Gå til innhold

By eller på landet,


Worriesome Plenty 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bor en drøy mil utenfor byen, og trives godt der. Kan gå rett ut i skogen eller ned til sjøen fra huset, samtidig som det kun er 12 minutters kjøring til byen med de tilbudene som finnes der. Er ikke i byen oftere enn ca en gang i måneden. Kunne ikke tenkt meg å bo midt i byen. Kunne nok ha trivdes på landet også, tror jeg, men da måtte jeg ha hatt tilgang til diverse kulturting jevnlig - enten i nærheten, eller tatt en lengre tur av og til for konserter og sånn. Akkurat butikker og kjøpesentere klarer jeg meg greit uten (utenom apotek, matbutikk og sånn da 🙂 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en liten by etter å ha bodd i Oslo hele vårt liv.  Problemet med å flytte til et lite sted som voksne uten barn i huset er at det er helt umulig å bli kjent med folk.  Og det er få tilbud på dagtid og kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (4 minutter siden):

Vi bor i en liten by etter å ha bodd i Oslo hele vårt liv.  Problemet med å flytte til et lite sted som voksne uten barn i huset er at det er helt umulig å bli kjent med folk.  Og det er få tilbud på dagtid og kveldstid.

Enig. Samme her. 

Vi bor også i en liten by. Kjenner folk gjennom jobben og hobbyen, men vi har ikke venner og familie her og er således ensomme. 

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker best byen, og bor midt i den. Jeg liker å både se og høre mennesker, og elsker cafeer og restauranter. Det er også utrolig koselig når det snør under gatelykter når det ellers er mørkt, og neonlys i regnvær når det er grått og vått. Liker alle vinduer med lys også. Jeg er utvilsomt et bymenneske, men syns naturen er vakker likevel. Sitter gjerne og ser på både bilder og videoer av landskap, men ville bare ikke bodd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor litt i utkanten av stor by og trives med det. Om (når) jeg en gang skal flytte i leilighet blir nok det nærmere sentrum. Kunne ikke tenke meg å bo "på landet" når jeg ble eldre og etter hvert kanskje (antakelig) mindre mobil. Liker dessuten å ha alt av butikker, kulturtilbud med mer like i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i utkanten av en stor by. Ca femten minutter med bil. Vi har også et lite sentrum her med butikker og en koselig kafe/pub. 

Jeg pleier å dra til et kjøpesenter for å handle og gå på kafe, men på torsdag blir det byvandring med julemarked i parken, nydelig belysning og pepperkakeby. Det er deilig å bo så nær byen at en kan ta seg en tur på en ukedag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor 5 km fra byen og trives med det. Her er det både litt skog og nær vannet, samt like ved buss (hvis jeg må) Kunne ikke tenke meg å bo i bykjernen. Håper jeg blir boende her til jeg bare trenger en hybel med gress på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RødPanda skrev (3 timer siden):

By, men jeg elsker å feriere mer landlig. 

Jeg er motsatt. Jeg liker å bo landlig og så feriere i storbyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 time siden):

Bor 5 km fra byen og trives med det. Her er det både litt skog og nær vannet, samt like ved buss (hvis jeg må) Kunne ikke tenke meg å bo i bykjernen. Håper jeg blir boende her til jeg bare trenger en hybel med gress på taket.

Hybel med gress på taket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor nå sentralt i Oslo etter å ha bodd en del år i en liten by ca 45 min utenfor Oslo. Liker Oslo, men det hender jeg tenker jeg skule ha bodd på Lillehammer og dermed fått mye enklere tilgang til gode skiløyper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...