Gå til innhold

Å gjøre narr av folks spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så om elever gjør ironi av det ditt barn sier seriøst i klassen, flere ganger også så flere ler, så synes du det er greit? Noen hen skal tåle? For det er det som kan skje når voksne spøker av noe andre sier i alvor, og enda mer akseptabelt vil de tro det er når flere også støtter opp under denne humoren. Man kan ikke sammenligne det med et program som er ment å være humoristisk. 

Anonymkode: e2bea...52a

Jeg understreket at det handler om nyanser. Hvis ett barn blir utsatt for latter fra medelever flere ganger så snakker du om mobbing. Det skal ikke være så vanskelig med nyanser og å se hva som passer når? I så fall er det desto viktigere at barn lærer det gradvis, sånn at de ikke blir helt på utsiden sosialt fordi h*n tar seg selv altfor høytidlig og blir krenket over vanlig omgangsform. 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du har sterke meninger om det meste virker det som…. Til og med at jeg undervurderer brukere her. Hva mer kan du komme opp med? Det passer seg ikke, humor og spøk kan man skrive på humorhjørnet. 

Anonymkode: 336b4...b48

Så du tåler ikke humor og ironi? Du må ha det trasig. Humor er utrolig viktig, over alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Jeg understreket at det handler om nyanser. Hvis ett barn blir utsatt for latter fra medelever flere ganger så snakker du om mobbing. Det skal ikke være så vanskelig med nyanser og å se hva som passer når? I så fall er det desto viktigere at barn lærer det gradvis, sånn at de ikke blir helt på utsiden sosialt fordi h*n tar seg selv altfor høytidlig og blir krenket over vanlig omgangsform. 

 

De nyansene kan nok være vanskelig for barn å forstå. Det krever mer modenhet. Det er derfor da viktig at voksne går frem som gode eksempler, som at man ikke ler av andre hvis en ikke er sikker på om den andre synes det er greit. 

Anonymkode: e2bea...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

De nyansene kan nok være vanskelig for barn å forstå. Det krever mer modenhet. Det er derfor da viktig at voksne går frem som gode eksempler, som at man ikke ler av andre hvis en ikke er sikker på om den andre synes det er greit. 

Anonymkode: e2bea...52a

Ja så derfor skrev jeg at det er lurt å lære barn dette gradvis.

Voksne er rollemodeller, men vi er ikke barn. Du kan ikke forvente at voksne skal oppføre seg som barn hverken på forum eller ellers, så vi må nok få bruke ironi og humor som er på et annet plan enn hva barn skal skjønne. Dessuten har ikke barn noen interesse av å forske på voksnes adferd altså. Hverken på forum eller ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 timer siden):

Ja man kan være forsiktig sånn at man ser an emnet. Om noen skriver om personlige problemer eller tanker så ironiserer man selvfølgelig ikke. Når det gjelder mikrobølgeovn og stråling så må man som voksen tåle litt humor og ironi. Hvor selvhøytidelig skal man være liksom? Om jeg spurte hvordan man fyller olje på bilen etter å ha kjørt bil i ti år, så hadde jeg fint tålt en spøk eller en ironisk kommentar altså! Jeg skjønner jo selv at jeg burde vite det, eller i det minste at andre syns jeg burde vite det. Litt selvironi er ikke så dumt å ha. 

Tja… jeg synes den tråden er et eksempel på at  folk neppe hadde svart sånn hvis det ikke hadde vært for de siste ukers trolling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (18 minutter siden):

Tja… jeg synes den tråden er et eksempel på at  folk neppe hadde svart sånn hvis det ikke hadde vært for de siste ukers trolling. 

Mulig det. Derfor bør brukere som lager den disharmonien her inne bli satt mer fokus på av admin. Jeg skjønner at det kan være vanskelig når noen manipulerer seg rundt reglene som i å herse rundt her med frasen om at "Jeg har ikke brutt noen regler. Det er det dere som gjør som kaller meg troll" Jeg ser utfordringen i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (1 time siden):

Ingen her har sagt at mobbing av barn er greit. Jeg skjønner ikke hvorfor du drar dette opp. 

Mobbing generelt er ikke greit, og her inne for tiden mobbes det. 

Anonymkode: 336b4...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er eksperter på alt, selv om noen kan ha synspunkter om alt. 

Jeg må ta meg selv i det. Noen av økonomispørsmålene her kan være på et lavt økonomifaglig nivå. Men det trenger ikke bety at spørsmålene ikke er legitime. På samme måte som Kupton ikke latterliggjør banale spørsmål innen psykiatri selv om han har lang erfaring og kan mye. Vi vet ikke bakgrunnen til de fleste her, særlig ikke de anonyme. 

Jeg ønsker at psykiatriforumet forbeholdes disse problemstillingene. Åpent forum bør ha litt større takhøyde. Jeg må huske tilbake fra da jeg var moderator på Medhelp. Vi lærte oss «Relax, Refrain, Report» 

Det er jo ikke noe poeng å få høyt blodtrykk over en tråd her inne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (15 minutter siden):

Ingen er eksperter på alt, selv om noen kan ha synspunkter om alt. 

Jeg må ta meg selv i det. Noen av økonomispørsmålene her kan være på et lavt økonomifaglig nivå. Men det trenger ikke bety at spørsmålene ikke er legitime. På samme måte som Kupton ikke latterliggjør banale spørsmål innen psykiatri selv om han har lang erfaring og kan mye. Vi vet ikke bakgrunnen til de fleste her, særlig ikke de anonyme. 

Jeg ønsker at psykiatriforumet forbeholdes disse problemstillingene. Åpent forum bør ha litt større takhøyde. Jeg må huske tilbake fra da jeg var moderator på Medhelp. Vi lærte oss «Relax, Refrain, Report» 

Det er jo ikke noe poeng å få høyt blodtrykk over en tråd her inne? 

Det absolutt verste med det er at de som skriver stygge ting om andre uansett med nick eller ab ikke vet noe om den som leser det. Det kan være en person fra 15-60 år. 

Anonymkode: 336b4...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (23 minutter siden):

Ingen er eksperter på alt, selv om noen kan ha synspunkter om alt. 

Jeg må ta meg selv i det. Noen av økonomispørsmålene her kan være på et lavt økonomifaglig nivå. Men det trenger ikke bety at spørsmålene ikke er legitime. På samme måte som Kupton ikke latterliggjør banale spørsmål innen psykiatri selv om han har lang erfaring og kan mye. Vi vet ikke bakgrunnen til de fleste her, særlig ikke de anonyme. 

Jeg ønsker at psykiatriforumet forbeholdes disse problemstillingene. Åpent forum bør ha litt større takhøyde. Jeg må huske tilbake fra da jeg var moderator på Medhelp. Vi lærte oss «Relax, Refrain, Report» 

Det er jo ikke noe poeng å få høyt blodtrykk over en tråd her inne? 

Hvem er Kupton? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt overrasket over reaksjonene her inne de siste månedene. Jeg har vært her i ganske mange år, hovedsakelig som AB og det har jo vært mange brukere som er litt korte og som ikke skjønner normale ting i hverdagen. De fleste som er her inne sliter med sitt, og det har vært alt fra brukere som ikke skjønner psykiske problemer, til de som ikke skjønner sosiale koder o.l. Nå har den aktiviteten bare økt, men det her er jo ikke første gang at noen faktisk ikke skjønner hverdagen og ting som er logisk for de fleste. Forskjellen denne gangen er at istedenfor å ignorere eller svare riktig så anklages personen med en gang. Hvorfor er det så spesielt nå? Er det fordi brukeren kommer fra Kvinneguiden, det gjorde jo mange av de eldre som slet med det samme også, eller er det brukerne her inne som har forandret mening på ting?

 

Jeg jobber selv med ei som er mye yngre i hodet enn hun er kroppslig, husker ikke diagnosen nå. Og hun sliter masse med det AB har spurt om de siste mnd. Hun skjønner ikke økonomi, får hun ikke hjelpe bruker hun opp alt på kort tid, hun sliter masse med sosiale koder og skjønner ikke at man ikke skal være frekk, si ting rett ut eller at man ikke skal bli sur så fort noen ikke er enige med henne. Hun truer med mye, både selvskading, blokkering og annet når ting går henne imot. Men vi er klar over diagnosen hennes og behandler henne deretter. Men innimellom så er det som en 5-åring i antall spørsmål, bare at det er voksne spørsmål og hun må vises og forklares eller skjønner hun ingenting.

Anonymkode: 97e6c...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er faktisk litt overrasket over reaksjonene her inne de siste månedene. Jeg har vært her i ganske mange år, hovedsakelig som AB og det har jo vært mange brukere som er litt korte og som ikke skjønner normale ting i hverdagen. De fleste som er her inne sliter med sitt, og det har vært alt fra brukere som ikke skjønner psykiske problemer, til de som ikke skjønner sosiale koder o.l. Nå har den aktiviteten bare økt, men det her er jo ikke første gang at noen faktisk ikke skjønner hverdagen og ting som er logisk for de fleste. Forskjellen denne gangen er at istedenfor å ignorere eller svare riktig så anklages personen med en gang. Hvorfor er det så spesielt nå? Er det fordi brukeren kommer fra Kvinneguiden, det gjorde jo mange av de eldre som slet med det samme også, eller er det brukerne her inne som har forandret mening på ting?

 

Jeg jobber selv med ei som er mye yngre i hodet enn hun er kroppslig, husker ikke diagnosen nå. Og hun sliter masse med det AB har spurt om de siste mnd. Hun skjønner ikke økonomi, får hun ikke hjelpe bruker hun opp alt på kort tid, hun sliter masse med sosiale koder og skjønner ikke at man ikke skal være frekk, si ting rett ut eller at man ikke skal bli sur så fort noen ikke er enige med henne. Hun truer med mye, både selvskading, blokkering og annet når ting går henne imot. Men vi er klar over diagnosen hennes og behandler henne deretter. Men innimellom så er det som en 5-åring i antall spørsmål, bare at det er voksne spørsmål og hun må vises og forklares eller skjønner hun ingenting.

Anonymkode: 97e6c...1a2

Er det bedre at du insinuerer at vedkommende er yngre enn det som er reell alder? At du nærmest sier hun er mentalt tilbakestående? At hun må ha en diagnose?

Hun sier selv at hun studerer. Hun er altså student og har nylig fått B på en eksamen. Så kort kan hun ikke være..

Anonymkode: 4b473...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det bedre at du insinuerer at vedkommende er yngre enn det som er reell alder? At du nærmest sier hun er mentalt tilbakestående? At hun må ha en diagnose?

Hun sier selv at hun studerer. Hun er altså student og har nylig fått B på en eksamen. Så kort kan hun ikke være..

Anonymkode: 4b473...c5a

Nå har hun jo sagt mye som ikke er sant så det er ikke godt å si om dette er like "sant" som mye av det andre hun har sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er faktisk litt overrasket over reaksjonene her inne de siste månedene. Jeg har vært her i ganske mange år, hovedsakelig som AB og det har jo vært mange brukere som er litt korte og som ikke skjønner normale ting i hverdagen. De fleste som er her inne sliter med sitt, og det har vært alt fra brukere som ikke skjønner psykiske problemer, til de som ikke skjønner sosiale koder o.l. Nå har den aktiviteten bare økt, men det her er jo ikke første gang at noen faktisk ikke skjønner hverdagen og ting som er logisk for de fleste. Forskjellen denne gangen er at istedenfor å ignorere eller svare riktig så anklages personen med en gang. Hvorfor er det så spesielt nå? Er det fordi brukeren kommer fra Kvinneguiden, det gjorde jo mange av de eldre som slet med det samme også, eller er det brukerne her inne som har forandret mening på ting?

 

Jeg jobber selv med ei som er mye yngre i hodet enn hun er kroppslig, husker ikke diagnosen nå. Og hun sliter masse med det AB har spurt om de siste mnd. Hun skjønner ikke økonomi, får hun ikke hjelpe bruker hun opp alt på kort tid, hun sliter masse med sosiale koder og skjønner ikke at man ikke skal være frekk, si ting rett ut eller at man ikke skal bli sur så fort noen ikke er enige med henne. Hun truer med mye, både selvskading, blokkering og annet når ting går henne imot. Men vi er klar over diagnosen hennes og behandler henne deretter. Men innimellom så er det som en 5-åring i antall spørsmål, bare at det er voksne spørsmål og hun må vises og forklares eller skjønner hun ingenting.

Anonymkode: 97e6c...1a2

Jeg tror det er bedre å bli "anklaget" enn å få denne "forklaringen" eller unnskyldningen på hvorfor man stiller dumme spørsmål og manipulerer..

Hvis personen er så blottet for både intelligens og modenhet som du antar, så er det jo veldig rart at vedkommende skjønner ironi. Det skal litt til å ikke ta alt bokstavelig om man er så..enkel. Når noen sier "Ja du har det leit" ( sånn ca ) og brukeren svarer "du kunne ment det da" så er det tydelig at din teori ikke stemmer.

Jeg fatter ikke hvorfor dere ikke ser det helt innlysende her..

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...