Gå til innhold

bagasje på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal fly snart og det er ikke samme selskap ut og hjem.  På veien ut er håndbagasje inkludert, og på veien hjem er et lite kolli inkludert.  Er det noen forskjell?

Anonymkode: 5190a...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ulike selskap definerer dette forskjellig. Noen skiller f.eks mellom håndbagasje og kabinbagasje. 

Anonymkode: 5ff85...5f6

Men, et lite kolli må bety håndbagasje som man har inne i flyet?

Anonymkode: 5190a...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men, et lite kolli må bety håndbagasje som man har inne i flyet?

Anonymkode: 5190a...194

Dette står der du har bestilt. Kolli er vel somregel det du sender avgårde på belte, men da pleier det å stå «innsjekket kolli». Så mulig kolli betyr i flyet da, men hvor mange kilo står det at er inkl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (45 minutter siden):

Dette står der du har bestilt. Kolli er vel somregel det du sender avgårde på belte, men da pleier det å stå «innsjekket kolli». Så mulig kolli betyr i flyet da, men hvor mange kilo står det at er inkl?

Takk for svar.  Dette er tillatt håndbagasje.  Har funnet ut av det.  Det står ikke noe om kilo.

Anonymkode: 5190a...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar.  Dette er tillatt håndbagasje.  Har funnet ut av det.  Det står ikke noe om kilo.

Anonymkode: 5190a...194

Til forskjell fra tidligere, så definerer enkelte flyselskap håndbagasje som noe som må få plass under stolen foran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (53 minutter siden):

Til forskjell fra tidligere, så definerer enkelte flyselskap håndbagasje som noe som må få plass under stolen foran. 

Dette er SAS.  Det står ikke noe om plassering av kollien.

Anonymkode: 5190a...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er SAS.  Det står ikke noe om plassering av kollien.

Anonymkode: 5190a...194

Hva er 1 lite kolli håndbagasje?

1 liten veske (under setet) (30 x 20 x 38 cm) + 1 håndbagasje (bagasjehylle) (55 x 40 x 23 cm) max 10 kg totalt.

Dette fant jeg da jeg googlet.  Regner med at jeg kan ha med meg liten cabin koffert og den lille sekken min.

Anonymkode: 5190a...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er SAS.  Det står ikke noe om plassering av kollien.

Anonymkode: 5190a...194

Her er SAS sine bagasjeregler: 

Bagasjeregler-SAS-mars-2022.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 17.56):

Takk for svar.  Dette er tillatt håndbagasje.  Har funnet ut av det.  Det står ikke noe om kilo.

Anonymkode: 5190a...194

Håndbagasje er vel sånn rundt 8kg. Når jeg kjøper norwegian gir de meg valget (billigst) å ikke ha kolli i flyet, men bare veske som har plass under setet. Feks.. håndbagasje hos de er vel 8kg Max om du ha skal ha i hyllen. cabin luggage som det kalles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (På 22.9.2022 den 22.31):

Her er SAS sine bagasjeregler: 

Bagasjeregler-SAS-mars-2022.png

Jeg har ikke bestilt direkte hos SAS, men via Travellink.  Så jeg vet ikke om dette er GO Light, eller ikke.

Anonymkode: 5190a...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (19 timer siden):

Håndbagasje er vel sånn rundt 8kg. Når jeg kjøper norwegian gir de meg valget (billigst) å ikke ha kolli i flyet, men bare veske som har plass under setet. Feks.. håndbagasje hos de er vel 8kg Max om du ha skal ha i hyllen. cabin luggage som det kalles. 

Jeg bruker Norwegian mye og kjenner til reglene om å betale for håndbagasje i hylla.

Anonymkode: 5190a...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...