Gå til innhold

Blødning få dager før menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har registrert at i de siste 2 månedeme så har jeg fått blødning under samleie ca 3 dager før menstruasjonen tar fatt. Jeg nærmer meg nok overgangsalder, men har regelmessig mens ennå. 

Mannen min og jeg har som oftest tilfeldigvis sex akkurat før menstruasjonen og ikke så mye ellers så umulig å vite om jeg ville blødd utenom dette. 

Det samme har skjedd noen ganger tidligere også. Altså med blødning. 

Jeg tok celleprøve for under 2 år siden. Ble også kontrollert med ultralyd i den tiden. Alt var bra. 

Kan dette være noe annet enn kreft spm gjør? Får litt panikk om dette med kreft. Men jeg har bestillt legetime som jeg har om 3 uker. Tenker selv ar dette kan ha med at mensen er snart på vei å gjøre og at det kanskje er ingen grunn til å tenke verstetenkning selv om det er lett å gjøre det. 😇

Noen som har opplevd noe lignende? Eller vet litt om dette? 

Anonymkode: ad419...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har registrert at i de siste 2 månedeme så har jeg fått blødning under samleie ca 3 dager før menstruasjonen tar fatt. Jeg nærmer meg nok overgangsalder, men har regelmessig mens ennå. 

Mannen min og jeg har som oftest tilfeldigvis sex akkurat før menstruasjonen og ikke så mye ellers så umulig å vite om jeg ville blødd utenom dette. 

Det samme har skjedd noen ganger tidligere også. Altså med blødning. 

Jeg tok celleprøve for under 2 år siden. Ble også kontrollert med ultralyd i den tiden. Alt var bra. 

Kan dette være noe annet enn kreft spm gjør? Får litt panikk om dette med kreft. Men jeg har bestillt legetime som jeg har om 3 uker. Tenker selv ar dette kan ha med at mensen er snart på vei å gjøre og at det kanskje er ingen grunn til å tenke verstetenkning selv om det er lett å gjøre det. 😇

Noen som har opplevd noe lignende? Eller vet litt om dette? 

Anonymkode: ad419...a71

Dette hadde jeg i flere år, hadde ofte litt blod i utfloden rett etter samleie mellom eggløsning og menstruasjon. Det kom sannsynligvis av en polypp på livmorhalsen, i alle fall forsvant det etter at jeg fikk fjernet polyppen. Ikke noe farlig, men sjekk med lege eller gynekolog om du er engstelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

Dette hadde jeg i flere år, hadde ofte litt blod i utfloden rett etter samleie mellom eggløsning og menstruasjon. Det kom sannsynligvis av en polypp på livmorhalsen, i alle fall forsvant det etter at jeg fikk fjernet polyppen. Ikke noe farlig, men sjekk med lege eller gynekolog om du er engstelig. :)

Takk for råd, og svar. Ja, kan være noe helt uskyldig. 😊

Det typiske er at mannen hyler til bare han ser blod. Han har veldig angst for blod, og det gjør at jeg sykeliggjør meg selv mer enn nødvendig, tror jeg. Det er rett før mensen trer i sving. Kun 2 til 3 dager. Så kan ha med det å gjøre. Jeg hadde først mistet tellingen på når dette skjedde sist. Men så husket jeg at det samme skjedde for nøyaktig 4 uker siden, og mensen satte for fullt i gang 2 til 3 dager etterpå. Mannen fikk panikk da også, og ville ikke ha sex før nå. Og da skjedde det samme. 😅. Men da jeg regnet så er det jo samme situasjon som sist. Altså 2 til 3 dager før mens. 

Men jeg har en legetime. Jeg ble litt engstelig. Gynekolog er dyrt så får bare følge med og ta det med legen i midten av februar om jeg fortsatt er engstelig. 😊

 

Anonymkode: ad419...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...