Gå til innhold

Stabil døgnrytme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg er ute etter kl 20 på kvelden forstyrres min søvn. Jeg sliter med å både sovne og sove. Og jeg skal tidlig opp i ukedagene. Jeg er avhengig av nok søvn for å fungere som normalt. Jeg blir ikke bare sliten av for lite søvn, men jeg blir også forstyrret i tankegangen, greier rett og slett ikke å henge ordentlig med. 
Så jeg har et kjedelig liv sånn sett, jeg unngår å være ute etter 20 og prøver å få nok søvn. 
Nå har vi innført kveldsvakter på jobb hver 3.mnd. Da jobber jeg til kl 22 og dagen etter starter jeg kl 07 i 2 av 7 disse dager det står på. Vet det er lite og mener ikke å klage. Men er det noe jeg kan gjøre med dette? Er det grunnlag for legerklæring og tilrettelegging på jobb når man er så avhengig av stabil døgnrytme og har tilbakevendende depressiv lidelse (og mulig Bp) og migene som også trigges av for lite søvn? Jeg får rett og slett ikke sove disse dagene, og det er hardt å være på jobb. 

Anonymkode: 5f6db...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pratet med folk som jobber turnus og mange av de må ha hjelp med søvnen så er ikke uvanlig problemstilling. De har god hjelp i melatonin og kan fås reseptfritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at man kan få tilrettelegging slik at man ikke jobber nattevakter dersom man har migrenen, men vet ikke hvordan det er med kveldsvakter. Men det går alltid an å forsøke. Jeg trodde det var rift om kveldsvakter siden de er bedre betalt så kanskje du skulle forsøke å bytte bort disse vaktene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...