kan elske mer enn en person (av gangen). Du har det sånn så for deg er det sant, men andre kan jo ha på det på andre måter og elske flere av gangen. Jeg er på ingen måte sur på deg. :) Og du tåler tydeligvis dårlig at jeg har en annen mening enn deg. Hvordan du leser at jeg er sur ut fra forrige svar skjønner jeg ikke, jeg hadde jo til og med lagt til en smiley. 

Takk for svar. Jeg er klar over at andre har andre meninger, det har jeg respekt for. Men jeg tror og mener at man ikke kan elske flere samtidig. Mest tror, for jeg har aldri elsket noe hunkjønn. Mulig det er litt spesielt. Men noen er slik. Og ja, jeg tåler godt at du mener noe annet. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...