Gå til innhold

Kan man bli full på sukkerlikør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

??

Anonymkode: 891f5...16e

Sukkerlikør? Hva er det? Eller tenker du på søt likør generelt? Det kan du sikkert blir full på, likør er vel ofte ganske sterkt, men det er også veldig søtt gjerne. Mulig du blir kvalm før du blir veldig full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Sukkerlikør? Hva er det? Eller tenker du på søt likør generelt? Det kan du sikkert blir full på, likør er vel ofte ganske sterkt, men det er også veldig søtt gjerne. Mulig du blir kvalm før du blir veldig full.

Søtlikør eller eggelikør blir man full?

Anonymkode: 891f5...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Sukkerlikør? Hva er det? Eller tenker du på søt likør generelt? Det kan du sikkert blir full på, likør er vel ofte ganske sterkt, men det er også veldig søtt gjerne. Mulig du blir kvalm før du blir veldig full.

 

.

Endret av Ikkeanonymnok
Tenkte feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Søtlikør eller eggelikør blir man full?

Anonymkode: 891f5...16e

I teorien, ja. Men antagelig blir du kvalm lenge før du blir full.

Anonymkode: 27fa9...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Søtlikør eller eggelikør blir man full?

Anonymkode: 891f5...16e

Du blir jo full dersom du drikker nok alkohol, uansett om det er i form av øl, likør eller vin. Men jeg vil tro du blir temmelig kvalm før du blir sørpe full av eggelikør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt alkoholinnholdet og hvor mye man drikker som avgjør om man blir full. 

Om jeg hadde som mål å bli full ville jeg definitivt ikke valgt søt likør - alt for kvalmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Søtlikør eller eggelikør blir man full?

Anonymkode: 891f5...16e

Såklart. Det er alkohol. Jeg drakk den der Blue Curaçao når jeg var 14, blandet med sprit! Ja jeg drakk meg full på den. Bare jeg kjenner lukten får jeg minnene. Utrolig nok ble jeg aldri syk, men når jeg var 14 ble jeg ikke fyllesyk i det hele tatt. Nå hadde spydd🤢🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

??

Anonymkode: 891f5...16e

Ja det blir du. Man blir full når alkoholen tas opp i blodet via tarmen, og jo mer alkohol du drikker jo fullere blir du. Om du googler «blir man full av å drikke alkohol» kan du lese deg opp på teamet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polets eggelikør fx inneholder 15 % alkohol, altså mer enn rødvin og mye mer enn pils, så selvfølgelig kan man bli full på det. 😅 Men som flere har vært inne på: Om du orker å drikke nok av det uten å bli kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (9 timer siden):

Polets eggelikør fx inneholder 15 % alkohol, altså mer enn rødvin og mye mer enn pils, så selvfølgelig kan man bli full på det. 😅 Men som flere har vært inne på: Om du orker å drikke nok av det uten å bli kvalm. 

Pappa og stemor pleier å lage det selv, og jøsses den river. Jeg klarer ikke sprit så jeg tar et par slurker og lar resten være. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (32 minutter siden):

Pappa og stemor pleier å lage det selv, og jøsses den river. Jeg klarer ikke sprit så jeg tar et par slurker og lar resten være. 😅

Spiser man et egg med likør så blir man full?

Anonymkode: 891f5...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Pappa og stemor pleier å lage det selv, og jøsses den river. Jeg klarer ikke sprit så jeg tar et par slurker og lar resten være. 😅

Ja, min erfaring er at hjemmelaget eggelikør langt sterkere enn polets på 15 %. For min del er det en fordel for at jeg skal få det ned 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiser man et egg med likør så blir man full?

Anonymkode: 891f5...16e

Ja, det er slik det funker. Man spiser et egg også drikker man et lite glass likør ved siden av. Det heter eggelikør og vips! så er man full.

Anonymkode: 27fa9...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiser man et egg med likør så blir man full?

Anonymkode: 891f5...16e

Nei. Det er det samme som "egg nog". Skrives det slik da? Og man trenger jo mer enn et lite shotteglass for å bli full. 

Ekstra skrev (9 minutter siden):

Ja, min erfaring er at hjemmelaget eggelikør langt sterkere enn polets på 15 %. For min del er det en fordel for at jeg skal få det ned 😅

Ja okei. Nå har jeg aldri vært glad i eggedosis. Og heller ikke smaken av sprit. Kombinasjonen er ikke noe bedre. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (19 minutter siden):

Nei. Det er det samme som "egg nog". Skrives det slik da? Og man trenger jo mer enn et lite shotteglass for å bli full. 

Ja okei. Nå har jeg aldri vært glad i eggedosis. Og heller ikke smaken av sprit. Kombinasjonen er ikke noe bedre. 😅

Jeg skulle hatt et lite glads likør hver dag

Anonymkode: 891f5...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

50% eggelikør 50% sprite eller annen sitronbrus er lik 7,5% drink som man kan drikke flere av uten å bli kvalm. Den smaker vanilje og ikke egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...