Gå til innhold

Jeg ønsker meg en bil sa jeg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk spørsmålet om hva jeg ønsker meg til jul. Så begynte diskusjonen om hvor urimelig jeg er. Det ønsker jeg og ingenting annet. Hva forventes det at jeg svarer når det er det jeg ønsker meg? En bil koster fra syvtusen til en million. Skjønner ikke problemet. Jeg kan ikke ønske meg noe jeg ikke ønsker meg. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (10 minutter siden):

Selv en bil til 7000, vil være en svært dyr julegave. 

 

Ok jeg synes ikke det selv. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si til din mor at hvis du ikke får bil så kommer du til å blokkere henne til påske. Da vil du antagelig få både bil og kausjonister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (6 minutter siden):

Du får si til din mor at hvis du ikke får bil så kommer du til å blokkere henne til påske. Da vil du antagelig få både bil og kausjonister.

Du kan svare seriøst

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan svare seriøst

Anonymkode: f002c...d24

Jeg svarer slik at det passer med seriøsitetsnivået til tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg svarer slik at det passer med seriøsitetsnivået til tråden.

Jeg er seriøs på hva jeg ønsker meg. Jeg ønsker meg det og trenger kun det. Det er bare fordeler med det. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle vært urimelig eller hvorfor du tenker det er tull. Faktisk blir jeg oppgitt og lei meg. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er seriøs på hva jeg ønsker meg. Jeg ønsker meg det og trenger kun det. Det er bare fordeler med det. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle vært urimelig eller hvorfor du tenker det er tull. Faktisk blir jeg oppgitt og lei meg. 

Anonymkode: f002c...d24

Du har min største medfølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ønsker meg det og trenger kun det.

Da forteller du at du sparer til bil og ønsker deg penger. Så kan de bidra med summen de synes er rimelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er seriøs på hva jeg ønsker meg. Jeg ønsker meg det og trenger kun det. Det er bare fordeler med det. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle vært urimelig eller hvorfor du tenker det er tull. Faktisk blir jeg oppgitt og lei meg. 

Anonymkode: f002c...d24

Hvis du trenger bil og har så lyst på, kan du ikke kjøpe det selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Hvis du trenger bil og har så lyst på, kan du ikke kjøpe det selv da?

Fordi jeg ikke har penger nok til det. Jeg kan jo ønske meg hva jeg vil. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg ikke har penger nok til det. Jeg kan jo ønske meg hva jeg vil. 

Anonymkode: f002c...d24

Har du førerkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja faktisk. Hvorfor ellers skulle ønske meg en bil? 

Anonymkode: f002c...d24

Nei, jeg vet ikke. Kunne jo hende du trodde du kunne kjøpe et førerkort også, eller ikke visste at man måtte ha det. Hvis du har råd til å eie en bil, har du også råd til å spare penger til en billig bil relativt raskt. Men altså, du får ikke en nesten ny BMW i3 til under 7000 kr. Du kan få en Audi da 😂 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278864585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (10 minutter siden):

Nei, jeg vet ikke. Kunne jo hende du trodde du kunne kjøpe et førerkort også, eller ikke visste at man måtte ha det. Hvis du har råd til å eie en bil, har du også råd til å spare penger til en billig bil relativt raskt. Men altså, du får ikke en nesten ny BMW i3 til under 7000 kr. Du kan få en Audi da 😂 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278864585

Nei takk den var stygg og kan umulig være trafikksikker. Jeg skjønner at den ikke koster det totalt sett men det er uansett billigere enn å betale 7000 kr. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange på dol og andre steder som sliter mer nå økonomisk enn før pga. strøm- og matpriser i tillegg til renteøkninger.  Det er mange som ikke har råd til små julegaver til sine nærmeste.  Utdeling av matposer har skutt i været de siste ukene.

Jeg har råd til gaver til mine nærmeste og det har mine barn også.  Jeg vokste opp med at bøker var de fineste julegavene, og det å ligge og lese julenatta var den største kosen.  I fjor fikk jeg boka av Abid Raja og jeg håper jeg får boken av hans søster Abida nå.

For de som virkelig har dårlig råd så er denne tiden vanskelig.  De som setter seg i gjeld for å feire jul, og vet ikke hvordan de skal betale gjelden, kan ikke og skal ikke synes at julegaver er noe tull.

Om jeg sier at jeg ønsker meg romskip for å fly til månen til jul, så er det ingen som hører på meg.  Hvis jeg satt i lunsjen og bablet i vei så ville kollegaene mine se litt rart på meg og lure på om det hadde klikket helt for meg.  Hvis jeg sa det i en bisetning så ville de kanskje le av det tullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg fikk spørsmålet om hva jeg ønsker meg til jul. Så begynte diskusjonen om hvor urimelig jeg er. Det ønsker jeg og ingenting annet. Hva forventes det at jeg svarer når det er det jeg ønsker meg? En bil koster fra syvtusen til en million. Skjønner ikke problemet. Jeg kan ikke ønske meg noe jeg ikke ønsker meg. 

Anonymkode: f002c...d24

Hei, der var du igjen :D 

Jeg skjønner kjempegodt at du ønsker deg en bil å sette i garasjen utenfor leiligheten din jeg, mange ønsker det samme. Samtidig tror jeg ikke at du som har så knapt med penger har råd til å drifte bilhold, så kanskje du skal kjenne etter om det ikke er noe annet enn bil og leilighet du ønsker deg? Du vet kanskje ikke at det vil koste deg minimum 2000,- pr måneder å drifte en bil i form av vedlikehold, forsikring, parkering, veiavgift, drivstoff og evt skader, og (selvfølgelig) enda mer om du kjører mye?

Dumt å skulle bruke så mye av dine totalt 5000 disponible kroner på bil og ikke på sparing, ettersom du ønsker deg leilighet ikke sant? ;) 

Mitt veldig tydelige råd - og i denne tråden sier jeg det bare denne ene gangen - er to ting:

A. Hør med de som spør om hva du ønsker deg om hvilken prisklasse de ser for seg å gi til deg. Tilpass ønskene dine deretter.  

B. Lage en ønskeliste med ting som koster fra kr 100 og oppover. Skriv opp flere ting til 100 kroner, flere ting til 200/ til 300/ til 500 osv, og om du har lyst kan du skrive feks bil, hus og eget helikopter for å signalisere en drøm uten å forvente å få den oppfylt. Så kan giveren bestemme hva de vil gi deg i gave, det er det som er vanlig praksis med gaver :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi jeg ikke har penger nok til det. Jeg kan jo ønske meg hva jeg vil. 

Anonymkode: f002c...d24

Ja, selvfølgelig, men du kan ikke forvente deg å få en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (33 minutter siden):

Det er mange på dol og andre steder som sliter mer nå økonomisk enn før pga. strøm- og matpriser i tillegg til renteøkninger.  Det er mange som ikke har råd til små julegaver til sine nærmeste.  Utdeling av matposer har skutt i været de siste ukene.

Jeg har råd til gaver til mine nærmeste og det har mine barn også.  Jeg vokste opp med at bøker var de fineste julegavene, og det å ligge og lese julenatta var den største kosen.  I fjor fikk jeg boka av Abid Raja og jeg håper jeg får boken av hans søster Abida nå.

For de som virkelig har dårlig råd så er denne tiden vanskelig.  De som setter seg i gjeld for å feire jul, og vet ikke hvordan de skal betale gjelden, kan ikke og skal ikke synes at julegaver er noe tull.

Om jeg sier at jeg ønsker meg romskip for å fly til månen til jul, så er det ingen som hører på meg.  Hvis jeg satt i lunsjen og bablet i vei så ville kollegaene mine se litt rart på meg og lure på om det hadde klikket helt for meg.  Hvis jeg sa det i en bisetning så ville de kanskje le av det tullet.

Ja jeg vet det var vanlig før i tiden og ønske seg en bok et par ullvotter og ullsokker. Jeg vet det er mange som er sliter nå og jeg gir faktisk penger om jeg har til de som sitter langs gaten. Jeg har er stort ønske om en bil fordi jeg trenger det i hverdagen min. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...