Gå til innhold

Jeg har så smerter i mage og underliv, hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar denne som anonym. 

Har vært temmelig dårlig i hele dag med smerter i underliv og mage jeg antar kommer fra spiral. Det kjennes ut som rier som kommer og går og jeg vrir meg og ynker meg fordi det er så vondt. Ikke feber. Håpet det skulle gå over, men det har det ikke. Ønsker å unngå legevakt også, da jeg verken har feber eller har nådd smerteskalaen 10 enda ( i alle fall ikke konstant). Og så synes jeg det er litt flaut å komme til fastlege på to akuttimer samme uke, men det er strengt tatt en tullebagatell om man faktisk må). Jeg er allerede hjemme syk med en eller annen virusinfeksjon som jeg er blitt noe bedre av. Men tror dere det er akutt sånn som det er nå? Kan det være noe mer enn spiralen som lager problemer? Jeg har helt panikk for GU etter at forrige spiralbytte gikk så til helvete at jeg måtte få narkose for å få det gjennomført på en god nok måte for meg. 

Anonymkode: b5f88...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

og jeg vrir meg og ynker meg fordi det er så vondt.

Det høres vondt ut, så synes du kan kontakte legevakten. Det går an å ringe og forklare smertene og. God bedring!

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (18 minutter siden):

Det høres vondt ut, så synes du kan kontakte legevakten. Det går an å ringe og forklare smertene og. God bedring!

Hei, takk for svar. Gruer meg for å ringe. De er så vrange ofte. Og det er sent. Men det er som det brenner noen ganger. Åh, jeg hater dette. 

Anonymkode: b5f88...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, takk for svar. Gruer meg for å ringe. De er så vrange ofte. Og det er sent. Men det er som det brenner noen ganger. Åh, jeg hater dette. 

Anonymkode: b5f88...19c

Ta kontakt med legevakten om du har så store smerter. Det er derfor de er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei, takk for svar. Gruer meg for å ringe. De er så vrange ofte. Og det er sent. Men det er som det brenner noen ganger. Åh, jeg hater dette. 

Anonymkode: b5f88...19c

Ja ring legevakten, de er der for å hjelpe deg. De er på jobb selv om det er sent. God bedring ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var visst vanlig å ligge å vri seg i smerter og rier pga en spiral og litt smertestillende ville gjøre susen. Btw jeg er veldig vant til å ta smertestillende fordi jeg har migrene, så Ibux og Paracet er nesten drops for meg.  Men jada, jeg gjør som legen sier og se det an. Ringer igjen om blir for jævlig. Føler meg bare dum nå. Visste det kom til å bli sånn. 

Anonymkode: b5f88...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tar denne som anonym. 

Har vært temmelig dårlig i hele dag med smerter i underliv og mage jeg antar kommer fra spiral. Det kjennes ut som rier som kommer og går og jeg vrir meg og ynker meg fordi det er så vondt. Ikke feber. Håpet det skulle gå over, men det har det ikke. Ønsker å unngå legevakt også, da jeg verken har feber eller har nådd smerteskalaen 10 enda ( i alle fall ikke konstant). Og så synes jeg det er litt flaut å komme til fastlege på to akuttimer samme uke, men det er strengt tatt en tullebagatell om man faktisk må). Jeg er allerede hjemme syk med en eller annen virusinfeksjon som jeg er blitt noe bedre av. Men tror dere det er akutt sånn som det er nå? Kan det være noe mer enn spiralen som lager problemer? Jeg har helt panikk for GU etter at forrige spiralbytte gikk så til helvete at jeg måtte få narkose for å få det gjennomført på en god nok måte for meg. 

Anonymkode: b5f88...19c

I motsetning til resten tenker jeg at dette er en sak for fastlege, ikke legevakt. Ring fastlege i morgen tidlig er mitt råd. Uten historikk vil ikke legevakt kunne gjøre annet enn å råde om smertelindring, om det ikke er akutt fare for liv og helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Føler meg bare dum nå. Visste det kom til å bli sånn. 

Det trenger du da ikke. Legevakta får henvendelser hele tiden. Når man vrir seg i smerte, er det helt legitimt å ringe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var visst vanlig å ligge å vri seg i smerter og rier pga en spiral og litt smertestillende ville gjøre susen. Btw jeg er veldig vant til å ta smertestillende fordi jeg har migrene, så Ibux og Paracet er nesten drops for meg.  Men jada, jeg gjør som legen sier og se det an. Ringer igjen om blir for jævlig. Føler meg bare dum nå. Visste det kom til å bli sånn. 

Anonymkode: b5f88...19c

Så dumt, men om du fremdeles har smerter i dag så ring fastlegen så snart de åpner. Jeg opplevde også så kraftige underlivssmerter en natt for et par år siden at jeg ikke fikk sove. De kom snikende utover natten og jeg fikk time hos en turnuslege, veldig fin fyr som sendte meg videre til sykehuset hvor jeg ble undersøkt at to gynekologer som ikke kunne finne noe. Heldigvis ga smertene seg utover dagen og jeg aner ikke hva det kom av, men turnuslegen ringte meg til og med morgenen etter for å høre hvordan det gikk! Jeg har ikke spiral, men både cyster på egglederne (nei, det var ikke en cyste som sprakk) og muskelknuter i livmora så det er ikke godt å si hva det var. Har ikke hatt vondt siden heldigvis. Men ring legen din i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 timer siden):

I motsetning til resten tenker jeg at dette er en sak for fastlege, ikke legevakt. Ring fastlege i morgen tidlig er mitt råd. Uten historikk vil ikke legevakt kunne gjøre annet enn å råde om smertelindring, om det ikke er akutt fare for liv og helse. 

Det var den nye, brennende følelsen som gjorde utslaget for at jeg ringte til slutt. Ellers er jeg egentlig enig med deg.

cilie skrev (4 timer siden):

Det trenger du da ikke. Legevakta får henvendelser hele tiden. Når man vrir seg i smerte, er det helt legitimt å ringe. 

Takk. Fikk som sagt råd om Paracet og Ibux. Tok det og etter det sov jeg som en stein i hele natt.

Føler meg forøvrig ikke noe bra i dag heller, så jeg skal ringe fastlegen min. Hun kjenner meg tross alt, og det er bra. 

Anonymkode: b5f88...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, da ligger jeg og venter på å få komme til hastetime på gyn. 

Anonymkode: b5f88...19c

Håper det går helt fint og at du får den hjelpen du trenger. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja, da ligger jeg og venter på å få komme til hastetime på gyn. 

Anonymkode: b5f88...19c

Lykke til ❤️ Håper det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere. Ble lagt inn på gyn sengepost nå. Kan være cyste eller eggstokk som lager trøbbel, men er ikke helt sikker. Må i alle fall faste nå og så får vi se. Fastlegen sin kommentar sa jeg sa jeg hadde hatt det sånn et døgn: « men kjære deg!». 

Anonymkode: b5f88...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tusen takk dere. Ble lagt inn på gyn sengepost nå. Kan være cyste eller eggstokk som lager trøbbel, men er ikke helt sikker. Må i alle fall faste nå og så får vi se. Fastlegen sin kommentar sa jeg sa jeg hadde hatt det sånn et døgn: « men kjære deg!». 

Anonymkode: b5f88...19c

Da blir du tatt godt hånd om. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Da blir du tatt godt hånd om. :) 

Ja, de er veldig greie her. Begynner også å få feber nå, så det var på tide å komme til behandling. 

Anonymkode: b5f88...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tusen takk dere. Ble lagt inn på gyn sengepost nå. Kan være cyste eller eggstokk som lager trøbbel, men er ikke helt sikker. Må i alle fall faste nå og så får vi se. Fastlegen sin kommentar sa jeg sa jeg hadde hatt det sånn et døgn: « men kjære deg!». 

Anonymkode: b5f88...19c

Godt at du er i trygge hender og blir tatt vare på :) De finner nok ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...