Gå til innhold

Å overleve en satt selvmordsdato


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har satt en dato for selvmord. Men jeg vil vel innerst inne egentlig ikke dø. Hvordan overlever man? Hva kan man gjøre for å komme seg igjennom den dagen alene? 

Anonymkode: 52014...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan be om hjelp for å komme deg gjennom dagen. 

Jeg var fast bestemt på at jeg ikke skulle overleve forbi bursdagen min. Ble innlagt dagen før bursdagen og skrevet ut dagen etter. Trengte folk rundt meg kontinuerlig på selve dagen. 

Anonymkode: 53351...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Alilde skrev (1 time siden):

Be om hjelp

 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du kan be om hjelp for å komme deg gjennom dagen. 

Jeg var fast bestemt på at jeg ikke skulle overleve forbi bursdagen min. Ble innlagt dagen før bursdagen og skrevet ut dagen etter. Trengte folk rundt meg kontinuerlig på selve dagen. 

Anonymkode: 53351...48b

Hvordan klarer jeg be om hjelp? Jeg mener, jeg vet jo i praksis hvordan (ta kontakt og forklare), men jeg synes det er ufattelig vanskelig å faktisk ta det steget. Noen gode råd?

Anonymkode: 52014...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (15 minutter siden):

Man kan la være å ta livet sitt den dagen. Det har du jo god trening i. Du har jo gjort det alle andre dager frem til nå.

Det er jo sant, men fortsatt veldig vanskelig. Har hatt denne datoen satt i over 1 år. Gjør det ennå mer vanskelig å skulle vike fra planen.

Anonymkode: 52014...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Man kan la være å ta livet sitt den dagen. Det har du jo god trening i. Du har jo gjort det alle andre dager frem til nå.

Du av alle bør vite at det ikke er så lett i praksis. Hvis det var så lett så hadde mange som jobber med psykiatri i dag vært uten jobb. 

I mitt tilfelle var det tvangspreget. Jeg ville ikke ta livet mitt en gang. Men visste at på bursdagen min så måtte jeg dø. Var helt avhengig av mye hjelp den dagen. 

Anonymkode: 53351...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du av alle bør vite at det ikke er så lett i praksis. Hvis det var så lett så hadde mange som jobber med psykiatri i dag vært uten jobb. 

I mitt tilfelle var det tvangspreget. Jeg ville ikke ta livet mitt en gang. Men visste at på bursdagen min så måtte jeg dø. Var helt avhengig av mye hjelp den dagen. 

Anonymkode: 53351...48b

Du vet, det er lett å sitte på en høy hvit hest😉

Anonymkode: 514b3...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du av alle bør vite at det ikke er så lett i praksis. Hvis det var så lett så hadde mange som jobber med psykiatri i dag vært uten jobb. 

I mitt tilfelle var det tvangspreget. Jeg ville ikke ta livet mitt en gang. Men visste at på bursdagen min så måtte jeg dø. Var helt avhengig av mye hjelp den dagen. 

Anonymkode: 53351...48b

Innimellom må en introdusere en helt annet tankegang.

Alt vi gjør er lett å si, men ofte vanskelig å gjøre. Likevel kan vi ikke annet enn å si det. Det er kun pasienten som kan gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Innimellom må en introdusere en helt annet tankegang.

Alt vi gjør er lett å si, men ofte vanskelig å gjøre. Likevel kan vi ikke annet enn å si det. Det er kun pasienten som kan gjøre det.

Det siste du skriver sa behandler til meg før jeg ble skrevet ut også. Men jeg klarer det ikke... Jeg ble skrevet ut i går og ja, datoen er kort tid til. Hvordan klarer man det?

Anonymkode: 52014...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe du kan fylle tida med akkurat den dagen? Finne på en aktivitet, eller være sammen med noen? Det virker kanskje som en banal og kjedelig løsning, men når det er sånn så har jeg tro på det å få fokuset over på noe utenfor en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar skrev (Akkurat nå):

Har du noe du kan fylle tida med akkurat den dagen? Finne på en aktivitet, eller være sammen med noen? Det virker kanskje som en banal og kjedelig løsning, men når det er sånn så har jeg tro på det å få fokuset over på noe utenfor en selv. 

Jeg har ikke noe foreløpig (da jeg naturligvis vil holde dagen til selvmordsforsøket), men jeg kunne jo kanskje ha lagt planer. Om jeg klarer vike fra planen. Det er så vanskelig. Kjennes umulig ut.

Anonymkode: 52014...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...