Gå til innhold

Så mye rart folk er flaue over!


Kashmir

Anbefalte innlegg

Nå husker jeg ikke i hvilke nettavis jeg leste dette, men det var nok VG eller Nettavisen da de kommer mest opp i feeden , men jeg gadd ikke lete fram. Uansett- det var ei voksen dame som skrev dette, hun var over 30 år, og blant det hun syns var flaut var å bestille pizza, betale med kontanter, kjøpe dopapir, hvis hun satt med andre og det plutselig kom lyd på en video på tlf mens hun scrollet, og om hun hadde gått med buksesmekken åpen. Dette har jeg tenkt på, og hun skrev dette i den tro at dette var noe flere var flaue over. Jeg leste bare fort gjennom noen kommentarer, og det var enten de som syns "synd på henne" og noen som kjente seg igjen. 

Jeg syns ikke synd på henne, for hun gjorde meg hverken aggresiv eller misunnelig ( det er oftest de som "syns synd på" ), men jeg lurer på om dette er vanlig?  

En annen ting. De som er flaue for slike  helt uskyldige og trivielle ting : er de ekstremt opptatt av hva andre gjør, og spekulerer de veldig fort selv på andres handlinger osv? 

Er de veldig lite tolerante overfor andre? 

Ps. Det med buksesmekken skjønner jeg! 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det er flaut hvis det kommer lyd fra mobilen (f.eks hvis jeg spiller av en video og har glemt å sette på lydløs) når jeg er ute blant folk, samt det med buksesmekken. 

Jeg er ikke ekstremt opptatt av hva andre gjør. Jeg vil ikke si at jeg er veldig lite tolerante ovenfor andre, men kan fort miste tålmodigheten med det jeg anser som idioti. Ingenting av tingene nevnt i denne tråden anser jeg som idioti, tvert om får jeg heller litt sympati med de som opplever det siden jeg selv hadde synes det var flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske flere var flaue over å spille av ting med lyd på telefonen på transportmidler og andre offentlige steder, inkludert å snakke med folk på tlf/FaceTime med høytaler på. 
 

Men ellers er det veldig rart å gå rundt å være flau over alle mulige ordinære ting. Vi alle kan vel gjøre feilen å tro at andre følger mer med på vår gjøren og laden, men folk flest har mer enn nok med seg selv. Det bunner nok i usikkerhet å være flau over slike ting. Kjøpe dopapir, da gitt. Se - en dame som bruker dopapir!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (25 minutter siden):

Jeg synes også det er flaut hvis det kommer lyd fra mobilen (f.eks hvis jeg spiller av en video og har glemt å sette på lydløs) når jeg er ute blant folk, samt det med buksesmekken. 

Jeg er ikke ekstremt opptatt av hva andre gjør. Jeg vil ikke si at jeg er veldig lite tolerante ovenfor andre, men kan fort miste tålmodigheten med det jeg anser som idioti. Ingenting av tingene nevnt i denne tråden anser jeg som idioti, tvert om får jeg heller litt sympati med de som opplever det siden jeg selv hadde synes det var flaut.

Ok. Da går det andre veien, at du føler med dem. Selv om de ikke vil tenke at det er flaut da! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flaut å kjøpe first price produkter uansett hva det er. Føler jeg får blikk når jeg må kjøpe det og at folk tror jeg er fattig. Synes også det flaut å kjøpe toalettpapir. Måtte for en stund tilbake kjøpe canesten, det synes jeg var sykt pinlig. 

Anonymkode: 96b0b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (25 minutter siden):

Jeg skulle ønske flere var flaue over å spille av ting med lyd på telefonen på transportmidler og andre offentlige steder, inkludert å snakke med folk på tlf/FaceTime med høytaler på. 
 

Men ellers er det veldig rart å gå rundt å være flau over alle mulige ordinære ting. Vi alle kan vel gjøre feilen å tro at andre følger mer med på vår gjøren og laden, men folk flest har mer enn nok med seg selv. Det bunner nok i usikkerhet å være flau over slike ting. Kjøpe dopapir, da gitt. Se - en dame som bruker dopapir!!

Jeg tror hun ville syntes det, og jeg syns jo også at folk må ta litt hensyn når de snakker i telefonen. Jeg har hørt så mange rare samtaler på tog! Alt fra en som la en utspekulert plan som selger for å få et firma som kunde, til en mor som kjeftet faren huden full fordi han hadde gitt ungen middag på Burgerking. Jeg syns ærlig talt at det ofte er underholdende, men det er jo ikke alltid! 

Ja, jeg skjønte ikke det med dopapiret. Det har jeg aldri tenkt på! Ikke så mye av det andre heller. Nå tror jeg alle liker å sladre litt om andre uten at det betyr at det er stygge rykter eller stygt snakk!! Men, det er liksom grenser for hva folk skal gidde å bry seg med. Kommet du på butikken i hatt med fjær og knall rosa kåpe, flagrende rødt skjørt og snakker høyt, så vil nok noen si noe om den personen. Som at hun var jo et artig innslag. Og noen ville sikkert lurt på diagnose 🙄 men altså, det skal jo litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er flaut å kjøpe first price produkter uansett hva det er. Føler jeg får blikk når jeg må kjøpe det og at folk tror jeg er fattig. Synes også det flaut å kjøpe toalettpapir. Måtte for en stund tilbake kjøpe canesten, det synes jeg var sykt pinlig. 

Anonymkode: 96b0b...2b4

Ok. Dette var jo litt morsomt, for jeg kjøper ( kjøpTE)  mye dyr mat. Når jeg finner et billugprodukt som first price som er godt og kjøper det, så føler jeg meg fornuftig. Så jeg har sjekket butikkene og funnet ut hvilke billigprodukter som er gode ( Coop gulost i skiver fks! ) Jeg fikk litt tanker om det da en riking i byen sa at det er idiotisk å kjøpe dyr mat når billig er god. Folk blir rike av en grunn 🙂 men.. Det handler kanskje om hva man er nødt til og hva man velger. Litt rart siden ingen vet grunnen da. Det er da sikkert noen på Coop som tror jeg er fattig ( beste billigproduktene). Men det bryr jeg meg heller ikke om. 

Det handler nok mer på hvordan man føler seg. Ikke hva folk egentlig tenker og tror. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg blir så lett flau. Ikke av slike ting i hvert fall. Men jeg bærer på mye skam. Ting som både er å skamme seg over, men også ting som ikke er noen big deal. Jeg hørte på en podcast (sinnsyn) at er man først en skamfull person så er det faktisk lite å gjøre med. Noen, pga kombinasjon av medfødthet og oppvekst utvikler en overaktiv skamfølelse og det er så grunnleggende at selv om en kan vite at en ikke bør føle på skam tilknyttet en situasjon så vil følelsen skam like fullt være der. Podcasten er sinnsyn og episoden er nr 368, skamfull. 

Kanskje er det likens med flauhet. At noen bare er mer flau enn andre. Jeg tror graden av flauhet også påvirkes av om en er en åpen person eller om en er en som driver med mye fasade. En lukket person bak sin fine fasade vil jo nødvendigvis få mer spader av slike små flauser for det er jo ikke passende med fasaden, enn en person som er åpen og som ikke tar seg selv høytidelig. 

Jeg vet ikke, men jeg har lært å ikke ta meg selv høytidelig og å spille på humor også ha en solid dose selvironi. Det gjør at jeg ikke blir flau når jeg ikke skjønner vitser, tar ting bokstavelig, eller sier noe som framstiller meg som en rar person. Men hvis jeg gjør noe feil får jeg fort panikk derimot. Jeg er redd for å gjøre ting feil i feks jobbsammenheng. Det henger ikke sammen med flauhet da. 

Det verste er jo å tryne skikkelig. Da blir jeg flau ja. 😛

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (23 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg blir så lett flau. Ikke av slike ting i hvert fall. Men jeg bærer på mye skam. Ting som både er å skamme seg over, men også ting som ikke er noen big deal. Jeg hørte på en podcast (sinnsyn) at er man først en skamfull person så er det faktisk lite å gjøre med. Noen, pga kombinasjon av medfødthet og oppvekst utvikler en overaktiv skamfølelse og det er så grunnleggende at selv om en kan vite at en ikke bør føle på skam tilknyttet en situasjon så vil følelsen skam like fullt være der. Podcasten er sinnsyn og episoden er nr 368, skamfull. 

Kanskje er det likens med flauhet. At noen bare er mer flau enn andre. Jeg tror graden av flauhet også påvirkes av om en er en åpen person eller om en er en som driver med mye fasade. En lukket person bak sin fine fasade vil jo nødvendigvis få mer spader av slike små flauser for det er jo ikke passende med fasaden, enn en person som er åpen og som ikke tar seg selv høytidelig. 

Jeg vet ikke, men jeg har lært å ikke ta meg selv høytidelig og å spille på humor også ha en solid dose selvironi. Det gjør at jeg ikke blir flau når jeg ikke skjønner vitser, tar ting bokstavelig, eller sier noe som framstiller meg som en rar person. Men hvis jeg gjør noe feil får jeg fort panikk derimot. Jeg er redd for å gjøre ting feil i feks jobbsammenheng. Det henger ikke sammen med flauhet da. 

Det verste er jo å tryne skikkelig. Da blir jeg flau ja. 😛

Takk for tips om podcast. Har en god bekjent som ofte snakker om skam, så kanskje jeg får mer forståelse. 

Alle føler det jo til en viss grad da, også jeg selvfølgelig.

Men jeg må jo tenke at det ikke er rart om folk blir sjokkerte og også fordømmende om jeg forteller om noen hendelser fra min fortid. For det har skjedd, og jeg forstår jo mer om terskelen er veldig lav for å føle flauhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (39 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg blir så lett flau. Ikke av slike ting i hvert fall. Men jeg bærer på mye skam. Ting som både er å skamme seg over, men også ting som ikke er noen big deal. Jeg hørte på en podcast (sinnsyn) at er man først en skamfull person så er det faktisk lite å gjøre med. Noen, pga kombinasjon av medfødthet og oppvekst utvikler en overaktiv skamfølelse og det er så grunnleggende at selv om en kan vite at en ikke bør føle på skam tilknyttet en situasjon så vil følelsen skam like fullt være der. Podcasten er sinnsyn og episoden er nr 368, skamfull. 

Kanskje er det likens med flauhet. At noen bare er mer flau enn andre. Jeg tror graden av flauhet også påvirkes av om en er en åpen person eller om en er en som driver med mye fasade. En lukket person bak sin fine fasade vil jo nødvendigvis få mer spader av slike små flauser for det er jo ikke passende med fasaden, enn en person som er åpen og som ikke tar seg selv høytidelig. 

Jeg vet ikke, men jeg har lært å ikke ta meg selv høytidelig og å spille på humor også ha en solid dose selvironi. Det gjør at jeg ikke blir flau når jeg ikke skjønner vitser, tar ting bokstavelig, eller sier noe som framstiller meg som en rar person. Men hvis jeg gjør noe feil får jeg fort panikk derimot. Jeg er redd for å gjøre ting feil i feks jobbsammenheng. Det henger ikke sammen med flauhet da. 

Det verste er jo å tryne skikkelig. Da blir jeg flau ja. 😛

Noe jeg synes er mye verre enn å tryne skikkelig er å prompe i upassende situasjoner, men noen ganger kommer det bare. Som den gangen jeg satt på fly, på midtsetet. Da flyet landet og det var min tur til å reise seg, så kom det en tydelig promp idet jeg reiste meg. Stakkars han som satt igjen.  Ble innmari flau pluss at jeg skammet meg veldig.  Kunne ikke komme meg fort nok ut av flyet.

Anonymkode: aa04c...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (53 minutter siden):

Ok. Dette var jo litt morsomt, for jeg kjøper ( kjøpTE)  mye dyr mat. Når jeg finner et billugprodukt som first price som er godt og kjøper det, så føler jeg meg fornuftig. Så jeg har sjekket butikkene og funnet ut hvilke billigprodukter som er gode ( Coop gulost i skiver fks! ) Jeg fikk litt tanker om det da en riking i byen sa at det er idiotisk å kjøpe dyr mat når billig er god. Folk blir rike av en grunn 🙂 men.. Det handler kanskje om hva man er nødt til og hva man velger. Litt rart siden ingen vet grunnen da. Det er da sikkert noen på Coop som tror jeg er fattig ( beste billigproduktene). Men det bryr jeg meg heller ikke om. 

Det handler nok mer på hvordan man føler seg. Ikke hva folk egentlig tenker og tror. 

Coop sin gulost hvilken gulost ligner den i smaken på? Jeg har hørt at FirstPrice mat er kreft fremkallende, det er det sikkert ikke. Derfor har jeg avstått, er redd for kreft. 

Anonymkode: 96b0b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noe jeg synes er mye verre enn å tryne skikkelig er å prompe i upassende situasjoner, men noen ganger kommer det bare. Som den gangen jeg satt på fly, på midtsetet. Da flyet landet og det var min tur til å reise seg, så kom det en tydelig promp idet jeg reiste meg. Stakkars han som satt igjen.  Ble innmari flau pluss at jeg skammet meg veldig.  Kunne ikke komme meg fort nok ut av flyet.

Anonymkode: aa04c...5a7

Nei sånt gjør man ikke med lyd eller lukt offentlig. 

Anonymkode: 96b0b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Coop sin gulost hvilken gulost ligner den i smaken på? Jeg har hørt at FirstPrice mat er kreft fremkallende, det er det sikkert ikke. Derfor har jeg avstått, er redd for kreft. 

Anonymkode: 96b0b...2b4

Veldig mild smak. Vet ikke hvem den er nærmest i smak egentlig. Kanskje Norwegia ( men den smaker mer plast ) 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg synes det er flaut å kjøpe first price produkter uansett hva det er. Føler jeg får blikk når jeg må kjøpe det og at folk tror jeg er fattig.

Det er da bare fornuftig å være prisbevisst? Jeg kjøper både tilbudsvarer (i normale mengder), billigmerker og iblant nedsatte varer pga. kort holdbarhet. Jeg er slett ikke fattig, men skjønner ikke hva som er flaut med å spare noen kroner.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har hørt at FirstPrice mat er kreft fremkallende, det er det sikkert ikke.

Nei, det er den sikkert ikke.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes også det flaut å kjøpe toalettpapir.

Er ikke det en vare alle i vår del av verden må kjøpe jevnlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (7 minutter siden):

Det er da bare fornuftig å være prisbevisst? Jeg kjøper både tilbudsvarer (i normale mengder), billigmerker og iblant nedsatte varer pga. kort holdbarhet. Jeg er slett ikke fattig, men skjønner ikke hva som er flaut med å spare noen kroner.

Nei, det er den sikkert ikke.

Er ikke det en vare alle i vår del av verden må kjøpe jevnlig?

Joda det er det sikkert men jeg har ikke forhold til FirstPrice. Før ble det ansett som billig for fattige når det kom inn i butikken. Det er det men å betale toalettpapir i kassen er flaut, det er det. Da vet alle hva du skal når du går derfra….

Anonymkode: 96b0b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Veldig mild smak. Vet ikke hvem den er nærmest i smak egentlig. Kanskje Norwegia ( men den smaker mer plast ) 

Norvegia ? 

Anonymkode: 96b0b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Noe jeg synes er mye verre enn å tryne skikkelig er å prompe i upassende situasjoner, men noen ganger kommer det bare. Som den gangen jeg satt på fly, på midtsetet. Da flyet landet og det var min tur til å reise seg, så kom det en tydelig promp idet jeg reiste meg. Stakkars han som satt igjen.  Ble innmari flau pluss at jeg skammet meg veldig.  Kunne ikke komme meg fort nok ut av flyet.

Anonymkode: aa04c...5a7

Huff ja sånt er flaut. 

Kashmir skrev (45 minutter siden):

Takk for tips om podcast. Har en god bekjent som ofte snakker om skam, så kanskje jeg får mer forståelse. 

Alle føler det jo til en viss grad da, også jeg selvfølgelig.

Men jeg må jo tenke at det ikke er rart om folk blir sjokkerte og også fordømmende om jeg forteller om noen hendelser fra min fortid. For det har skjedd, og jeg forstår jo mer om terskelen er veldig lav for å føle flauhet. 

Nei samme her. Jeg har ting jeg virkelig burde være flau over/skamme meg over, så sånne små ting tenker jeg ikke sånn over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er det men å betale toalettpapir i kassen er flaut, det er det. Da vet alle hva du skal når du går derfra….

Man kjøper vel ikke dopapir fordi man må på do akkurat da? Her i huset er det alltid noen ruller i skapet, jeg kjøper en pakke i god tid før det blir tomt.

Likedan kjøper jeg ikke tørkerull fordi jeg sølte på benken rett før jeg gikk i butikken.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (3 minutter siden):

Man kjøper vel ikke dopapir fordi man må på do akkurat da? Her i huset er det alltid noen ruller i skapet, jeg kjøper en pakke i god tid før det blir tomt.

Likedan kjøper jeg ikke tørkerull fordi jeg sølte på benken rett før jeg gikk i butikken.

Tørkerull? Bruker du ikke kjøkkenhåndkle? 

Anonymkode: 96b0b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tørkerull? Bruker du ikke kjøkkenhåndkle? 

Anonymkode: 96b0b...2b4

Jeg bruker både kjøkkenklut, -håndkle og papir fra tørkerull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...