Gå til innhold

Super løsning


Dorthe

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (16 minutter siden):

Tror flere enn de som har tatt til orde for det er lei av anonym trolling. Jeg er en av dem, og jeg har aldri selv postet noe på psykiatri. 

Jeg syns dette er verd å prøve, men håper forumet vil revurdere dersom det påvirker forumet negativt. Mulig det burde vært slettet noen forum når de først holder på? Mange av dem virker å være der  helt uten at der er trafikk der. 

Jeg synes det er meningsløst hvordan enkelte har fått lov til å boltre seg med trolleinnlegg de siste månedene. Det er ikke veldig vanskelig å få stoppet slik trolling, det krever bare litt konsekvent sletting en periode.  Men det kan selvfølgelig hende at det vil fungere ok med det nye forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hattifnattus skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner at dette forumet skal ha høyere terskel enn kvinneguiden, men jeg synes fint lite om at folk skal få lov til å være her inne for enhver pris når de oppfører seg dårlig. Nå vet jeg ikke hvilke sanksjoner som er gitt av moderatorene til brukerne  da det er privat, men mye av adferden her inne tyder på at det neppe kan ha vært så veldig avskrekkende.

Bare seg hvordan autismetrådene døde ut så fort de fikk et eget underforum. Det var ikke like interessant lengre da de få trollene ikke fikk oppmerksomheten de ville ha. Det riktige her hadde jo vært å utestenge de som åpenlyst trollet også heller latt autistene som oppfører seg som folk og var seriøse få være under psykiatriforumet. Det går utover de få som oppfører seg når man tillater den type oppførsel fra anonyme.

Det mest effektive er bare i stillhet å slette trollingen. Ikke gidde å gi noen form for oppmerksomhet til det, bare fjerne. 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

Det mest effektive er bare i stillhet å slette trollingen. Ikke gidde å gi noen form for oppmerksomhet til det, bare fjerne. 

Det er jeg enig i, og jeg pleier som regel å bare rapportere å gå videre hvis jeg ser noe slikt, men mange klarer ikke å la være å gi det oppmerksomhet onda har vi det gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er meningsløst hvordan enkelte har fått lov til å boltre seg med trolleinnlegg de siste månedene. Det er ikke veldig vanskelig å få stoppet slik trolling, det krever bare litt konsekvent sletting en periode.  Men det kan selvfølgelig hende at det vil fungere ok med det nye forumet. 

Jeg har faktisk forståelse for at det ikke bare er tidkrevende men også vanskelig å modere DOL, og forstår at Admin heller oppretter dette forumet. Vi brukere har jo gitt tilbakemelding på at vi ikke ønsker at tråder vi bruker tid på skal slettes, og her har moderator lyttet til våre ønsker. Det syns jeg er bra. 

Jeg vet ikke om vi tenker på samme tråder jeg, men jeg syns både lånetråder og konflikt-hjemme-tråder har vært underholdende, og jeg har derfor deltatt selv. Andre har uttrykt irritasjon over de samme trådene og da bør de jo bare velge å holde seg fra å klikke på tråden? Men du mener moderator burde slettet de trådene, eller er det andre tråder du mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

Jeg har faktisk forståelse for at det ikke bare er tidkrevende men også vanskelig å modere DOL, og forstår at Admin heller oppretter dette forumet. Vi brukere har jo gitt tilbakemelding på at vi ikke ønsker at tråder vi bruker tid på skal slettes, og her har moderator lyttet til våre ønsker. Det syns jeg er bra. 

Jeg vet ikke om vi tenker på samme tråder jeg, men jeg syns både lånetråder og konflikt-hjemme-tråder har vært underholdende, og jeg har derfor deltatt selv. Andre har uttrykt irritasjon over de samme trådene og da bør de jo bare velge å holde seg fra å klikke på tråden? Men du mener moderator burde slettet de trådene, eller er det andre tråder du mener? 

Det er ikke tidkrevende å moderere dol, men hvis man vil bli kvitt trolleinnlegg så hender det at man må koble seg på hyppig en periode. Så sant tulletrådene ikke blir altfor mange, så synes jeg ikke de er viktige å fjerne. Derimot synes jeg det er viktig å slette enkeltkommentarer som åpenbart har til hensikt å provosere/trolle i andre tråder. Jeg synes ikke det er så vanskelig å vite hvilke innlegg det er, men litt vanskeligere å beskrive vurderingskriteriene. 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (12 minutter siden):

Det er ikke tidkrevende å moderere dol, men hvis man vil bli kvitt trolleinnlegg så hender det at man må koble seg på hyppig en periode. Så sant tulletrådene ikke blir altfor mange, så synes jeg ikke de er viktige å fjerne. Derimot synes jeg det er viktig å slette enkeltkommentarer som åpenbart har til hensikt å provosere/trolle i andre tråder. Jeg synes ikke det er så vanskelig å vite hvilke innlegg det er, men litt vanskeligere å beskrive vurderingskriteriene. 

Jeg tror ikke du skjønte poenget. Det du syns er en tulletråd eller tullete innlegg deles ikke nødvendigvis av andre. Igjen - jeg syns feks tråden om lån var underholdende, selv om andre ønsket å stoppe den. Hva mener du moderator skulle gjort i den tråden som imøtekommer både mine og andres mening? 

Vi brukere (også du) har jo sagt at vi ønsker at det skal være høy terskel for sletting og høyt under taket her, og at man skal rapportere selv dersom noen går over streken. Da må vi forstå at admin modererer deretter. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke du skjønte poenget. Det du syns er en tulletråd eller tullete innlegg deles ikke nødvendigvis av andre. Igjen - jeg syns feks tråden om lån var underholdende, selv om andre ønsket å stoppe den. Hva mener du moderator skulle gjort i den tråden som imøtekommer både mine og andres mening? 

Vi brukere (også du) har jo sagt at vi ønsker at det skal være høy terskel for sletting og høyt under taket her, og at man skal rapportere selv dersom noen går over streken. Da må vi forstå at admin modererer deretter. 

Jeg tror jeg skjønte poenget ditt. 

For meg er det opplagt at moderator har et mye større ansvar enn å bare slette innlegg som har blitt rapportert. Målet er ikke at alle skal være fornøyde til enhver tid, men at forumet skal fungere i samsvar med redaksjonens intensjoner. Av og til er det enkeltbrukere som får som hobby å trolle på forum, og når det skjer, bør de etter min oppfatning følges tett en periode. I praksis er ikke dette så vanskelig å gjennomføre, men det vil selvfølgelig fortsatt kunne være uenighet om enkeltstående avgjørelser.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (7 minutter siden):

Jeg tror jeg skjønte poenget ditt. 

For meg er det opplagt at moderator har et mye større ansvar enn å bare slette innlegg som har blitt rapportert. Målet er ikke at alle skal være fornøyde til enhver tid, men at forumet skal fungere i samsvar med redaksjonens intensjoner. Av og til er det enkeltbrukere som får som hobby å trolle på forum, og når det skjer, bør de etter min oppfatning følges tett en periode. I praksis er ikke dette så vanskelig å gjennomføre, men det vil selvfølgelig fortsatt kunne være uenighet om enkeltstående avgjørelser.  

Åpenbart. Jeg syns ikke forumet har vært så ille som du syns den siste måneden, og jeg syns det er lett å droppe tråder som ikke interesserer meg.

Jeg syns grensen skal gå ved trakasserende eller frekke innlegg, samt ved personangrep. Det dummeste jeg ser er andre som prøver å stoppe noen i å svare typ «ikke mat trollet». «Dropp å les» tenker jeg alltid da, jeg svarer akkurat i de trådene jeg syns det er artig eller underholdende å åpne, og har null behov for at andre skal bestemme hvilke innlegg jeg skal svare på.

For ordens skyld - jeg bruker  a l l t i d  nick.

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (5 minutter siden):

Åpenbart. Jeg syns ikke forumet har vært så ille som du syns den siste måneden, og jeg syns det er lett å droppe tråder som ikke interesserer meg.

Jeg syns grensen skal gå ved trakasserende eller frekke innlegg, samt ved personangrep. Det dummeste jeg ser er andre som prøver å stoppe noen i å svare typ «ikke mat trollet». «Dropp å les» tenker jeg alltid da, jeg svarer akkurat i de trådene jeg syns det er artig eller underholdende å åpne, og har null behov for at andre skal bestemme hvilke innlegg jeg skal svare på.

For ordens skyld - jeg bruker  a l l t i d  nick.

 

Jeg dropper også å lese tråder som ikke interesserer meg. Mitt hovedpoeng i denne tråden, er at jeg synes det er synd at det velges å opprette åpent forum hvor man ikke kan skrive som anonym bruker (selv om jeg selv knapt nok har skrevet anonyme innlegg alle årene på dol), fordi jeg tror det er brukere som med god grunn ønsker å skrive anonymt.  Det er etter hvert mange som har klaget på trolling, og dette mener jeg kunne vært løst på andre måter enn den valgte.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker denne løsningen men det beste hadde selvsagt vært at vi ikke trengte dette ekstraforumet. 
For de som mener man stenger ute anonyme er jeg ikke enig. De er like velkommen her som i vanlig åpent forum. Skal man snakke om å stenge ute så er det strengere på dagbokforumet hvor man både må skrive med nick og må ha skrevet et visst antall innlegg for å komme inn. Det er utestenging - en jeg er fullstendig enig i for øvrig. 

I dette forumet kan de samme folkene trolle og forpeste tilværelsen til andre dersom det er det de ønsker, men de må ha baller nok til å stå for det med nick og det synes jeg er en fin ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...