Gå til innhold

Realistisk å gå ned 14 kg på 4 måneder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skal jo fysisk gå an, men hvor realistisk er det? Siden januar i år har jeg bare klart å gå ned 3 kg. Men jeg har nok ikke vert streng nok på kaloriene. Men nå er jeg ufattelig lei så tenker å virkelig endre meg nå. Håper på å kunne komme i mål før nyttår. 

Anonymkode: accaf...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 13.23):

Hva er poenget med å gjøre det på 4 måneder?

Anonymkode: ff504...753

Enig i det. Beste er å gjøre det på en sunn måte. Ikke en ekstrem måte  

Anonymkode: 893f0...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 11.33):

Jeg skal ned fra BMI 25 til 19, om det har noe å si. 

Anonymkode: accaf...4c9

Hvor helt ned til 19?

Anonymkode: a5084...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 23.22):

Enig i det. Beste er å gjøre det på en sunn måte. Ikke en ekstrem måte  

Anonymkode: 893f0...614

Jeg støtter den.

Til TS: Dessuten, ved en langsom vektnedgang, er muligheten større for å beholde vekttapet jo mindre man ønsker seg den velkjente jojo-slankingen. Den fremprovoseres nettopp av ekstreme dietter, måter å gå raskt ned i vekt på og deretter gå tilbake til sitt vanlige kosthold. Husk også at siden du allerede er normalvektig, vil det kreve mer av deg å gå ned i vekt enn en person som har mye å ta av. Kutt ut den regelen om innen en viss tid i så fall...

Jeg synes du skal stille deg spørsmålet en gang til: Er dette noe jeg EGENTLIG trenger å bruke tid og anstrengelser på? Hva med å heller bare ha et normalt, sunt kosthold? Mulig det vil gi samme gevinst på sikt... Gode valg vi gjør i dag, viser seg ofte om 5-10 år. Det samme med usunne valg.

NRK hadde en veldig fin artikkel, om at høye priser kan få folk til å velge usunt:

 

 

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...