Gå til innhold

Dåpsgave til voksen alder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal i dåp neste helg til fadderbarnet mitt.  Da jeg var på senteret i dag kom jeg over et grytesett av god kvalitet nedsatt 70% som hver og en vil få godt bruk for i livet. Jeg kjøpte dette og tenkte og gi dette i dåpsgave til den lille neste helg, men lurer på om det er litt sært å gi i dåpsgave? 

Anonymkode: 97849...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal i dåp neste helg til fadderbarnet mitt.  Da jeg var på senteret i dag kom jeg over et grytesett av god kvalitet nedsatt 70% som hver og en vil få godt bruk for i livet. Jeg kjøpte dette og tenkte og gi dette i dåpsgave til den lille neste helg, men lurer på om det er litt sært å gi i dåpsgave? 

Anonymkode: 97849...988

Jeg ville ikke gitt noe som må stues bort i mange år. Mye forandrer seg på 20år og kanskje er den ikke brukanes da. Men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (11 minutter siden):

Jeg ville ikke gitt noe som må stues bort i mange år. Mye forandrer seg på 20år og kanskje er den ikke brukanes da. Men det er meg.

Smykker og sånt må jo også stues bort. Jeg fikk kun smykker og en enkel sølvskje i min egen dåp og de har jeg aldri brukt. Ganske sikker på at de ble kastet da jeg ryddet ut av dødsboet til faren min de lå i.

Men grytesett kan jo bli sett på som litt sært. Og som du sier det kan jo være at det forandrer seg så mye de neste årene t de grytene ikke blir noe vedkommende kan bruke heller.

Anonymkode: b3339...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Smykker og sånt må jo også stues bort. Jeg fikk kun smykker og en enkel sølvskje i min egen dåp og de har jeg aldri brukt. Ganske sikker på at de ble kastet da jeg ryddet ut av dødsboet til faren min de lå i.

Men grytesett kan jo bli sett på som litt sært. Og som du sier det kan jo være at det forandrer seg så mye de neste årene t de grytene ikke blir noe vedkommende kan bruke heller.

Anonymkode: b3339...0ab

Smykker kan jo gjerne brukes da og ikke tar de så stor plass heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skal i dåp neste helg til fadderbarnet mitt.  Da jeg var på senteret i dag kom jeg over et grytesett av god kvalitet nedsatt 70% som hver og en vil få godt bruk for i livet. Jeg kjøpte dette og tenkte og gi dette i dåpsgave til den lille neste helg, men lurer på om det er litt sært å gi i dåpsgave? 

Anonymkode: 97849...988

Det ville jeg ikke gitt. Tenk på at mange gryter fra 2000 sannsynligvis ikke er brukbare på dagens induksjonstopp som stadig flere har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (8 minutter siden):

Smykker kan jo gjerne brukes da og ikke tar de så stor plass heller.

Joda, men så er vi jo mange som ikke liker smykker selv om vi er jenter og da blir de bare liggende og samle støv. 

Anonymkode: b3339...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Joda, men så er vi jo mange som ikke liker smykker selv om vi er jenter og da blir de bare liggende og samle støv. 

Anonymkode: b3339...0ab

Gi bruksting som en sangbok/eventyrbok, den minste Berganssekken, en skikkelig tollekniv, et Rørospledd (finnes også i barnestørrelse) eller noe slikt. 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Gi bruksting som en sangbok/eventyrbok, den minste Berganssekken, en skikkelig tollekniv, et Rørospledd (finnes også i barnestørrelse) eller noe slikt. 

Det var veldig gode gaveideer :) 

Anonymkode: b3339...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal i dåp neste helg til fadderbarnet mitt.  Da jeg var på senteret i dag kom jeg over et grytesett av god kvalitet nedsatt 70% som hver og en vil få godt bruk for i livet. Jeg kjøpte dette og tenkte og gi dette i dåpsgave til den lille neste helg, men lurer på om det er litt sært å gi i dåpsgave? 

Anonymkode: 97849...988

Ja, veldig sært. Ingen ønsker å få gryter i dåpsgave som kanskje skal oppbevares i 18-20 år før de brukes. @lillemus har gode ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var veldig gode gaveideer :) 

Anonymkode: b3339...0ab

Jeg liker gaver som brukes og ikke bare blir liggende og ta opp plass. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Jeg liker gaver som brukes og ikke bare blir liggende og ta opp plass. 😊

Helt enig. Jeg kommer til å gå for noe lignende den dagen jeg får flere tantebarn :) 

Anonymkode: b3339...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...