Gå til innhold

Jeg blir så humørmessig påvirket av andre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg fikk engang advarsel av sjefen om at vi ikke har lov å bruke mobilen til privat formål i arbeidstiden. Jeg har mobilen i lommen, og lurer den opp å ser iblant. Må jo få med meg om det er noe viktig som skjer. Men vi har egentlig ikke lov. Det er butikk. 

Jeg skrev nå at jeg er på jobb, og at det er mye å gjøre. Sannheten er at jeg er hjemme, men måtte ta en liten "hvit løgn" for å få litt fritt pusterom etter jobb. Jeg er nok en person som trenger mye ro. :)

Anonymkode: ac935...0dd

Det er jo utrolig gammeldags regime. Skjønner ikke at noen orker og ha en sjef som styrer sånn over deg. 

Anonymkode: 06fba...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo utrolig gammeldags regime. Skjønner ikke at noen orker og ha en sjef som styrer sånn over deg. 

Anonymkode: 06fba...d67

Jeg vet. Det er kjipt for jeg kan jo få viktige beskjeder mens jeg er på jobb osv. Men jeg er glad over inntekten, og liker arbeidsplassen ellers. Men det negative er at jeg ikke får bruke mobilen til private meldinger og telefoner i arbeidstiden. Jeg fikk en skriftlig advarsel om det for noen år siden. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får du lov å gå på toalettet i arbeidstiden da siden det er butikk? 

Anonymkode: 06fba...d67

Ja det får jeg lov til. Det ender med at jeg sjekker mobilen når jeg går på toalettet 😅

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet. Det er kjipt for jeg kan jo få viktige beskjeder mens jeg er på jobb osv. Men jeg er glad over inntekten, og liker arbeidsplassen ellers. Men det negative er at jeg ikke får bruke mobilen til private meldinger og telefoner i arbeidstiden. Jeg fikk en skriftlig advarsel om det for noen år siden. 

Ja det får jeg lov til. Det ender med at jeg sjekker mobilen når jeg går på toalettet 😅

Anonymkode: ac935...0dd

Jeg kan ikke skjønne hvordan du kan like deg på en slik type jobb med sånne regler . Det er bra du liker jobben din i det minste. Du får skylde på at moren din kanskje er begynnende dement og ta en hvit løgn til sjefen din. Du må jo få lov til det? Når det ikke er kunder? 

Anonymkode: 06fba...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke skjønne hvordan du kan like deg på en slik type jobb med sånne regler . Det er bra du liker jobben din i det minste. Du får skylde på at moren din kanskje er begynnende dement og ta en hvit løgn til sjefen din. Du må jo få lov til det? Når det ikke er kunder? 

Anonymkode: 06fba...d67

Så det er vanlig at folk kan sjekke mobilen i arbeidstiden? Tydeligvis så er reglene på jobben min ganske kjipe. Det er mulig at min mor ikke forstår hvorfor jeg ikke kan svare i arbeidstiden dersom mine søsken kan svare, og dersom hun selv kunne svare da hun var i jobb.. 

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke skjønne hvordan du kan like deg på en slik type jobb med sånne regler . Det er bra du liker jobben din i det minste. Du får skylde på at moren din kanskje er begynnende dement og ta en hvit løgn til sjefen din. Du må jo få lov til det? Når det ikke er kunder? 

Anonymkode: 06fba...d67

Jeg jobber i ett hele dagen. Vi får ikke lov å ta pauser annet enn i lunsjen. Mulig at reglene er strenge. 

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg godt, TS, og kjenner meg en del igjen - selv om min mor ikke er så "ille". Jeg hadde aldri orket det du blir utsatt for.

Jeg støtter deg helt i å ha lyden av på mobilen, det har jeg alltid. Jeg mener fortsatt du kan sende en melding til henne, evt ta det en gang hun ringer, og si at du nå kommer til å være litt mindre på mobil og sosiale medier fremover, så du vil ikke kunne svare så ofte lenger. Så har du lyden på mobilen av og svarer på meldinger/ringer henne opp igjen når det passer deg.

Det er hva jeg har gjort med min mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner deg godt, TS, og kjenner meg en del igjen - selv om min mor ikke er så "ille". Jeg hadde aldri orket det du blir utsatt for.

Jeg støtter deg helt i å ha lyden av på mobilen, det har jeg alltid. Jeg mener fortsatt du kan sende en melding til henne, evt ta det en gang hun ringer, og si at du nå kommer til å være litt mindre på mobil og sosiale medier fremover, så du vil ikke kunne svare så ofte lenger. Så har du lyden på mobilen av og svarer på meldinger/ringer henne opp igjen når det passer deg.

Det er hva jeg har gjort med min mor.

Jeg er enig at det er gjerne best. Godt at du forstår situasjonen.  Jeg er glad i min mor, og vil ikke såre henne. Hun sendte melding akkurat når jeg våknet i morges. "Skal du på jobb i dag?"sto det. Hun vet at jeg jobber hver dag, men hun vil nok bare ha en dialog gjennom dagen i dag også, eller ringe meg før jobb osv å spørre om spørsmål om privatlivet mitt. 

Jeg har funnet ut at det beste er å ta en liten hvit løgn der jeg forteller at jeg skal jobbe lengre vakter enn jeg gjør slik at jeg får litt fred i sjelen min. Da vet hun at jeg blir ganske utilgjengelig i mange timer. Jeg trenger 1 time å slappe av i sofaen når jeg kommer hjem, og det får jeg regne som arbeidstid. Trenger 1 time til å gjøre meg klar til jobb, og det får jeg også si er arbeidstid  ;) . Dersom hun hadde sendt hyggelige beskjeder så hadde jeg nok ikke blitt så stresset. Men alt handler om kontroll virker det som. 

Min mor vil bli såret om jeg sier direkte at jeg er mindre på mobil fremover. Hun vil tro at det er pga henne . Så jeg må bare skylde på lange arbeidsdager med svært liten mulighet til å være tilgjengelig hele tiden. Det er det eneste som hun kan forstå litt av. Ikke lett. Men meg og deg er tydelig i veldig lik situasjon. :)

Er din mor slik som avbryter når du prater om hobbyer / interesser osv? Min mor var ikke slik før. Da var det bare koselig å prate med henne. Men problemet er at alt handler om kontroll og bekymringer.  Hun gjør meg også mer stresset. Var sykemeldt for noen måneder siden av noe annet enn dette, men da ringte hun meg å ba meg komme meg på jobb igjen for ellers kunne jeg miste jobben sa hun. 

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner deg godt, TS, og kjenner meg en del igjen - selv om min mor ikke er så "ille". Jeg hadde aldri orket det du blir utsatt for.

Jeg støtter deg helt i å ha lyden av på mobilen, det har jeg alltid. Jeg mener fortsatt du kan sende en melding til henne, evt ta det en gang hun ringer, og si at du nå kommer til å være litt mindre på mobil og sosiale medier fremover, så du vil ikke kunne svare så ofte lenger. Så har du lyden på mobilen av og svarer på meldinger/ringer henne opp igjen når det passer deg.

Det er hva jeg har gjort med min mor.

Det er noe med mobiler. Før hadde de kun hustelefoner.  Men når man har mobil så er det bare å sende masse meldinger hele dagene.. Jeg svarer og skriver med andre også. Jeg synes det er koselig med meldinger. Men min mor er frustrerende fordi hun stresser meg med alle bekymringene sine og kontrollbehovet desverre. 

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig at det er gjerne best. Godt at du forstår situasjonen.  Jeg er glad i min mor, og vil ikke såre henne. Hun sendte melding akkurat når jeg våknet i morges. "Skal du på jobb i dag?"sto det. Hun vet at jeg jobber hver dag, men hun vil nok bare ha en dialog gjennom dagen i dag også, eller ringe meg før jobb osv å spørre om spørsmål om privatlivet mitt. 

Jeg har funnet ut at det beste er å ta en liten hvit løgn der jeg forteller at jeg skal jobbe lengre vakter enn jeg gjør slik at jeg får litt fred i sjelen min. Da vet hun at jeg blir ganske utilgjengelig i mange timer. Jeg trenger 1 time å slappe av i sofaen når jeg kommer hjem, og det får jeg regne som arbeidstid. Trenger 1 time til å gjøre meg klar til jobb, og det får jeg også si er arbeidstid  ;) . Dersom hun hadde sendt hyggelige beskjeder så hadde jeg nok ikke blitt så stresset. Men alt handler om kontroll virker det som. 

Min mor vil bli såret om jeg sier direkte at jeg er mindre på mobil fremover. Hun vil tro at det er pga henne . Så jeg må bare skylde på lange arbeidsdager med svært liten mulighet til å være tilgjengelig hele tiden. Det er det eneste som hun kan forstå litt av. Ikke lett. Men meg og deg er tydelig i veldig lik situasjon. :)

Er din mor slik som avbryter når du prater om hobbyer / interesser osv? Min mor var ikke slik før. Da var det bare koselig å prate med henne. Men problemet er at alt handler om kontroll og bekymringer.  Hun gjør meg også mer stresset. Var sykemeldt for noen måneder siden av noe annet enn dette, men da ringte hun meg å ba meg komme meg på jobb igjen for ellers kunne jeg miste jobben sa hun. 

Anonymkode: ac935...0dd

Jeg forstår hvordan du tenker, men jeg tror ikke du kan unngå å såre henne hvis du ønsker å sette grenser. Jeg tror det kan bli slitsom om du må finne på en "unnskyldning" og si du har lang dag hver dag. Og hva med helger og ferier?

Det er ikke ditt ansvar at hun blir såret fordi du setter grenser for eget liv. Det er ikke et mål i seg selv å unngå det, spesielt ikke når det skal så lite til. Jeg kan ta feil, men jeg får litt inntrykk av at du kanskje hele livet har sett på det som din "jobb" eller ditt ansvar å passe på at din mor ikke blir såret. Det er ikke et sunt forhold å ha. 

Ja, min mor avbryter hele tiden, spesielt i telefonen. Hun kan spørre meg hvordan det går hvis det har skjedd noe spesielt, men jeg får ikke svart mer enn en setning eller to så overtar hun og prater bare om seg selv og egen helse. Med henne så passer den spøken med å legge mobilen fra seg, gå og lage seg en kopp kaffe og så gå tilbake og plukke opp mobilen igjen uten at hun har merket at jeg var borte.

Samtalene med henne er for meg derfor bare pliktløp fordi jeg blir så sliten av at alt dreier seg om henne og det aller meste av det hun sier har jeg allerede hørt 15 ganger før likevel. Så jeg har lyden av og ringer henne opp igjen når jeg har overskudd. Passer på at jeg sitter foran PCen og kan spille noe enkelt spill i mens, så har jeg noe å gjøre på mens hun har sine monologer.

Det er synd at det skal være slik, men som @frosken sier - hun er 75 år og kommer ikke til å forandre seg. Så jeg må bare gjøre det jeg kan for at hun ikke skal slite meg ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår hvordan du tenker, men jeg tror ikke du kan unngå å såre henne hvis du ønsker å sette grenser. Jeg tror det kan bli slitsom om du må finne på en "unnskyldning" og si du har lang dag hver dag. Og hva med helger og ferier?

Det er ikke ditt ansvar at hun blir såret fordi du setter grenser for eget liv. Det er ikke et mål i seg selv å unngå det, spesielt ikke når det skal så lite til. Jeg kan ta feil, men jeg får litt inntrykk av at du kanskje hele livet har sett på det som din "jobb" eller ditt ansvar å passe på at din mor ikke blir såret. Det er ikke et sunt forhold å ha. 

Ja, min mor avbryter hele tiden, spesielt i telefonen. Hun kan spørre meg hvordan det går hvis det har skjedd noe spesielt, men jeg får ikke svart mer enn en setning eller to så overtar hun og prater bare om seg selv og egen helse. Med henne så passer den spøken med å legge mobilen fra seg, gå og lage seg en kopp kaffe og så gå tilbake og plukke opp mobilen igjen uten at hun har merket at jeg var borte.

Samtalene med henne er for meg derfor bare pliktløp fordi jeg blir så sliten av at alt dreier seg om henne og det aller meste av det hun sier har jeg allerede hørt 15 ganger før likevel. Så jeg har lyden av og ringer henne opp igjen når jeg har overskudd. Passer på at jeg sitter foran PCen og kan spille noe enkelt spill i mens, så har jeg noe å gjøre på mens hun har sine monologer.

Det er synd at det skal være slik, men som @frosken sier - hun er 75 år og kommer ikke til å forandre seg. Så jeg må bare gjøre det jeg kan for at hun ikke skal slite meg ut.

 

Jeg er nødt å sette grenser. Jeg kjenner på at jeg blir både nervøs og stresset av det så da er det viktig å sette grenser. Det kan ødelegge forholdet mitt,  jobben min osv om jeg ikke setter grenser. Jeg blir så stresset av kontrollbehovet hennes. 

Jeg er nødt å sette grensene på den forsiktige måten. Jeg orker ikke å såre henne. Enig med deg I at jeg burde kunne sagt direkte til henne at jeg ikke kan svare hele tiden. Men jeg orker ikke annet enn å bare skylde på lange vakter.  Du har et poeng med ferier. Jeg må finne løsninger der og. Jeg pleier av og til å si at jeg jobber på fridagene mine for å få litt pusterom. Ellers risikerer jeg kontrollerende oppfølging fra morgen og utover hele dagen til kveld på fridagene mine. Noen hvite løgner skader nok ikke. 

Enig med deg. Jeg tror min mor kan bli verre med alderen. Husker ikke at hun var så ille som dette tidligere. Hun var en veldig hyggelig person tidligere som jeg kunne prate med om alt mulig. Men det er forandret. Min søster sa en gang at hun registrerte at min mor er blitt forandret. Hun sa at hun var veldig bekymret for alt mulig. Og at hun trodde det hadde med alder å gjøre. Man blir ofte mer bekymret med alder sa hun. 

Jeg leste en artikkel der det står at kontrollerende mødre mangler mulig et egetliv. Og det er trist. De lever gjennom barna. Og ikke annet. Det er veldig viktig at de husker seg selv. Jeg har barn selv, og de hadde blitt skikkelig sint på meg om jeg kontrollerte om de var tryggt hjemme fra jobb hver dag. Jeg elsker barna mine, men vet at det beste for situasjonen er å la de leve sine liv , og ikke kontrollere dem. For kontroll fører til stress. Jeg er allikevel en bekymret mamma selv, men vet jeg må la barna leve sine liv. 

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (25 minutter siden):

Jeg forstår hvordan du tenker, men jeg tror ikke du kan unngå å såre henne hvis du ønsker å sette grenser. Jeg tror det kan bli slitsom om du må finne på en "unnskyldning" og si du har lang dag hver dag. Og hva med helger og ferier?

Det er ikke ditt ansvar at hun blir såret fordi du setter grenser for eget liv. Det er ikke et mål i seg selv å unngå det, spesielt ikke når det skal så lite til. Jeg kan ta feil, men jeg får litt inntrykk av at du kanskje hele livet har sett på det som din "jobb" eller ditt ansvar å passe på at din mor ikke blir såret. Det er ikke et sunt forhold å ha. 

Ja, min mor avbryter hele tiden, spesielt i telefonen. Hun kan spørre meg hvordan det går hvis det har skjedd noe spesielt, men jeg får ikke svart mer enn en setning eller to så overtar hun og prater bare om seg selv og egen helse. Med henne så passer den spøken med å legge mobilen fra seg, gå og lage seg en kopp kaffe og så gå tilbake og plukke opp mobilen igjen uten at hun har merket at jeg var borte.

Samtalene med henne er for meg derfor bare pliktløp fordi jeg blir så sliten av at alt dreier seg om henne og det aller meste av det hun sier har jeg allerede hørt 15 ganger før likevel. Så jeg har lyden av og ringer henne opp igjen når jeg har overskudd. Passer på at jeg sitter foran PCen og kan spille noe enkelt spill i mens, så har jeg noe å gjøre på mens hun har sine monologer.

Det er synd at det skal være slik, men som @frosken sier - hun er 75 år og kommer ikke til å forandre seg. Så jeg må bare gjøre det jeg kan for at hun ikke skal slite meg ut.

 

Er din mor 75 år? Min er 75 og jeg tror ikke det er håp om bedring.  Er redd for at det blir enda verre så jeg er nødt å sette grenser for kontakten. 

Synes jeg ser din mor og min mor med hver sin mobil i hånda gjennom hele dagen 😅. De burde finne noen andre aktiviteter.  Men det er mulig mye dødtid som pensjonister? Ihvertfall for dem. Men for noen pensjonister så er det anderledes. 

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er din mor 75 år? Min er 75 og jeg tror ikke det er håp om bedring.  Er redd for at det blir enda verre så jeg er nødt å sette grenser for kontakten. 

Synes jeg ser din mor og min mor med hver sin mobil i hånda gjennom hele dagen 😅. De burde finne noen andre aktiviteter.  Men det er mulig mye dødtid som pensjonister? Ihvertfall for dem. Men for noen pensjonister så er det anderledes. 

Anonymkode: ac935...0dd

Hun er 74 år i år. Hun sender ikke meldinger slik som din mor gjør, men hun kan ringe meg tre ganger i løpet av en time for å fortelle meg at hun har funnet den type bøtte hun letet etter og fikk endelig kjøpt. Hun ringer for si noe helt meningsløst, eller spørre om noe hun kunne sendt en melding om, og så fortsetter hun å prate om ting jeg har hørt mange ganger før i alt fra tyve til førtifem minutter.

Min mor er enke og har fysisk sykdom som gjør at hun er nesten bundet til leiligheten. Hun klarer å gå ned til bakeriet å kjøpe brød og kaste søppelet på en god dag. Så hun har ikke så mye å ta seg til. Men hun har god kontakt med sin søster, noen venninner, naboene, mine brødre og andre i familien, så det er ikke sånn at hun bare sitter alene og ikke har noe sosial kontakt.

Men hun har en dominerende personlighet og er vant med å bare kjøre på for å få sin vilje gjennom. Det er først i voksen alder jeg har klart å se det og sette foten ned for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (16 minutter siden):

Hun er 74 år i år. Hun sender ikke meldinger slik som din mor gjør, men hun kan ringe meg tre ganger i løpet av en time for å fortelle meg at hun har funnet den type bøtte hun letet etter og fikk endelig kjøpt. Hun ringer for si noe helt meningsløst, eller spørre om noe hun kunne sendt en melding om, og så fortsetter hun å prate om ting jeg har hørt mange ganger før i alt fra tyve til førtifem minutter.

Min mor er enke og har fysisk sykdom som gjør at hun er nesten bundet til leiligheten. Hun klarer å gå ned til bakeriet å kjøpe brød og kaste søppelet på en god dag. Så hun har ikke så mye å ta seg til. Men hun har god kontakt med sin søster, noen venninner, naboene, mine brødre og andre i familien, så det er ikke sånn at hun bare sitter alene og ikke har noe sosial kontakt.

Men hun har en dominerende personlighet og er vant med å bare kjøre på for å få sin vilje gjennom. Det er først i voksen alder jeg har klart å se det og sette foten ned for meg selv.

Kan faktisk være mer plagsomt å bli oppringt. Jeg vil jo ikke si at det er plagsomt å bli kontaktet av min mor, men det er adferden hennes og at hun kontakter mye når jeg har det travelt. Tror at du opplever din mors adferd som vanskelig også. Og spesiellt når hun bruker å ringe. Min mor kan ringe også. Men det er irriterende at hun er blitt så god i å skrive smser.  Hun som sier at det er så vanskelig å få ting til på mobilen.  

Jeg ønsker kontakt med min mor, men ønsker ikke kontroll-kontakten. 

Ja enda verre blir det om min mor blir enke. Min mor har min far heldigvis. Men om hun blir enke så er jeg redd for at hun vil takle livet svært dårlig. Hun har alltid vært veldig avhengig av å ha en mann. Og prater om det som om det er nærmest livsnødvendig for å få livet til å eksistere. Er godt å høre at din mor har mye kontakter i livet sitt. Det må hjelpe på. Min mor har tre barn og masse barnebarn. Hun virker til å ofre mer tid på det enn noe annet. Det er jo fint men tror hun går for mye i en slags overbeskyttende mammarolle. Hun har søsken og venner utenom dette, men tror hun har mistet mye kontakt med venner og at hun har minimal kontakt med dem. Dermed så tror jeg at hun har funnet ut at hun lever gjennom barna. Noe som ikke er helt bra. 

Ja du har min fulle empati med at det er vanskelig med dominerende personer. Min mor var ikke noe dominerende. Hun ble ofte veldig overstyrt av min far. Jeg følte at forholdet der i perioder ikke har vært så lett for henne. Men hun ble hele tiden fordi jeg tror hun er redd for å være alene. Hun liker min far sine gode sider,  men iblant er han veldig dominerende,  og da blir hun stresset. Men igjen så vier hun sitt liv på å passe på meg og mulig flere andre i familien og.. kanskje fordi livet føles litt tomt. Vet ikke ? 

Godt å høre at du klarer å sette grenser. :). Du skal ikke slite deg selv ut. Og det er viktig å regulere kontakten etter hva som er best. 

 

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (49 minutter siden):

Hun er 74 år i år. Hun sender ikke meldinger slik som din mor gjør, men hun kan ringe meg tre ganger i løpet av en time for å fortelle meg at hun har funnet den type bøtte hun letet etter og fikk endelig kjøpt. Hun ringer for si noe helt meningsløst, eller spørre om noe hun kunne sendt en melding om, og så fortsetter hun å prate om ting jeg har hørt mange ganger før i alt fra tyve til førtifem minutter.

Min mor er enke og har fysisk sykdom som gjør at hun er nesten bundet til leiligheten. Hun klarer å gå ned til bakeriet å kjøpe brød og kaste søppelet på en god dag. Så hun har ikke så mye å ta seg til. Men hun har god kontakt med sin søster, noen venninner, naboene, mine brødre og andre i familien, så det er ikke sånn at hun bare sitter alene og ikke har noe sosial kontakt.

Men hun har en dominerende personlighet og er vant med å bare kjøre på for å få sin vilje gjennom. Det er først i voksen alder jeg har klart å se det og sette foten ned for meg selv.

Hun skrev til meg nå at det er så mye bedrageri på Facebook og instragram at jeg aldri måtte legge til venner der. Hun er tydeligvis veldig inn i sosiale media for tiden. Jeg vet jo at man må være forsiktig😅. Mor på sosiale medier er ikke bare bare. 

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg kan ikke skjønne hvordan du kan like deg på en slik type jobb med sånne regler . Det er bra du liker jobben din i det minste. Du får skylde på at moren din kanskje er begynnende dement og ta en hvit løgn til sjefen din. Du må jo få lov til det? Når det ikke er kunder? 

Anonymkode: 06fba...d67

 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så det er vanlig at folk kan sjekke mobilen i arbeidstiden? Tydeligvis så er reglene på jobben min ganske kjipe. Det er mulig at min mor ikke forstår hvorfor jeg ikke kan svare i arbeidstiden dersom mine søsken kan svare, og dersom hun selv kunne svare da hun var i jobb.. 

Anonymkode: ac935...0dd

Jeg synes det høres helt normalt ut med grenser for telefonbruk når man jobber i butikk. Når det ikke er kunder er det antakelig annet å gjøre i butikken, som rydding etc., og ansatte skal ikke henge på telefonen. Dette gjelder vel de fleste typer jobber.

Å sjekke telefonen raskt eller å sende en og annen melding burde være lov, men kan forstå det kan være vanskelig å sette grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (4 minutter siden):

 

Jeg synes det høres helt normalt ut med grenser for telefonbruk når man jobber i butikk. Når det ikke er kunder er det antakelig annet å gjøre i butikken, som rydding etc., og ansatte skal ikke henge på telefonen. Dette gjelder vel de fleste typer jobber.

Å sjekke telefonen raskt eller å sende en og annen melding burde være lov, men kan forstå det kan være vanskelig å sette grenser.

De er nok redd for at ansatte skal bli hengende på telefonen. Enig i at det ikke er greit for en sjef. Er nok derfor sjefen sa at mobil er forbudt i arbeidstiden. Er man på jobb så er man på jobb. Sjefen hadde nok hatt problemer med at flere ansatte hang mye på telefonen i arbeidstiden tror jeg. Må ha vært derfor. 

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hun skrev til meg nå at det er så mye bedrageri på Facebook og instragram at jeg aldri måtte legge til venner der.

Ja, absolutt alle med venner / følgere på FB eller Insta har blitt svindlet for store beløp... 🤪

Det er lov å fortelle henne at hun får passe på seg selv (f.eks. aldri oppgi koder når de liksom ringer fra banken), så skal du gjøre det samme. Ikke fortell henne masse detaljer om alt i livet ditt, hun får bare flere ting å bekymre seg over. 

Hvis hun er over 70, har hun levd i mange år uten å kunne kontrollere / overvåke alt og alle. Du får minne henne på hvordan ting var på 60-tallet: Det kunne ta mange timer å få gitt beskjed dersom noe skjedde slik at man måtte avvike fra planer og avtaler. Men stort sett gikk det bra da også, man måtte bare akseptere uvisshet i litt større grad og over lengre tid. Det er faktisk et stykke mellom de store katastrofene i vår del av verden, så det er ingen grunn til å stresse seg opp unødig selv om man ikke har kontakt mange ganger om dagen. Slik er faktisk livet når barna har flyttet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (7 timer siden):

Ja, absolutt alle med venner / følgere på FB eller Insta har blitt svindlet for store beløp... 🤪

Det er lov å fortelle henne at hun får passe på seg selv (f.eks. aldri oppgi koder når de liksom ringer fra banken), så skal du gjøre det samme. Ikke fortell henne masse detaljer om alt i livet ditt, hun får bare flere ting å bekymre seg over. 

Hvis hun er over 70, har hun levd i mange år uten å kunne kontrollere / overvåke alt og alle. Du får minne henne på hvordan ting var på 60-tallet: Det kunne ta mange timer å få gitt beskjed dersom noe skjedde slik at man måtte avvike fra planer og avtaler. Men stort sett gikk det bra da også, man måtte bare akseptere uvisshet i litt større grad og over lengre tid. Det er faktisk et stykke mellom de store katastrofene i vår del av verden, så det er ingen grunn til å stresse seg opp unødig selv om man ikke har kontakt mange ganger om dagen. Slik er faktisk livet når barna har flyttet ut. 

Jeg fikk sms om at jeg ikke måtte legge til nye eller gamle venner for da kunne jeg risikere bedrageri. Alt det var farlig. Jeg har ikke svart henne ennå på det for jeg har vært på jobb. Tror jeg bare ignorerer å svare på akkurat den der. Jeg vet at hun har lenge hatt en tro på at det er farlig å svare på meldinger på Facebook. Jeg har fått klar beskjed å kun sende smser og ikke meldinger via Facebook. Helst ikke snapchat heller. For hun tror at man blir overvåket på slike kanaler. Jeg orker ikke å diskutere det med henne for hun står på sitt om den saken sikkert uansett. 

Ja, jeg kan ikke fortelle for mye om livet mitt. Kunne det før, men ikke nå lenger. Hun blir for bekymret om hun vet for mye. Dersom hun hører at jeg skal reise på en ferie, eller annet gøy så blir hun deprimert og stresset med en gang. Virker som om hun ønsker at jeg bare skal være tryggt hjemme. 

Det er sant. Det er sjelden det skjer store katastrofer i livene til folk. Alt kan skje, men som oftest går det bra selv om man ikke hører fra hverandre på noen timer. Ja livet blir anderledes når barna flytter ut fra redet. Men ting går som oftest bra. 

Anonymkode: ac935...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...