Gå til innhold

Skulderøvelser


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt vondt i høyre skulder ved belastning i sikkert ti år. Det begynte da vi hadde en gammel gressklipper som var himla vanskelig å starte, og den bevegelsen når en drar hardt og raskt i startsnora gjorde at det ble noe feil der. Fortsatte imidlertid å dra i den snora så lenge vi hadde klipperen. Nå har vi gressklipper med startknapp ❤️ Har aldri gått til lege med det, og det har ikke hindret meg så veldig, men nå når jeg ellers hat blitt ganske sterk i kroppen pga trening, merker jeg godt at skuldrene mine er mitt svake punkt. Jeg er voldsomt svak når jeg skal dytte rett oppover (skulderpress), og når jeg vrir armen bakover, kjenner jeg det godt. Har ingen problemer med å løfte armen, men det er bevegelsen løft og vri + løft med belastning som er vond.

Hvordan bør jeg trene skuldrene for både å bli sterkere, samt også for at det som muligens er ødelagt skal kunne leges? Er det mulig å bli god når det har satt seg såpass som etter ti år...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...