Gå til innhold

Trenger du også en liten kostholdsmessig snuoperasjon etter jul? 😬


Bøtteknotten

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

De kaller det hvit måned de som bestemmer seg for ikke å drikke alkohol i måned. Ergo drikker de mye til vanlig :)

Dét trenger det ikke å bety, det kan bare bety at man har drukket mer/hyppigere i juleferien. Mange drikker feks vin/øl til maten hver dag i julen, og flere er på mange julebord før jul sant. Sånn kan det fort bli mye mer enn til vanlig uten at man drikker mye til hverdags. 

Jeg tror kanskje mange drikker mer/hyppigere i sommerferien også, men har aldri hørt noen snakke om «hvit september» av den grunn. Det er derfor jeg tror dette med skjerpings i januar har blitt en egen tradisjon ;) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

De kaller det hvit måned de som bestemmer seg for ikke å drikke alkohol i en måned. Ergo drikker de mye til vanlig :)

Nå er det vel slik at det finnes nyanser mellom mye og ingenting?

Men den helt fantastiske virkningen på kropp og sinn som det skrives om i media, altså effekten av å ta en alkoholfri måned, forutsetter nok at man har et visst inntak i de andre månedene 😉

Mht. mat har jeg veldig begrensede utskeielser i jula. Det er litt kortere mellom "søndagsmiddagene", men de gir ikke all verdens utslag. Den største forskjellen fra mine hverdagsmåltider er nok frokost med grov hjemmebakst og mye godt pålegg. Jeg er mye mer glad i f.eks. røkelaks, lammerull og edamerost enn i kaker og søtsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
laban skrev (2 timer siden):

Nå er det vel slik at det finnes nyanser mellom mye og ingenting?

Men den helt fantastiske virkningen på kropp og sinn som det skrives om i media, altså effekten av å ta en alkoholfri måned, forutsetter nok at man har et visst inntak i de andre månedene 😉

Mht. mat har jeg veldig begrensede utskeielser i jula. Det er litt kortere mellom "søndagsmiddagene", men de gir ikke all verdens utslag. Den største forskjellen fra mine hverdagsmåltider er nok frokost med grov hjemmebakst og mye godt pålegg. Jeg er mye mer glad i f.eks. røkelaks, lammerull og edamerost enn i kaker og søtsaker. 

Det ble nok litt ekstra mye både av mat, julekaker og godteri på meg i år. Årsaken til dette er at vi skulle være så mange personer på hytta over flere dager og iom at vi er langt unna butikk, hadde samboer og jeg fyllt opp fryser, kjøleskap, skuffer og skap i redsel for at vi skulle gå tom og så har vi selvfølgelig overdrevet. Vi er litt urutinerte enda :)

Det var store frokoster hver dag. Mye salt i middagene. Pakket sekken med pepperkaker, sjokolade og solbærtoddy og hadde med på skitur. Hver kveld etter middagen satte jeg frem på spisebordet alt vi hadde av konfekt, twist, sjokolade og kaker. Til og med ungdommene reagerte. " Oj, det er jo rene godterikoldtbordet " 😀

Jaja, jeg begynner å føle meg normal i kroppen igjen nå :)

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...