Gå til innhold

I det møtet på morgenen de har på DPS, hva diskuteres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er likt på alle DPS, men på det jeg tilhører har de alltid ett møte på morgenen som varer i 1 time. Så vidt jeg har skjønt det er alle personal bortsett fra to med på dette møtet. Er alle behandlerne med der også?

I dette møtet på morgenen de har på DPS, hva diskuteres?

Tar de opp alle pasientene med problemstilling og løsninger? F.eks: "Emma, 28 år, ble innlagt her i går med bipolar i depressiv fase, planen er å starte opp med antidepressiva og spørre om behov for samtaler hver vakt, hun har utgang med følge og det er høy suicidal risiko". 

Anonymkode: 34524...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Og så deler de observasjoner. Diskuterer eventuell behandlingsplan. Delegerer ansvar etc.

Det er ikke alltid alle pasienter blir diskutert.

Noen ganger har de satt av hele dette møtet til en enkelt pasient. Da kan de også inviterer med evt behandler fra poliklinikken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Ja. Og så deler de observasjoner. Diskuterer eventuell behandlingsplan. Delegerer ansvar etc.

Det er ikke alltid alle pasienter blir diskutert.

Noen ganger har de satt av hele dette møtet til en enkelt pasient. Da kan de også inviterer med evt behandler fra poliklinikken 

Takk for svar. Hvordan vet du dette forresten? Jeg forsøkte spørre en gang men fikk bare et veldig vagt svar om at hadde jeg fullført sykepleien hadde jeg visst det 😅

Anonymkode: 34524...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Hvordan vet du dette forresten? Jeg forsøkte spørre en gang men fikk bare et veldig vagt svar om at hadde jeg fullført sykepleien hadde jeg visst det 😅

Anonymkode: 34524...ce7

Jeg har en hel haug med innleggelser bak meg så jeg har plukket opp litt underveis.

Det er alltid veldig rart å sitte utenfor når du vet at det er du som er hovedtema på møtet innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har følge eller ikke utgang på et dps. Dps er frivillig. Det er på lukkede avdelinger der folk er på tvang at man må ha følge. 

Anonymkode: dec57...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen som har følge eller ikke utgang på et dps. Dps er frivillig. Det er på lukkede avdelinger der folk er på tvang at man må ha følge. 

Anonymkode: dec57...cd5

Det stemmer ikke. Jeg har ofte hatt utgang med følge på DPS. Dealen da var at hvis jeg ikke klarte å forholde meg til det var det inn på lukket post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ingen som har følge eller ikke utgang på et dps. Dps er frivillig. Det er på lukkede avdelinger der folk er på tvang at man må ha følge. 

Anonymkode: dec57...cd5

Å jo da, jeg har flere ganger fått beskjed om at jeg ikke får gå ut alene, for  noen år siden. Og nei jeg var ikke suicidal. Og heller ikke tvangsinnlagt.  Våget ikke å spørre om hvorfor jeg ikke fikk gå ut. Men jeg tror nå i ettertid at det kanskje hadde med psykose å gjøre.  Flaut å måtte spørre om å få gå ut,og så ha med følge ,akkurat som et barn. 

Anonymkode: b4c06...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å jo da, jeg har flere ganger fått beskjed om at jeg ikke får gå ut alene, for  noen år siden. Og nei jeg var ikke suicidal. Og heller ikke tvangsinnlagt.  Våget ikke å spørre om hvorfor jeg ikke fikk gå ut. Men jeg tror nå i ettertid at det kanskje hadde med psykose å gjøre.  Flaut å måtte spørre om å få gå ut,og så ha med følge ,akkurat som et barn. 

Anonymkode: b4c06...cb8

Jeg synes aldri det er flaut, men jeg føler meg jo innestengt når jeg har utgang med følge. Ikke så ofte jeg har utgang med følge da etter alle disse årene i psykiatrien. Da er jeg uvanlig dårlig. Vanligvis får jeg ansvaret selv mtp å vurdere om jeg bør be om følge eller om jeg kan gå ut alene. Definitivt best sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er jo meningsløst, hvis du virkelig hadde ville tatt livet ditt da så hadde du jo bare stukket av å gjort det mens du gikk på tur med følget ditt. Uansett er det jo åpne dører på dps. Men du ville vel ha hjelp og ikke dø. 

Anonymkode: dec57...cd5

For noen av oss så er en avtale noe man holder. Når en har sagt at en ikke skal stikke av så sikker en ikke av. Samme hvor lyst en har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 timer siden):

For noen av oss så er en avtale noe man holder. Når en har sagt at en ikke skal stikke av så sikker en ikke av. Samme hvor lyst en har.

Hvordan kan det være sånn at du kan holde avtaler mens du er innlagt, men ikke styre impulsiviteten hjemme+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Hvordan kan det være sånn at du kan holde avtaler mens du er innlagt, men ikke styre impulsiviteten hjemme+

Det er lettere for meg å holde avtaler jeg har gjort med andre, enn avtaler jeg har gjort med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (3 timer siden):

For noen av oss så er en avtale noe man holder. Når en har sagt at en ikke skal stikke av så sikker en ikke av. Samme hvor lyst en har.

Når du får deg barn så har du på en måte inngått en avtale/forpliktelse om at dette barnet skal du ta vare på, ihvertfall til barnet blir 18år. Men ok det er ikke så viktig den forpliktelsen, men å ikke stikke av fra tur med random helsepersonell fra dps det gjør du ikke? 

Anonymkode: dec57...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Det er lettere for meg å holde avtaler jeg har gjort med andre, enn avtaler jeg har gjort med meg selv.

Men kan du ikke da inngå avtaler med AAT, behandler på DPS, kontaktpersoner i kommunen osv? I vanskelige faser, så kan dere jo inngå avtale for f.eks. ett døgn av gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (28 minutter siden):

Men kan du ikke da inngå avtaler med AAT, behandler på DPS, kontaktpersoner i kommunen osv? I vanskelige faser, så kan dere jo inngå avtale for f.eks. ett døgn av gangen?

Noen ganger gjør jeg det og vet at jeg kan stå for den avtalen. Men noen ganger klarer jeg ikke inngå en slik avtale fordi jeg er usikker på om jeg klarer å følge den opp.  Flere hjelpeinstanser ber meg love dem at jeg ikke skal gjøre meg noe og om jeg ikke lover dem det så ringer de legevakten. Vi har diskutert at de ikke må spørre meg om å inngå avtaler fordi jeg ikke alltid klarer det.

Men alle har generelt fått litt mer is i magen når det kommer til innleggelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Når du får deg barn så har du på en måte inngått en avtale/forpliktelse om at dette barnet skal du ta vare på, ihvertfall til barnet blir 18år. Men ok det er ikke så viktig den forpliktelsen, men å ikke stikke av fra tur med random helsepersonell fra dps det gjør du ikke? 

Anonymkode: dec57...cd5

Forstå det den som kan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...