Gå til innhold

I disse strømsparetider.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Og mens vi sitter her inne og diskuterer strømpriser, holder verden på å rakne der ute.

Skumle tider nå :(

Tenker du på gassledningene?

Hvis det er sabotasje mistenker jeg ingen andre enn Russland, men det er absurd å ødelegge noe så dyrt som de selv eier og som ikke er i drift. 

Jeg har litt lyst til å tro at røret kan ha revnet og at det var eksplosjonen man registrerte. Rørene ble visst brukt til å lagre gass.

Jeg kan se for meg at en russer kan ha skrudd opp trykket litt for mye. Det kan ha gitt noen piskeslag-effekt som gjør at det ryker på flere steder langt unna. Litt på samme måte som en spaghetti alltid knekker flere plasser.

Med 99% sannsynlighet så viser det seg at det var sabotasje og så angrer jeg på dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (12 minutter siden):

Tenker du på gassledningene?

Hvis det er sabotasje mistenker jeg ingen andre enn Russland, men det er absurd å ødelegge noe så dyrt som de selv eier og som ikke er i drift. 

Jeg har litt lyst til å tro at røret kan ha revnet og at det var eksplosjonen man registrerte. Rørene ble visst brukt til å lagre gass.

Jeg kan se for meg at en russer kan ha skrudd opp trykket litt for mye. Det kan ha gitt noen piskeslag-effekt som gjør at det ryker på flere steder langt unna. Litt på samme måte som en spaghetti alltid knekker flere plasser.

Med 99% sannsynlighet så viser det seg at det var sabotasje og så angrer jeg på dette innlegget.

Ja, har lest det samme som deg, at det kan værr pga lagring av gass, men det er vel tvilsomt. Ja, det er absurd å ødelegge noe som de eier selv, men de har vel tenkt å skylde på vesten å bruke det som propaganda. Det er jo litt rart at en ulykke skal skje med begge ledninger samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Ja, har lest det samme som deg, at det kan værr pga lagring av gass, men det er vel tvilsomt. Ja, det er absurd å ødelegge noe som de eier selv, men de har vel tenkt å skylde på vesten å bruke det som propaganda. Det er jo litt rart at en ulykke skal skje med begge ledninger samtidig

Ja, det sliter jeg også med å skjønne. Det må i såfall ha vært samme hendelse / årsak som ligger bak.

Det er rart uansett. Hvorfor sprenge samme ledning flere steder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (13 minutter siden):

Ja, det sliter jeg også med å skjønne. Det må i såfall ha vært samme hendelse / årsak som ligger bak.

Det er rart uansett. Hvorfor sprenge samme ledning flere steder? 

Og dronene som et observert over plattformer. Jeg er redd vi bare ser begynnelsen på noe verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Og mens vi sitter her inne og diskuterer strømpriser, holder verden på å rakne der ute.

Skumle tider nå :(

Enig. Liker også dårlig utviklingen i England. Pundet er helt ute av kontroll og det kan bli skikkelig skummelt. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Kayia skrev (10 timer siden):

Enig. Liker også dårlig utviklingen i England. Pundet er helt ute av kontroll og det kan bli skikkelig skummelt. 

Jeg har ikke fulgt med på dette, skal jeg innrømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke fulgt med på dette, skal jeg innrømme :)

Her kan du lese en god artikkel om du ønsker.

Skjønner ellers godt at du ikke følger med. på alt. Selv sorterer jeg bevisst hva jeg leser for tiden, og prøver å forholde meg konstruktiv til det jeg leser. Medias ensidige fokus, repeterende innhold og blinkende overskrifter bidrar til økt framtidsfrykt merker jeg, og jeg prøver å ikke la meg dra med i dragsuget.

Jeg ønsker å bevare fatningen, selv om jeg skjønner at de ti gode årene er historie for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 timer siden):

Her kan du lese en god artikkel om du ønsker.

Skjønner ellers godt at du ikke følger med. på alt. Selv sorterer jeg bevisst hva jeg leser for tiden, og prøver å forholde meg konstruktiv til det jeg leser. Medias ensidige fokus, repeterende innhold og blinkende overskrifter bidrar til økt framtidsfrykt merker jeg, og jeg prøver å ikke la meg dra med i dragsuget.

Jeg ønsker å bevare fatningen, selv om jeg skjønner at de ti gode årene er historie for denne gang.

Jeg tror det kommer gode år igjen.  2008 var krise over hele vesten.  Prisene falt voldsomt på boliger i USA og Europa fulgte etter.  Situasjonen var nokså god i Norge, men rentene var 6 - 8% på boliglån.  Etter det begynte en god periode med lave renter og mye spenning i samfunnet.

Det som skjer nå i Stor-Britannia er ikke overraskende.  Ny konge og ny statsminister på samme tid og det har vært uro en stund i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 time siden):

Jeg tror det kommer gode år igjen.  2008 var krise over hele vesten.  Prisene falt voldsomt på boliger i USA og Europa fulgte etter.  Situasjonen var nokså god i Norge, men rentene var 6 - 8% på boliglån.  Etter det begynte en god periode med lave renter og mye spenning i samfunnet.

Det som skjer nå i Stor-Britannia er ikke overraskende.  Ny konge og ny statsminister på samme tid og det har vært uro en stund i forveien.

Enig med deg i dette, og det er også grunnen til at jeg sitter stille i båten og fremdeles sparer i fond :) 

Men - de fem-ti neste årene tror jeg blir mer utfordrende enn det vi har vært vant til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Savannah skrev (På 27.9.2022 den 16.31):

Hvis jeg har tatt feil beklager jeg.  Jeg hadde nok svart helt annerledes hvis jeg ikke hadde trodd at du var en annen.

Du trodde kanskje det var meg du iom at vi har diskutert en god del tidligere ? Hvis så er tilfelle, vil jeg informere om at jeg et kun nickløs og diskuterer alltid kun med nick . Måtte bare si i fra sånn i tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 12.35):

Jeg og samboeren min er to stykker og har de siste par månedene hatt strømregningen på ca 1800-2000. Fikk litt sjokk da den tidligere på samme tid har ligget på rundt 500-800 kr. 😅

Veldig spent på hvordan vinteren blir, men vi klarer oss heldigvis.

Anonymkode: 645c0...8ad

Jeg og samboeren min er to stykker og. Foreløbig har vi brukt for litt over 2700 kr i strøm denne måneden i en 70 kvadratmeter leilighet.🙄. Vi har kun brukt litt over 500 kwh. Normalt sett ville det kostet maks 1000 kr. 

Anonymkode: bfcf0...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kommer det nettleie i tillegg. Så her går det mot 3500 kr i strøm pluss nettleie for september tror jeg... Håper at strømstøtten vil hjelpe godt på... 

Anonymkode: bfcf0...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Du trodde kanskje det var meg du iom at vi har diskutert en god del tidligere ? Hvis så er tilfelle, vil jeg informere om at jeg et kun nickløs og diskuterer alltid kun med nick . Måtte bare si i fra sånn i tilfelle. 

Nei jeg trodde ikke det var deg.  Det er en annen som alltid skriver som anonym bruker som er etter meg hele tiden, og det er ganske plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...