Gå til innhold

Ble spurt om det gikk bra med meg på polet😵‍💫


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Var ikke dette veldig rart????

Anonymkode: f112d...12a

Jo, spesielt om de spurte bare deg og ikke den før eller etter deg i køen, dvs at det var ekspeditørens standard høflighetsfrase. Hva tenker du selv kan være årsaken? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (Akkurat nå):

Jo, spesielt om de spurte bare deg og ikke den før eller etter deg i køen, dvs at det var ekspeditørens standard høflighetsfrase. Hva tenker du selv kan være årsaken? 

De spurte bare meg!? De spurte mens jeg plukket ut det jeg skulle ha… jeg tror de kjente meg igjen fra sist gang…! Den var en som tok meg inntil siden også kom spørsmålet «går det bra med deg?»… herregud ! Jeg ble så pinlig berørt! 

Anonymkode: f112d...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De spurte bare meg!? De spurte mens jeg plukket ut det jeg skulle ha… jeg tror de kjente meg igjen fra sist gang…! Den var en som tok meg inntil siden også kom spørsmålet «går det bra med deg?»… herregud ! Jeg ble så pinlig berørt! 

Anonymkode: f112d...12a

Er du der ofte? Var du edru, frisk og "på plass"? Kan de har tenkt at de har et ansvar for å følge med på at du ikke drikker for mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (31 minutter siden):

Er du der ofte? Var du edru, frisk og "på plass"? Kan de har tenkt at de har et ansvar for å følge med på at du ikke drikker for mye? 

Je har vært der innimellom… og jeg var edru og på plass. De kan kanskje reagert på at jeg er ung og alltid kjøper det samme hver gang, jeg vet ikke men jeg følte de mistenkte jeg hadde et problem. 

Anonymkode: f112d...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (27 minutter siden):

Kan det ha vært en litt uheldig måte å spørre som du fant det du ville ha?

Nei det ikke tolkes feil i det hele tatt. 

Anonymkode: f112d...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Je har vært der innimellom… og jeg var edru og på plass. De kan kanskje reagert på at jeg er ung og alltid kjøper det samme hver gang, jeg vet ikke men jeg følte de mistenkte jeg hadde et problem. 

Anonymkode: f112d...12a

Hvor ofte er du der, og hva kjøper du da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (28 minutter siden):

Hvor ofte er du der, og hva kjøper du da? 

Kanskje 1 gang i uken eller hver 12 dag, kjøper vin på kartong 

Anonymkode: f112d...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (45 minutter siden):

Hvor ofte er du der, og hva kjøper du da? 

Om du kjøper 3 liter vin omtrent hver uke kan det være at de er bekymret ja. Du sier du er ung, hvor gammel er du? Går du på skole eller jobber du? Føler du selv at du drikker for mye? Det at du er vár på hvordan du behandles av ansatte på polet kan jo tyde på at du selv syns det er i meste laget?

Drikker du forresten alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

Om du kjøper 3 liter vin omtrent hver uke kan det være at de er bekymret ja. Du sier du er ung, hvor gammel er du? Går du på skole eller jobber du? Føler du selv at du drikker for mye? Det at du er vár på hvordan du behandles av ansatte på polet kan jo tyde på at du selv syns det er i meste laget?

Drikker du forresten alene? 

Det var mange spørsmål jeg ikke ønsker og svare på.. jeg drikker alene og dette er min flukt fra vonde smerter. Men jeg er voksen. Jeg vet jeg drikker for mye. 

Anonymkode: f112d...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke rart i det hele tatt.

Alkohollovgivningen i Norge er slik at det er forbudt å selge alkohol, være seg i butikk, på Vinmonopolet, på restauranter eller på utesteder, til noen som mistenkes for å være åpenbart påvirket av alkohol. Da det ikke er så relevant å objektivt verifisere dette med f.eks. en promilletest, vil man i stedet tilnærme seg temaet ved å stille noen spørsmål, enten det er ansatte på Vinmonopolet eller en dørvakt. Et slikt spørsmål kan være hvordan formen er eller om det går bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (43 minutter siden):

Dette er ikke rart i det hele tatt.

Alkohollovgivningen i Norge er slik at det er forbudt å selge alkohol, være seg i butikk, på Vinmonopolet, på restauranter eller på utesteder, til noen som mistenkes for å være åpenbart påvirket av alkohol. Da det ikke er så relevant å objektivt verifisere dette med f.eks. en promilletest, vil man i stedet tilnærme seg temaet ved å stille noen spørsmål, enten det er ansatte på Vinmonopolet eller en dørvakt. Et slikt spørsmål kan være hvordan formen er eller om det går bra.

 

Ts.  har ikke skrevet noe om hun var påvirket av alkohol, og heller ikke om hun ble nektet å kjøpe vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (Akkurat nå):

Ts.  har ikke skrevet noe om hun var påvirket av alkohol, og heller ikke om hun ble nektet å kjøpe vin.

Nei, men du kan bli spurt/screenet selv om du er edru. F.eks hvis du er trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (Akkurat nå):

Nei, men du kan bli spurt/screenet selv om du er edru. F.eks hvis du er trøtt.

Hvis hun ble tatt til side høres det ut som det var noe.  Jeg ville ikke lagt merke til om noen spurte meg om jeg hadde det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2022 den 11.42):

Var ikke dette veldig rart????

Anonymkode: f112d...12a

Jeg har lest alle svarene i tråden og det er mulig du ikke så like våken og oppegående ut som du selv trodde der og da. Det er ikke rart at de spør, de ansatte på polet ser nok mye forskjellig i jobben sin. Når de spør på den måten du sier her så har de observert deg, blitt bekymret og viser omsorg for deg. De gjør akkurat det de skal i jobben sin og ønsker kun det beste for deg.

I stedet for å bli krenket så synes jeg du skal ta det til etterretning og søke hjelp for vonde smerter på en annen måte. Alkohol hjelper bare der og da, men gjør det adskillig verre på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det bare er en måte å spørre på for å se om du trenger hjelp til å finne fram til det du skal ha. Har selv fått samme spørsmålet i en annen type butikk. Sto da å så etter noe i en hylle. Tror ikke det er noe å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/19/2022 at 2:33 PM, AnonymBruker said:

Det var mange spørsmål jeg ikke ønsker og svare på.. jeg drikker alene og dette er min flukt fra vonde smerter. Men jeg er voksen. Jeg vet jeg drikker for mye. 

Anonymkode: f112d...12a

Spesielt den siste setningen din er nok forklaringen på hvorfor de spurte. Ofte ikke altfor vanskelig å se på andre at de drikker for mye og dette kombinert med at du er der relativt ofte er nok årsaken til spørsmålet. Bra at de bryr seg om deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...