Gå til innhold

Woke-bevegelsen vil gjøre oss til bedre mennesker. Hvorfor så mye latterligjøring og irritasjon?


Kashmir

Anbefalte innlegg

erik123 skrev (1 minutt siden):

Vi må ikke være naive. Det skjer kriminelle aktiviteter både blant innvandrere og nordmenn. Og det er like ille. Jeg mistror ikke noen, ,men det er lov å tenke selv. Man leser aviser og får med meg nyheter. Det skjer mye der ute. Ja jeg er skeptisk til innvandring og det er legitimt. 

Men dette har ingenting med WOKE å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (1 time siden):

Men dette har ingenting med WOKE å gjøre.

WOKE er folk som synes lite om rasisme og at folk tjener mer en andre, altså misunnelse. De aller fleste i Norge tar klart avstand til rasisme. Behøver ikke WOKE for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (47 minutter siden):

WOKE er folk som synes lite om rasisme og at folk tjener mer en andre, altså misunnelse. De aller fleste i Norge tar klart avstand til rasisme. Behøver ikke WOKE for 

Jeg tror det blir litt misforstått hva WOKE handler om. Det virker sånn. Jeg tror også at de fleste nordmenn tar klart avstand fra rasisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det blir litt misforstått hva WOKE handler om. Det virker sånn. Jeg tror også at de fleste nordmenn tar klart avstand fra rasisme. 

WOKE er vel et begrep for folk som tror de har bedre moral en andre. Tror de er så gode sosialister og liker alle folkegrupper og hilser globalistene velkommen. Vi er mange som ikke tror på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 timer siden):

Det er jo lov til å være kritisk til innvandring. Derimot, når du går på personer som i siste setning, så er det mer uakseptabelt. Å mistro mennesker på grunn av opphav eller bakgrunn er ikke greit. Å være skeptisk til saken innvandring er helt i orden. 

Så hvis du går i utsatte områder i Oslo Øst, hvor folk grunnet sitt opphav og bakgrunn er oftere kriminelle/gjengmedlemmer/ransmenn

Så vil DU oppføre deg helt likt som om du gikk i et trygt område, og møtte folk med bedre opphav og bakgrunn ?

Du vil ikke mistro en person med buksa ned på rumpa når han kommer mot deg ?

Eller, hva om du er en jente i kort skjørt som går ned en mørk gate, også ser du en person komme løpende mot deg. Hvis det er en kvinne, vil du oppføre deg helt likt som om det var en mann som kom mot deg ?

 

Dere woke folk lever i en eventyrverden, hvor dere tror at en bare kan behandle alle likt alltid, sånn er ikke den virkelige verden og DU vil aldri kunne overholde dette selv.

Anonymkode: 96a52...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (32 minutter siden):

WOKE er vel et begrep for folk som tror de har bedre moral en andre. Tror de er så gode sosialister og liker alle folkegrupper og hilser globalistene velkommen. Vi er mange som ikke tror på dette. 

Det er mulig at de tror det, men sånn helt oppriktig så tror vi vel alle det? 🙂 vi er jo ganske flinke til å dømme utfra egen moral, for ellers ville vi jo ikke dømt andre? 

Jeg syns jo moralen om at vi alle skal ha samme rettigheter og ikke bli diskriminert og trakkaserert er en god moral da. Vi kan gjerne mislike andres handlinger og også noe ved andres kultur. Også vår egen. Det er ikke ulovlig eller akkurat så uakseptabelt. Men det er jo når vi går til det skrittet og behandle andre som mindreverdige at det blir feil. Og det er jo det WOKE tar avstand fra og vil gjøre alle bevisst på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så hvis du går i utsatte områder i Oslo Øst, hvor folk grunnet sitt opphav og bakgrunn er oftere kriminelle/gjengmedlemmer/ransmenn

Så vil DU oppføre deg helt likt som om du gikk i et trygt område, og møtte folk med bedre opphav og bakgrunn ?

Du vil ikke mistro en person med buksa ned på rumpa når han kommer mot deg ?

Eller, hva om du er en jente i kort skjørt som går ned en mørk gate, også ser du en person komme løpende mot deg. Hvis det er en kvinne, vil du oppføre deg helt likt som om det var en mann som kom mot deg ?

 

Dere woke folk lever i en eventyrverden, hvor dere tror at en bare kan behandle alle likt alltid, sånn er ikke den virkelige verden og DU vil aldri kunne overholde dette selv.

Anonymkode: 96a52...7be

Hvorfor tror du at det er på grunn av bakgrunn og opphav det dannes gjenger og oppstår kriminelle miljøer? Det bor da veldig mange flere med samme bakgrunn og opphav rundt om, og de er hverken gjengmedlemmer eller kriminelle. Så det er jo et mye mer sammensatt problem enn det du påstår her. Og det er jo litt av problemet. 

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt angående å gå ned en gate? Jeg ville jo selvsagt blitt mer redd om en mann løp etter meg. Det er jo helt naturlig iom at sannsynligheten for at en mann ifølge alle statistikker ville skadet meg, er større enn om en kvinne ønsket det.Jeg har jo heller ingenting å stille opp med mot noen som er fysisk overlegen meg. Men hvis du spør om jeg generelt er redd menn, så er jeg ikke det. Jeg er ikke redd noen så lenge de ikke oppfører seg mistenkelig eller truende. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Men det er jo når vi går til det skrittet og behandle andre som mindreverdige at det blir feil. Og det er jo det WOKE tar avstand fra og vil gjøre alle bevisst på. 

Det er her en del av problemet ligger. Mange innen woke-bevegelsen behandler de som ikke er enig med dem som mindreverdige, gjennom cancel culture.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Det er her en del av problemet ligger. Mange innen woke-bevegelsen behandler de som ikke er enig med dem som mindreverdige, gjennom cancel culture.

Jeg er ikke enig i det, fordi om vi tar avstand til noe andre gjør, så behandler vi dem jo ikke som mindreverdige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt angående å gå ned en gate? Jeg ville jo selvsagt blitt mer redd om en mann løp etter meg. Det er jo helt naturlig iom at sannsynligheten for at en mann ifølge alle statistikker ville skadet meg, er større enn om en kvinne ønsket det

SEXIST. CANCELED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er dette som er greia med andre grupper, statistikk som pusher folk til å oppføre seg annerledes. 

Bare fordi jeg er mann, betyr det ikke at jeg vil overfalle deg Kashmir, jeg er på joggetur..... Du dømmer meg på grunn av mitt kjønn. Akuratt som rasistene dømmer folk på grunn av deres rase.

Nå, må jeg starte demonstrasjonstog og brenne ned byen, mot denne sexismen !!! (spøk ;))

 

Men det er typisk woke folk, klag på noe som er unngåelig pga statisitkk, og siden det er uunngåelig har dere uendelig med "grunn" til å demonstrerer og starte opptøyer. Men dere gjør det samme selv i eget liv, statistisk diskriminering av individer basert på gruppens statistikk. Jeg er ikke "menn", jeg er 1 mann. Jeg har ikke noe skyld for hva andre menn statistisk oftere gjør.

Anonymkode: 96a52...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke enig i det, fordi om vi tar avstand til noe andre gjør, så behandler vi dem jo ikke som mindreverdige? 

Dette grenser til stråmannsteknikk det du gjør her. Du vet veldig godt at jeg ikke snakker om å ta avstand fra noens utsagn eller handlinger, men cancel culture hvor folk mister jobber, inntekt, anseelse og blir sosialt utstøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

SEXIST. CANCELED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er dette som er greia med andre grupper, statistikk som pusher folk til å oppføre seg annerledes. 

Bare fordi jeg er mann, betyr det ikke at jeg vil overfalle deg Kashmir, jeg er på joggetur..... Du dømmer meg på grunn av mitt kjønn. Akuratt som rasistene dømmer folk på grunn av deres rase.

Nå, må jeg starte demonstrasjonstog og brenne ned byen, mot denne sexismen !!! (spøk ;))

 

Men det er typisk woke folk, klag på noe som er unngåelig pga statisitkk, og siden det er uunngåelig har dere uendelig med "grunn" til å demonstrerer og starte opptøyer. Men dere gjør det samme selv i eget liv, statistisk diskriminering av individer basert på gruppens statistikk. Jeg er ikke "menn", jeg er 1 mann. Jeg har ikke noe skyld for hva andre menn statistisk oftere gjør.

Anonymkode: 96a52...7be

Du spør jo om et konkret eksempel om jeg ville blitt redd om en mann løp etter meg i mørket? Akkurat det ville jeg blitt, og det er jo ikke sexistisk. Jeg tror jo ikke at menn generelt er farlige! Du kommer med et konkret eksempel hvor det må være rart å ikke bli redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Dette grenser til stråmannsteknikk det du gjør her. Du vet veldig godt at jeg ikke snakker om å ta avstand fra noens utsagn eller handlinger, men cancel culture hvor folk mister jobber, inntekt, anseelse og blir sosialt utstøtt.

Nei, jeg mener altså at om noen for eksempel ville gitt ut den boka som hyllet Hitler, og jeg hadde et forlag, så ville jeg ikke gitt ut den boka. Jeg ville jo ikke nektet eller hindret forfatteren i å gi den ut via et annet forlag eller gjennom sitt eget. Jeg har jo sagt at jeg syns det er tilfeller hvor det går for langt som i saken mot Depp. Det var jo bare rykter og det blir feil å ta fra folk jobb pga det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg mener altså at om noen for eksempel ville gitt ut den boka som hyllet Hitler, og jeg hadde et forlag, så ville jeg ikke gitt ut den boka. Jeg ville jo ikke nektet eller hindret forfatteren i å gi den ut via et annet forlag eller gjennom sitt eget. Jeg har jo sagt at jeg syns det er tilfeller hvor det går for langt som i saken mot Depp. Det var jo bare rykter og det blir feil å ta fra folk jobb pga det. 

Utfordringen er jo at flere mister de tingene for mye mindre enn å ville gi ut en bok som hyller Hitler. Det er ikke så mye som skal til før konsekvensene kan bli veldig store. Det er hva som er så skremmende med woke-bevegelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Utfordringen er jo at flere mister de tingene for mye mindre enn å ville gi ut en bok som hyller Hitler. Det er ikke så mye som skal til før konsekvensene kan bli veldig store. Det er hva som er så skremmende med woke-bevegelsen.

Jeg vet ikke hva du sikter til. Jeg syns jo uansett at målet er bra i det store og hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Det er mulig at de tror det, men sånn helt oppriktig så tror vi vel alle det? 🙂 vi er jo ganske flinke til å dømme utfra egen moral, for ellers ville vi jo ikke dømt andre? 

Jeg syns jo moralen om at vi alle skal ha samme rettigheter og ikke bli diskriminert og trakkaserert er en god moral da. Vi kan gjerne mislike andres handlinger og også noe ved andres kultur. Også vår egen. Det er ikke ulovlig eller akkurat så uakseptabelt. Men det er jo når vi går til det skrittet og behandle andre som mindreverdige at det blir feil. Og det er jo det WOKE tar avstand fra og vil gjøre alle bevisst på. 

Og hat mot hvite er helt greit? Vi vet at mange  med en annen kultur hater de hvite. Men da er det ikke rasisme..Skal vi elske gjengene med minoritetsbakgrunn  som driver med utstrakt kriminalitet, teller ikke hudfarge  da, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (Akkurat nå):

Og hat mot hvite er helt greit? Vi vet at mange  med en annen kultur hater de hvite. Men da er det ikke rasisme..Skal vi elske gjengene med minoritetsbakgrunn  som driver med utstrakt kriminalitet, teller ikke hudfarge  da, 

Hat er aldri greit. Hverken den ene eller andre veien. 

Ingen trenger å elske noen. Det får jo folk velge selv, hvem de vil elske. Jeg må bare også si at det går an å både like og elske folk selv om vi ikke liker eller tar avstand fra handlingene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Woke bevegelsen er usmakelig. De presser seg frem på en udemokratisk måte. Folk flest kan tenke selv, bortsett fra sekt medlemmer politisk eller religiøse. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (26 minutter siden):

Woke bevegelsen er usmakelig. De presser seg frem på en udemokratisk måte. Folk flest kan tenke selv, bortsett fra sekt medlemmer politisk eller religiøse. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

Det var intenst 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 timer siden):

Hat er aldri greit. Hverken den ene eller andre veien. 

Ingen trenger å elske noen. Det får jo folk velge selv, hvem de vil elske. Jeg må bare også si at det går an å både like og elske folk selv om vi ikke liker eller tar avstand fra handlingene deres. 

Jeg elsker ingen andre en mine barn! Det er mye forbannelse mot andre. Vi må ikke like alle . Vi er heldigvis forskjellige og får si hva vi vil, innen ytringsfrihetens grenser. Jeg misliker gjenger som banker opp uskyldige nordmenn, det er avskum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...