Gå til innhold

Dagens første måltid 17.30. Er det sykt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slående argument.  Jeg er overbevist.

Anonymkode: 81df2...164

Hm. Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt. 

Anonymkode: 70dd5...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg sa hele tiden i denne tråden at det skyldes naturlige årsaker til tap av matlyst. Likevel fortsette dere og motargumentene meg med at dette var sykt 

Anonymkode: 70dd5...92d

Men kjære deg, om du selv mener det er naturlig og ikke sykt, hvorfor spør du om det er sykt da? Du har jo spurt om noe annet enn det som er saken her? 

Dersom du i åpningsinnlegget hadde skrevet "Jeg har akkurat mistet et menneske som stod meg nær og er i sorg. I går spiste jeg først kl 1730, men dette skjer vanligvis ikke. Jeg har generelt lite matlyst nå, og går ned i vekt. Bør jeg uroe meg for dette? Er det noen som har tips til hvordan jeg kan øke appetitten?" med overskriften "Dårlig matlyst etter dødsfall" hadde du ikke fått svarene du har fått i denne tråden. 

Dette ser du vel selv også?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 minutter siden):

Men kjære deg, om du selv mener det er naturlig og ikke sykt, hvorfor spør du om det er sykt da? Du har jo spurt om noe annet enn det som er saken her? 

Dersom du i åpningsinnlegget hadde skrevet "Jeg har akkurat mistet et menneske som stod meg nær og er i sorg. I går spiste jeg først kl 1730, men dette skjer vanligvis ikke. Jeg har generelt lite matlyst nå, og går ned i vekt. Bør jeg uroe meg for dette? Er det noen som har tips til hvordan jeg kan øke appetitten?" med overskriften "Dårlig matlyst etter dødsfall" hadde du ikke fått svarene du har fått i denne tråden. 

Dette ser du vel selv også?

På en måte ja på en måte nei. Jeg vil ikke ha hjelp til øke appetitten, den er sikkert borte for alltid. Spiser kun for å ikke kollapse. Er naturlig slank fra før så tåler å miste 10-12 kg før det blir «skummelt». Er ikke urolig selv det jeg lurte på var om noen kunne kjenne seg igjen i det! 

Anonymkode: 70dd5...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På en måte ja på en måte nei. Jeg vil ikke ha hjelp til øke appetitten, den er sikkert borte for alltid. Spiser kun for å ikke kollapse. Er naturlig slank fra før så tåler å miste 10-12 kg før det blir «skummelt». Er ikke urolig selv det jeg lurte på var om noen kunne kjenne seg igjen i det! 

Anonymkode: 70dd5...92d

Da burde du spurt om det. Jeg kjenner meg igjen fra da den første tiden etter at min far døde, men til vanlig er både livet, vekten og matlysten stabil og normal så der kjenner jeg meg ikke igjen.

Fikk du noe ut av dette?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg vil ikke ha hjelp til å øke appetitten, den er sikkert borte for alltid.

Det skal du ikke være for sikker på. Det er ikke unormalt å miste appetitten når man er lei seg. Men det er ikke slik at alle som har opplevd dette, aldri kommer tilbake til en hverdag med normal sultfølelse og normalt matinntak. 

Jeg antar at du er relativt ung, så det er naturlig at du gjennomgår ting som ikke vil vare "for alltid". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (51 minutter siden):

Da burde du spurt om det. Jeg kjenner meg igjen fra da den første tiden etter at min far døde, men til vanlig er både livet, vekten og matlysten stabil og normal så der kjenner jeg meg ikke igjen.

Fikk du noe ut av dette?

 Nei. 

Anonymkode: 70dd5...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (30 minutter siden):

Det skal du ikke være for sikker på. Det er ikke unormalt å miste appetitten når man er lei seg. Men det er ikke slik at alle som har opplevd dette, aldri kommer tilbake til en hverdag med normal sultfølelse og normalt matinntak. 

Jeg antar at du er relativt ung, så det er naturlig at du gjennomgår ting som ikke vil vare "for alltid". 

Jo det er det, for noen er det noe som blir kronisk skadet bla matlysten. Jeg regner med at du er relativt gammel som ikke tror det vil «vare for alltid».

Anonymkode: 70dd5...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jo det er det, for noen er det noe som blir kronisk skadet bla matlysten.

Det stemmer nok. Jeg kommenterte på at det ikke er sikkert, slik du skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (59 minutter siden):

Det stemmer nok. Jeg kommenterte på at det ikke er sikkert, slik du skrev. 

Hva da? Skjønner ikke hva du mener

Anonymkode: 70dd5...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev at... 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil ikke ha hjelp til øke appetitten, den er sikkert borte for alltid.

...og jeg kommenterte at det er slett ikke er sikkert at det er for alltid. Så svarte du at...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

for noen er det noe som blir kronisk skadet bla matlysten.

...og jeg svarte at det kan nok stemme. Poenget mitt var at det ikke er sikkert at det er for alltid selv om det kan skje for noen.

Det er nemlig mange, meg selv inkludert, som har opplevd å miste appetitten i en periode pga. triste omstendigheter, men som har fått den tilbake som normalt senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (59 minutter siden):

Du skrev at... 

...og jeg kommenterte at det er slett ikke er sikkert at det er for alltid. Så svarte du at...

...og jeg svarte at det kan nok stemme. Poenget mitt var at det ikke er sikkert at det er for alltid selv om det kan skje for noen.

Det er nemlig mange, meg selv inkludert, som har opplevd å miste appetitten i en periode pga. triste omstendigheter, men som har fått den tilbake som normalt senere. 

Ja det er jo jeg fullt klar over men første gang dette rammet meg (av samme naturlige årsak) havnet jeg på sykehus. Det er jeg redd skal skje en gang til. Samtidig som jeg sier det vil jeg tro at jeg har kontroll over inntaket. Men jeg er forvirret, det kan også være jeg ikke har det. 

Anonymkode: 70dd5...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...