Gå til innhold

Qatar. Må man klage på ALT?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

At man både protesterer og diskuterer samt fordømmer menneskesynet de praktiserer på flere måter er helt greit og også riktig. Men nå er det på forsiden av VG en overskrift om at noen velger å overnatte i en teltleir, og det er VARMT. Altså?

Temperaturen i Qatar er vanligvis mellom 19 og 29° i november der nede. Det sier seg selv at det blir varmt! I tillegg skriver journalisten at de har blitt nektet inngang til teltplassen, men at de så fikk mulighet til å "smette inn" Hva skal det bety? At de endelig fikk lov, eller at de lurte seg inn? ( jeg tipper at de fikk lov, men med uttrykket vil de bare poengtere at det var nesten så de måtte lure seg inn ) Så blir det nevnt sånn bare for å få med mer negativt, at noen har ventet på drosje i en time, og at noen klaget på at det var lytt og folk snakket grytidlig om morgenen, og det hørte de jo, siden det er TELT. Ja, veldig rart, og sikkert veldig forstyrrende... Deretter blir det poengtert at det kun er to enkeltsenger, et nattbord og en vifte i teltet. Ingen aircondition ( så rart! I et telt..) Det blir også nevnt at prisen på øl i fansonen på plassen er dyyrt. 

Å overnatte på plassen er et tilbud til de som vil velge av de rimeligste alternativene. 2000 kr døgnet. Det er altså et tilbud, og ikke noe folk må. 

Jeg lurer på hvorfor dette er noe å lage sak om. Hvorfor må ALT klages på? Holder det ikke med behandlingen noen mennesker får der nede? Hvorfor ikke bare ha fokus på det som virkelig er et problem? 

Jeg syns journalister så ofte går i den fella at uvesentligheter blir satt fokus på i alvorlige saker. Det gjelder mennesker som er tiltalt for alvorlige ugjerninger og annet også. Det blir satt fokus på utseendet, de blir latterligjort for veldig mye som ikke har med saken å gjøre. Hvorfor?? 

Hvorfor blir Qatar kritisert for temperaturer og ølpriser og at man må vente på Taxi? Det er jammen mange som blir rystet av priser her i Norge også, og da folk ligger i telt under ski-arrangementer blir kulden beskrevet mer som noe eksotisk fremfor et problem av ihvertfall norske journalister! 

Synspunkter og forklaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Kashmir skrev (12 timer siden):

At man både protesterer og diskuterer samt fordømmer menneskesynet de praktiserer på flere måter er helt greit og også riktig. Men nå er det på forsiden av VG en overskrift om at noen velger å overnatte i en teltleir, og det er VARMT. Altså?

Temperaturen i Qatar er vanligvis mellom 19 og 29° i november der nede. Det sier seg selv at det blir varmt! I tillegg skriver journalisten at de har blitt nektet inngang til teltplassen, men at de så fikk mulighet til å "smette inn" Hva skal det bety? At de endelig fikk lov, eller at de lurte seg inn? ( jeg tipper at de fikk lov, men med uttrykket vil de bare poengtere at det var nesten så de måtte lure seg inn ) Så blir det nevnt sånn bare for å få med mer negativt, at noen har ventet på drosje i en time, og at noen klaget på at det var lytt og folk snakket grytidlig om morgenen, og det hørte de jo, siden det er TELT. Ja, veldig rart, og sikkert veldig forstyrrende... Deretter blir det poengtert at det kun er to enkeltsenger, et nattbord og en vifte i teltet. Ingen aircondition ( så rart! I et telt..) Det blir også nevnt at prisen på øl i fansonen på plassen er dyyrt. 

Å overnatte på plassen er et tilbud til de som vil velge av de rimeligste alternativene. 2000 kr døgnet. Det er altså et tilbud, og ikke noe folk må. 

Jeg lurer på hvorfor dette er noe å lage sak om. Hvorfor må ALT klages på? Holder det ikke med behandlingen noen mennesker får der nede? Hvorfor ikke bare ha fokus på det som virkelig er et problem? 

Jeg syns journalister så ofte går i den fella at uvesentligheter blir satt fokus på i alvorlige saker. Det gjelder mennesker som er tiltalt for alvorlige ugjerninger og annet også. Det blir satt fokus på utseendet, de blir latterligjort for veldig mye som ikke har med saken å gjøre. Hvorfor?? 

Hvorfor blir Qatar kritisert for temperaturer og ølpriser og at man må vente på Taxi? Det er jammen mange som blir rystet av priser her i Norge også, og da folk ligger i telt under ski-arrangementer blir kulden beskrevet mer som noe eksotisk fremfor et problem av ihvertfall norske journalister! 

Synspunkter og forklaringer? 

Det er godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer på dette. At det reageres på menneskesynet og gjestearbeidernes situasjon er greit, men dette er ikke noe nytt så hvorfor kommer det nå ? 

Den rareste klagen er at det ikke selges alkohol andre steder enn på hotellene. Dette er heller ikke noe nytt og er det noe å klage på ? Det er da latterlig å klage på noe slikt. Det er slik det er der, så det er bare å godta det eller så får rølpen holde seg hjemme. 

Jeg har ikke fått med meg klagen på varmen og det at man må vente på taxi. Er det mulig ? 

Vel, jeg er såpass gammel og jeg husker meget godt da jeg holdt på å fryse ihjel i Lillehammer under OL da vi ventet på bussen. Dessuten er det ikke spesielt varmt i Qatar på denne tiden av året, men her er jeg kanskje ikke den rette til å uttale meg iom at jeg var der i over 50 varmegrader i august også og dermed synes det var kaldt på kvelden i november. 

Det er mye positivt med Qatar som vi ikke hører noe om. Gjestfriheten f.eks. 

Jeg har aldri følt meg så trygg som da jeg bodde i Qatar. Det er lite kriminalitet. Jeg føler meg mer utrygg når jeg beveger meg rundt i gatene i Oslo. Jeg skulle ønske de hadde fått frem mer av hva Qatar har å by på slik at folk kan bli kjent med landet slik det er på godt og vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (21 timer siden):

Det er jammen mange som blir rystet av priser her i Norge også, og da folk ligger i telt under ski-arrangementer blir kulden beskrevet mer som noe eksotisk fremfor et problem av ihvertfall norske journalister! 

Under Lillehammer-OL var det mange utenlandske journalister som skrev masse i sine hjemlige media (som stort sett var papiraviser den gangen) om både skyhøye priser (husker bl.a. noe om at man måtte betale mye ekstra for å få et egg til frokost på et hotell) og lav temperatur. Men heldigvis snudde kuldebølgen akkurat før det ble så kaldt at noe måtte avlyses pga. reglene, da hadde det ikke blitt noen "best games ever".  

Kashmir skrev (21 timer siden):

Hvorfor blir Qatar kritisert for temperaturer og ølpriser og at man må vente på Taxi?

Det er jeg helt enig i er noe tull. Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg den typen klaging selv, men jeg har ikke lest eller sett noe særlig om VM hittil. Noen journalister er nok så redde for å skrive noe positivt om Quatar at det blir helt parodisk. 

Transportdelen er veldig viktig under store arrangement der ting foregår på mange forskjellige arenaer. Jeg var i Berlin (av helt andre grunner enn fotball) under VM-gruppespillet i 2006, og da var det unge guider overalt i sentrum for å hjelpe publikum med å finne fram i kollektivtransporten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 timer siden):

Under Lillehammer-OL var det mange utenlandske journalister som skrev masse i sine hjemlige media (som stort sett var papiraviser den gangen) om både skyhøye priser (husker bl.a. noe om at man måtte betale mye ekstra for å få et egg til frokost på et hotell) og lav temperatur. Men heldigvis snudde kuldebølgen akkurat før det ble så kaldt at noe måtte avlyses pga. reglene, da hadde det ikke blitt noen "best games ever".  

Det er jeg helt enig i er noe tull. Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg den typen klaging selv, men jeg har ikke lest eller sett noe særlig om VM hittil. Noen journalister er nok så redde for å skrive noe positivt om Quatar at det blir helt parodisk. 

Transportdelen er veldig viktig under store arrangement der ting foregår på mange forskjellige arenaer. Jeg var i Berlin (av helt andre grunner enn fotball) under VM-gruppespillet i 2006, og da var det unge guider overalt i sentrum for å hjelpe publikum med å finne fram i kollektivtransporten. 

Ja det er mulig de er redde for å skrive noe bra om landet. Men det ER bra ting med både landet og mennesker der, og det som blir så veldig dumt også, er at de kan unnvike den reelle kritikken ved å si at jo, men vi klaget jo på ALT. Ikke sant. Så det er så idiotisk å kun skrive negativt på flere plan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er jo en fin avveksling fra all Israel kritikken. 
 

Em

Anonymkode: 1cf54...bfb

Israel har ingenting med denne tråden å gjøre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (53 minutter siden):

Israel har ingenting med denne tråden å gjøre da. 

Sier du det. Saklig. Tenk.

Anonymkode: 1cf54...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sier du det. Saklig. Tenk.

Anonymkode: 1cf54...bfb

Ja jeg sier det. Å snakke om Israel her i tråden er usaklig ang tema. Tenk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Israel har ingenting med denne tråden å gjøre da. 

Å, du vil ikke snakke om det.

Anonymkode: 9497f...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (22 timer siden):

Ja jeg sier det. Å snakke om Israel her i tråden er usaklig ang tema. Tenk 🙂

Usaklig. Det er veldig lett å sammenligne. Fremmed arbeide vs palestiner. Woke folket har fått ny syndebukk noen uker…

Anonymkode: 1cf54...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Nicklusheletida
Kashmir skrev (På 22.11.2022 den 11.17):

At man både protesterer og diskuterer samt fordømmer menneskesynet de praktiserer på flere måter er helt greit og også riktig. Men nå er det på forsiden av VG en overskrift om at noen velger å overnatte i en teltleir, og det er VARMT. Altså?

Temperaturen i Qatar er vanligvis mellom 19 og 29° i november der nede. Det sier seg selv at det blir varmt! I tillegg skriver journalisten at de har blitt nektet inngang til teltplassen, men at de så fikk mulighet til å "smette inn" Hva skal det bety? At de endelig fikk lov, eller at de lurte seg inn? ( jeg tipper at de fikk lov, men med uttrykket vil de bare poengtere at det var nesten så de måtte lure seg inn ) Så blir det nevnt sånn bare for å få med mer negativt, at noen har ventet på drosje i en time, og at noen klaget på at det var lytt og folk snakket grytidlig om morgenen, og det hørte de jo, siden det er TELT. Ja, veldig rart, og sikkert veldig forstyrrende... Deretter blir det poengtert at det kun er to enkeltsenger, et nattbord og en vifte i teltet. Ingen aircondition ( så rart! I et telt..) Det blir også nevnt at prisen på øl i fansonen på plassen er dyyrt. 

Å overnatte på plassen er et tilbud til de som vil velge av de rimeligste alternativene. 2000 kr døgnet. Det er altså et tilbud, og ikke noe folk må. 

Jeg lurer på hvorfor dette er noe å lage sak om. Hvorfor må ALT klages på? Holder det ikke med behandlingen noen mennesker får der nede? Hvorfor ikke bare ha fokus på det som virkelig er et problem? 

Jeg syns journalister så ofte går i den fella at uvesentligheter blir satt fokus på i alvorlige saker. Det gjelder mennesker som er tiltalt for alvorlige ugjerninger og annet også. Det blir satt fokus på utseendet, de blir latterligjort for veldig mye som ikke har med saken å gjøre. Hvorfor?? 

Hvorfor blir Qatar kritisert for temperaturer og ølpriser og at man må vente på Taxi? Det er jammen mange som blir rystet av priser her i Norge også, og da folk ligger i telt under ski-arrangementer blir kulden beskrevet mer som noe eksotisk fremfor et problem av ihvertfall norske journalister! 

Synspunkter og forklaringer? 

Les denne https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ufyselige-folk-i-laken/o/5-95-791248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...