Gå til innhold

Bekymringsmelding til barnevernet når vedkommende tidligere har vært dømt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Er han i jobb? Kanskje du kan stikke innom mens han er på jobb? Eller ringe henne på den tiden du vet han ikke er hjemme? Uff, så vanskelig dette må være for deg! 

Han er i jobb ja. Jeg har ikke telefonnummeret hennes, og finner ingenting når jeg prøver å søke på navnet hennes. Jeg har prøvd å skrive til henne på messenger, men da har broren min svart for henne, så jeg tror hun henter ham eller så overvåker han henne. Han bedrev sterk sosial kontroll av den første kona og datteren (f.eks ved å svare for kona selv når vi snakket direkte til henne, ikke la henne ha besøk uten at han er tilstede i samme rom) så jeg har en mistanke at han gjør det samme med de nye. 

Anonymkode: 8c7d6...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Og hva er da poeng med at du spør om de har mottatt meldingen fra deg?  Det vil jo du ikke få svar på? Du burde helle hjulpet de du er bekymret over, som den nye konen. 

Anonymkode: 9bb67...88f

Slik jeg forstod det lurte hun på hvor lang tid det tok før BV tok kontakt med det innmeldte hjemmet, ikke med henne. 

For øvrig syns jeg det er en svakhet at meldere ikke kan få et standard svarbrev ala "Varsel er mottatt og vil bli behandlet" sånn vet man at det er registrert. Jeg har selv levert en bekymringsmelding en gang, og jeg lurte også - som TS - på om brevet hadde kommet fram eller ikke. 

Selv ville jeg ikke kontaktet de som var innmeldt i en slik fase. I mange tilfeller blir nok mottaker aggressiv, og det å ta kontakt kan sette de nærmeste i ytterligere fare (da aggresjonen tas ut på dem). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Hvis dere bor i samme by så kan du kanskje stikke innom på besøk en tur? Hvis det er vanlig at dere gjør det da. Jeg hadde ikke forventet at barnevernet har rukket å gjøre noe ennå, dessverre.

Jeg vet ikke om det er et så godt råd. Etter et varsel ville jeg holdt avstand for å forhindre ytterligere provokasjon, spesielt i et tilfelle som hos TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Selv ville jeg ikke kontaktet de som var innmeldt i en slik fase. I mange tilfeller blir nok mottaker aggressiv, og det å ta kontakt kan sette de nærmeste i ytterligere fare (da aggresjonen tas ut på dem). 

Det har du helt rett i, men jeg regner med at barnevernet ikke har hatt tid til å foreta seg noe som helst ennå og tenkte kanskje ts kunne komme i kontakt med den nye samboeren uten at mannen visste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (20 timer siden):

Slik jeg forstod det lurte hun på hvor lang tid det tok før BV tok kontakt med det innmeldte hjemmet, ikke med henne. 

For øvrig syns jeg det er en svakhet at meldere ikke kan få et standard svarbrev ala "Varsel er mottatt og vil bli behandlet" sånn vet man at det er registrert. Jeg har selv levert en bekymringsmelding en gang, og jeg lurte også - som TS - på om brevet hadde kommet fram eller ikke. 

Selv ville jeg ikke kontaktet de som var innmeldt i en slik fase. I mange tilfeller blir nok mottaker aggressiv, og det å ta kontakt kan sette de nærmeste i ytterligere fare (da aggresjonen tas ut på dem). 

Det stemmer at det var det jeg lurte på ja :) 

Jeg kommer ikke til å kontakte broren min eller kona hans nå som den bekymringsmeldingen er sent. Jeg er vokst opp med denne mannen og vet hvordan han reagerer om noen våger å si han imot/trosse ham, og det er ikke noe jeg er villig til å utsette meg for mer. Jeg ønsker kun å hjelpe kona hans og gutten i tilfelle de blir utsatt for det samme han utsatte meg, foreldre våre og forrige familie for.

 

Anonymkode: 8c7d6...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det stemmer at det var det jeg lurte på ja :) 

Jeg kommer ikke til å kontakte broren min eller kona hans nå som den bekymringsmeldingen er sent. Jeg er vokst opp med denne mannen og vet hvordan han reagerer om noen våger å si han imot/trosse ham, og det er ikke noe jeg er villig til å utsette meg for mer. Jeg ønsker kun å hjelpe kona hans og gutten i tilfelle de blir utsatt for det samme han utsatte meg, foreldre våre og forrige familie for.

Anonymkode: 8c7d6...462

Klokt! Det står respekt av det du gjør her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (23 timer siden):

Slik jeg forstod det lurte hun på hvor lang tid det tok før BV tok kontakt med det innmeldte hjemmet, ikke med henne. 

For øvrig syns jeg det er en svakhet at meldere ikke kan få et standard svarbrev ala "Varsel er mottatt og vil bli behandlet" sånn vet man at det er registrert. Jeg har selv levert en bekymringsmelding en gang, og jeg lurte også - som TS - på om brevet hadde kommet fram eller ikke. 

Selv ville jeg ikke kontaktet de som var innmeldt i en slik fase. I mange tilfeller blir nok mottaker aggressiv, og det å ta kontakt kan sette de nærmeste i ytterligere fare (da aggresjonen tas ut på dem). 

På generelt basis så får jo ikke bv beskjed når det sendes inn anonymt? Hvem skal de melde tilbake til når meldingen er sendt per post? Jeg synes uansett det er feigt og melde anonymt. 

Anonymkode: 9bb67...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På generelt basis så får jo ikke bv beskjed når det sendes inn anonymt? Hvem skal de melde tilbake til når meldingen er sendt per post? Jeg synes uansett det er feigt og melde anonymt. 

Anonymkode: 9bb67...88f

 

Det står du selvsagt helt fritt til å mene, men jeg velger å melde anonymt for min egen sikkerhet da denne mannen er grenseløs i hva han kan finne på. 

 

Anonymkode: 8c7d6...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Det står du selvsagt helt fritt til å mene, men jeg velger å melde anonymt for min egen sikkerhet da denne mannen er grenseløs i hva han kan finne på. 

 

Anonymkode: 8c7d6...462

Det er du i din fulle rett til. Skal man snakke feighet hadde det vel vært å ikke tørre å melde i fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 minutter siden):

Det er du i din fulle rett til. Skal man snakke feighet hadde det vel vært å ikke tørre å melde i fra? 

Feighet hadde vært å bare la den nye kona og sønnen risikere å gå gjennom det samme som forrige måtte, bare at dette er jo en enda verre situasjon da de har vært her under et år og ikke snakker norsk eller har nettverk her. Det nekter jeg faktisk å la dem gå gjennom.

 Og jeg tar ikke sjansen på å melde under navn fordi jeg så terroriseringen av foreldrene mine den gangen de meldte fra under fullt navn. Eiendommen deres ble skadet og både hjemme og på jobb ble de sjikanert og terrorisert av ham.

Anonymkode: 8c7d6...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Feighet hadde vært å bare la den nye kona og sønnen risikere å gå gjennom det samme som forrige måtte, bare at dette er jo en enda verre situasjon da de har vært her under et år og ikke snakker norsk eller har nettverk her. Det nekter jeg faktisk å la dem gå gjennom.

 Og jeg tar ikke sjansen på å melde under navn fordi jeg så terroriseringen av foreldrene mine den gangen de meldte fra under fullt navn. Eiendommen deres ble skadet og både hjemme og på jobb ble de sjikanert og terrorisert av ham.

Anonymkode: 8c7d6...462

Ja. Helt enig. Mulig du misforstod meg. Jeg mente det ikke er feigt av deg å melde anonymt. At det feige hadde vært å ikke melde i fra hvis man skal begynne å snakke om feighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja. Helt enig. Mulig du misforstod meg. Jeg mente det ikke er feigt av deg å melde anonymt. At det feige hadde vært å ikke melde i fra hvis man skal begynne å snakke om feighet. :)

Neida jeg skjønte hva du mente :) jeg bare ble så engasjert :ph34r:

Anonymkode: 8c7d6...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida jeg skjønte hva du mente :) jeg bare ble så engasjert :ph34r:

Anonymkode: 8c7d6...462

Åja! Ja, men det er da helt fint! 

Jeg synes du er råtøff som gjør dette. Jeg gjorde det mot naboen som jeg aldri snakker med og det var ekkelt nok. Det er mye mer vanskelig det du gjør nå. Og så viktig for konen og barnet.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (7 minutter siden):

Åja! Ja, men det er da helt fint! 

Jeg synes du er råtøff som gjør dette. Jeg gjorde det mot naboen som jeg aldri snakker med og det var ekkelt nok. Det er mye mer vanskelig det du gjør nå. Og så viktig for konen og barnet.

Takk. :)Det er ekkelt men jeg ser ingen annen utvei. Det nytter ikke å snakke med han heller ( foreldrene mine prøvde i 13 år før de meldte han fordi han lot niesen min ruse seg med menn i tyvårene alene om natta fra 12-årsalder. Kona var for kuet til å si imot...), og jeg ser hvor store skader han påførte niesen min. Han får ikke lov å gjøre det igjen med en gutt som har kommet hit med mor i håp om et bedre liv.

Anonymkode: 8c7d6...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk. :)Det er ekkelt men jeg ser ingen annen utvei. Det nytter ikke å snakke med han heller ( foreldrene mine prøvde i 13 år før de meldte han fordi han lot niesen min ruse seg med menn i tyvårene alene om natta fra 12-årsalder. Kona var for kuet til å si imot...), og jeg ser hvor store skader han påførte niesen min. Han får ikke lov å gjøre det igjen med en gutt som har kommet hit med mor i håp om et bedre liv.

Anonymkode: 8c7d6...462

Huff. Stakkars niesen din! Veldig bra at du gjør det du kan for å beskytte konen og gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Huff. Stakkars niesen din! Veldig bra at du gjør det du kan for å beskytte konen og gutten.

Ja, og hun betaler for det fremdeles den dagen idag, med traumer og har falt langt bak andre jevnaldrende på flere punkter.

Det er derfor jeg er såpass "på" i denne saken, for her har jeg ikke bare en mistanke. Jeg VET at broren min på mange måter er farlig selv om han ikke denger de han bor med..

Anonymkode: 8c7d6...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På generelt basis så får jo ikke bv beskjed når det sendes inn anonymt? Hvem skal de melde tilbake til når meldingen er sendt per post? Jeg synes uansett det er feigt og melde anonymt. 

Anonymkode: 9bb67...88f

Jeg meldte ikke anonymt, men fikk likevel ingen beskjed. 

Det kan ellers være flere grunner til at noen ønsker å melde anonymt. I TS sitt tilfelle er det helt forståelig for meg i allefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Ariam skrev (2 timer siden):

TS, hvordan går det med deg og saken? ❤️

Det ser ikke ut til å gå så bra.

Barnevernet gjør ikke noe og både stesønnen og kona ser verre ut for hver gang. Datteren hans (altså min niese) som jeg møtte i en begravelse sammen med dem for noen dager siden sier at hun selv ikke klarer å være på besøk over kortere tid der engang, og uttrykker bekymring for dem.

 

Anonymkode: 8c7d6...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...