Gå til innhold

Jeg ønsker meg en bil sa jeg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen har svart meg på spørsmålet mitt som er ->  Hva forventes det at jeg svarer når det er det jeg ønsker meg? 

Anonymkode: f002c...d24

Å joda du, jeg har svart på det.

Svaret er "Hvilken prisklasse tenker dere?".

Deretter må du tilpasse ønskelisten i tråd med det de svarer. Jeg skrev ønskelisten med vilje, i og med at en ønskeliste er noe helt annet enn en kravliste.

Jeg regner med at de ikke spurte "Hva krever du å få til jul?".

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia skrev (5 minutter siden):

Å joda du, jeg har svart på det.

Svaret er "Hvilken prisklasse tenker dere?".

Deretter må du tilpasse ønskelisten i tråd med det de svarer. Jeg skrev ønskelisten med vilje, i og med at en ønskeliste er noe helt annet enn en kravliste.

Jeg regner med at de ikke spurte "Hva krever du å få til jul?".

Jeg har en ønskeliste og det er det. Den er på det beløpet jeg skrev. Som det var i fjor 5000 kr totalt. Nei jeg spurte ikke hva jeg krever. Sa kun hva jeg ønsket meg og som jeg håper og få. Om det er rettferdig eller ikke vet jeg vi er uenig om. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=281656274 Denne var mye billigere enn 7000 så de finnes. 

Anonymkode: f002c...d24

Hvordan får du 20.000,- til å være billigere enn 7000,-? Og om du kjøper deg el-bil - har du lader hjemme? Det koster fort 15-20.000,- å få lagt inn lader hjemme, laderen + elektriker til å gjøre jobben + ev. opplegg til ny kurs om det trengs. Om du kun skal lade på hurtiglader blir det fort dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (4 timer siden):

Jeg kan også slenge ut dyre ting som jeg aldri i verden får i gaver, men som jeg likevel ønsker meg - mest i form av en spøk. 

Jeg kjenner en som alltid svarer "parkeringsplass i sentrum" når han blir spurt om ønsker... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (18 minutter siden):

Hvordan får du 20.000,- til å være billigere enn 7000,-? Og om du kjøper deg el-bil - har du lader hjemme? Det koster fort 15-20.000,- å få lagt inn lader hjemme, laderen + elektriker til å gjøre jobben + ev. opplegg til ny kurs om det trengs. Om du kun skal lade på hurtiglader blir det fort dyrt.

Det er ikke billigere enn 7000. Jeg så ikke innskuddet før etterpå. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle løst det med det. Jeg har tatt det opp og foreløpig ligger det på vent. Jeg har mulighet for og lade hjemme og det er ingen problem. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal du få 3 527 kroners i måneden hele året da? Og hvem skal betale innskuddet på 20K?

Anonymkode: 808de...153

Nei 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker meg at du ikke gir noen respons på innlegget jeg skrev til deg på bakgrunn av at jeg tok innlegget ditt seriøst og svarte deg deretter. Det sier meg at du kanskje bare er ute etter å provosere og lage drama?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (9 timer siden):

Jeg merker meg at du ikke gir noen respons på innlegget jeg skrev til deg på bakgrunn av at jeg tok innlegget ditt seriøst og svarte deg deretter. Det sier meg at du kanskje bare er ute etter å provosere og lage drama?

Nei jeg har ikke sett du skrev og jeg skjønner ikke hvorfor noen kan bli provosert over at jeg skriver jeg ønsker meg en bil. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei jeg har ikke sett du skrev og jeg skjønner ikke hvorfor noen kan bli provosert over at jeg skriver jeg ønsker meg en bil. 

Anonymkode: f002c...d24

Er det vanlig å ønske seg bil til jul i ditt miljø?

Anonymkode: 808de...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (10 timer siden):

Jeg merker meg at du ikke gir noen respons på innlegget jeg skrev til deg på bakgrunn av at jeg tok innlegget ditt seriøst og svarte deg deretter. Det sier meg at du kanskje bare er ute etter å provosere og lage drama?

Det samme gjelder mitt/mine innlegg, både i denne og andre tråder. Dette er jo selve oppskriften på å holde det gående for ts det :) Svarene bygger alltid kun på de momentene som kan provosere/lokke til videre diskusjon, og det kommenteres aldri på løsningsforslagene.

Sånn kan man sikkert holde på på årsvis, om man ikke har annet å holde på med :D :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei jeg har ikke sett du skrev og jeg skjønner ikke hvorfor noen kan bli provosert over at jeg skriver jeg ønsker meg en bil. 

Anonymkode: f002c...d24

Svar på det jeg skrev da: Mener du seriøst at hvis du ønsker deg bil, så er det det du skal få? Eller er det ment som en mer humoristisk kommentar slik som jeg skisserte i mitt forrige innlegg. 

Hvis det er det første, så er det selvfølgelig provoserende og igjen beviser dette hvor lite virkelighetsorientering du har. For jeg regner med at du er den samme som forventet at dine foreldre skulle være kausjonister for deg slik at du fikk kjøpt deg bosted også, selv om du "bare" er student...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lady HM skrev (2 timer siden):

Svar på det jeg skrev da: Mener du seriøst at hvis du ønsker deg bil, så er det det du skal få? Eller er det ment som en mer humoristisk kommentar slik som jeg skisserte i mitt forrige innlegg. 

Hvis det er det første, så er det selvfølgelig provoserende og igjen beviser dette hvor lite virkelighetsorientering du har. For jeg regner med at du er den samme som forventet at dine foreldre skulle være kausjonister for deg slik at du fikk kjøpt deg bosted også, selv om du "bare" er student...

Hvorfor er det provoserende at noen ønsker seg en bil til jul hva har det med deg og gjøre eller andre å gjøre? Jeg har aldri ment eller skrevet at selvom jeg ønsker meg en bil så får jeg det. Det er ikke opp til meg og bestemme. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det vanlig å ønske seg bil til jul i ditt miljø?

Anonymkode: 808de...153

Ja det er vanlig. 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det provoserende at noen ønsker seg en bil til jul hva har det med deg og gjøre eller andre å gjøre? Jeg har aldri ment eller skrevet at selvom jeg ønsker meg en bil så får jeg det. Det er ikke opp til meg og bestemme. 

Anonymkode: f002c...d24

All den tid du faktisk skriver et innlegg om det på et internettforum, må du regne med at det kommer reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (31 minutter siden):

All den tid du faktisk skriver et innlegg om det på et internettforum, må du regne med at det kommer reaksjoner.

Jeg har fått masse reaksjoner og det synes jeg er ganske spesielt ut fra en uskyldig tråd om at jeg ønsket meg en bil. Jeg kunne ønsket meg et fly også hadde det vært bedre? 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (5 timer siden):

Svar på det jeg skrev da: Mener du seriøst at hvis du ønsker deg bil, så er det det du skal få? Eller er det ment som en mer humoristisk kommentar slik som jeg skisserte i mitt forrige innlegg. 

Hvis det er det første, så er det selvfølgelig provoserende og igjen beviser dette hvor lite virkelighetsorientering du har. For jeg regner med at du er den samme som forventet at dine foreldre skulle være kausjonister for deg slik at du fikk kjøpt deg bosted også, selv om du "bare" er student...

Og du … jeg er ikke bare en student og jeg lever ikke bare på studielån eller hva du måtte anta. Det er viktig presisjon… 

Anonymkode: f002c...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva står det på din ønskeliste i år?

Anonymkode: f002c...d24

Jeg er nok en del år eldre enn deg, og opererer ikke med noen ønskeliste for egen del. Fra mor får jeg beskjed om å ordne med noe som skal ligge under treet som jeg selv vet at jeg trenger, og denne skal ha verdi på ca 1000-1500 kroner. Fra jr ønsker jeg meg alltid vinyl, og det har blitt en tradisjon at vi kjøper dette til hverandre. Fra eksen har jeg ikke kommet på noe spesifikt ennå, og jeg har heller ikke fått noe ønske fra han. Dette finner vi vel ut av. Fra venner tar jeg i mot det de vil gi med takk, og dette er som regel typ bok, vin/bobler, noe spiselig, noe hjemmelagd eller billett til noe. Kjæresten trenger ingen ønskeliste, han er dritgod på å huske noe jeg har nevnt for lenge siden evt finner noe som er spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...