Gå til innhold

ISW/andre... Prolaps og trang recess... mulig å bli bra?


emilie321

Anbefalte innlegg

frosken skrev (3 minutter siden):

Jeg så ikke det du skrev om fysio før nå. Men når det gjelder operasjon, så er det i det minste viktig at de er sikre på hva som skyldes hofta og hva som skyldes ryggen. Det er mange som feil-opereres med denne problemstillingen, - dvs. at man ikke klarer å avgjøre om det er hofte eller rygg og så opererer man en av delene uten virkning. 

Er helt enig.

For noen år siden ble jeg operert i den andre hofta pga en bensvults. Det jeg lurer på om det kan ha kommet en ny bensvults i/ved den andre hofta. Sist så ble det tatt 3 røntgen bilder med 6 måneder mellomrom uten at den syntes og jeg ble bare dårligere og dårligere.  Først på MR så en bensvultsen og da skjedde ting ganske fort.  Derfor lurer jeg på om det kan være 2 ting som har kommet samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (3 minutter siden):

Er helt enig.

For noen år siden ble jeg operert i den andre hofta pga en bensvults. Det jeg lurer på om det kan ha kommet en ny bensvults i/ved den andre hofta. Sist så ble det tatt 3 røntgen bilder med 6 måneder mellomrom uten at den syntes og jeg ble bare dårligere og dårligere.  Først på MR så en bensvultsen og da skjedde ting ganske fort.  Derfor lurer jeg på om det kan være 2 ting som har kommet samtidig. 

Viktig at du formidler dette svært tydelig til legene. Få dem til å lytte til hva som skjedde sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (Akkurat nå):

Viktig at du formidler dette svært tydelig til legene. Få dem til å lytte til hva som skjedde sist!

Ja. Skal skrive opp punkter til jeg skal til ortopeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Ja. Skal skrive opp punkter til jeg skal til ortopeden.

Hvis de fortsatt ikke ønsker å operere deg, så synes jeg du skal vurdere å be ortopeden henvise deg til et rehabiliteringsopphold. Et slikt sted vil du kunne gå i varmtvannsbasseng hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (Akkurat nå):

Hvis de fortsatt ikke ønsker å operere deg, så synes jeg du skal vurdere å be ortopeden henvise deg til et rehabiliteringsopphold. Et slikt sted vil du kunne gå i varmtvannsbasseng hver dag. 

Ja, for det er ikke bra sånn som nå. Mister jo mer og mer muskler (innbiller jeg meg iallefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Var så positiv og trodde dette skulle gå over av seg selv, men etter jeg var hos manuellterapeuten sist, så har jeg blitt mye dårligere igjen.  Leste at 80% blir bra av seg selv, mens resterende må opereres. Hadde håpet jeg slapp, men nå vet jeg ikke. Greier nå ikke å gå 50m uten store smerter, har også nesten de samme smertene i hviie. Skal til ortoped i neste uke og er veldig spent på hva som kommer ut av den timen. Begynner å miste helt håpet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
emilie321 skrev (1 time siden):

Var så positiv og trodde dette skulle gå over av seg selv, men etter jeg var hos manuellterapeuten sist, så har jeg blitt mye dårligere igjen.  Leste at 80% blir bra av seg selv, mens resterende må opereres. Hadde håpet jeg slapp, men nå vet jeg ikke. Greier nå ikke å gå 50m uten store smerter, har også nesten de samme smertene i hviie. Skal til ortoped i neste uke og er veldig spent på hva som kommer ut av den timen. Begynner å miste helt håpet

Uff så lenge du har slitt, det må være vondt og tungt. Håper ortopeden kan hjelpe deg med noen svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Uff så lenge du har slitt, det må være vondt og tungt. Håper ortopeden kan hjelpe deg med noen svar. 

Ja, det håper virkelig jeg også.  Er både lei og fortvilet. Egentlig litt rart at jeg ikke har blitt deprimert, men er selvsagt glad for at jeg ikke har blitt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (1 time siden):

Ja, det håper virkelig jeg også.  Er både lei og fortvilet. Egentlig litt rart at jeg ikke har blitt deprimert, men er selvsagt glad for at jeg ikke har blitt det også.

Forstår jeg godt, bra du ikke er deprimert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...