Gå til innhold

EKG før Lithionit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser i Felleskatalogen at en skal sjekke hjertefunksjon, og i Legemiddelhåndboka står det spesifisert som EKG. Er det vanlig praksis? Har bare tatt blodprøver, av nyrefunksjon og stoffskifte så vidt jeg vet. Har i alle fall ikke tatt EKG. 

Hva pleier være mål for serumkonsentrasjon under pågående depresjon?

Når i forhold til inntak er serumkonsentrasjonen høyest? Lurer fordi jeg har blitt så kvalm på samme tid noen dager. Ca 2,5 timer etter inntak. Skal prøve å spise frokost samtidig som jeg tar de, det skal visst hjelpe har jeg hørt å spise samtidig. 

 

Anonymkode: c0ee3...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte ta både blodprøver og EKG før oppstart. Jeg tok alltid litium sammen med mat i starten, og merket ikke noe til kvalme. Det er nok lurt å ta medisinen sammen med frokosten, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (13 minutter siden):

Jeg tok verken blodprøver eller EKG. Har tatt serumspeil for å se konsentrasjonen av medisinen i blodet noen uker etter oppstart da. 

Jeg fikk beskjed om at blant annet stoffskifte må sjekkes før oppstart. Rart du ikke måtte det.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk beskjed om at blant annet stoffskifte må sjekkes før oppstart. Rart du ikke måtte det.

Ja, det var det. Vet ikke helt hvorfor det ble slik? Ikke godt å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...