Gå til innhold

Rask kur for å bli frisk halsbetennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ALLE KJÆRFINGRÅDENE dere har for å bli frisk til i morgen. Føler meg elendig som passer meg meget dårlig! Kjennes ut som halsen brenner, og jeg har mistet stemmen. Please gi meg alle råd erfaringer og tips dere har. Må bli frisk til i morgen .

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trenger ALLE KJÆRFINGRÅDENE dere har for å bli frisk til i morgen. Føler meg elendig som passer meg meget dårlig! Kjennes ut som halsen brenner, og jeg har mistet stemmen. Please gi meg alle råd erfaringer og tips dere har. Må bli frisk til i morgen .

Anonymkode: 34db7...3ff

Ingefærte og zinktabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (13 minutter siden):

Ingefærte og zinktabletter.

Apoteket er stengt i dag så det får jeg ikke tak i. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg trenger ALLE KJÆRFINGRÅDENE dere har for å bli frisk til i morgen. Føler meg elendig som passer meg meget dårlig! Kjennes ut som halsen brenner, og jeg har mistet stemmen. Please gi meg alle råd erfaringer og tips dere har. Må bli frisk til i morgen .

Anonymkode: 34db7...3ff

Frisk blir du neppe på ett døgn, men varm drikke, spis is kanskje, ta febernedsettende/smertestillende og hold deg i ro så kroppen får jobbe mot infeksjonen. At du er 100% frisk i morgen skjer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Frisk blir du neppe på ett døgn, men varm drikke, spis is kanskje, ta febernedsettende/smertestillende og hold deg i ro så kroppen får jobbe mot infeksjonen. At du er 100% frisk i morgen skjer ikke.

Jeg må bli frisk til i morgen. Så inn i munnen når jeg pusset tenner å da så jeg mange hvite prikker😱 Det har jeg aldri sett før. Ekkelt!! Har tatt Paracet 100 mg selv med deg går det ikke over. Så jeg lurer på vil Paracet forte virke bedre over det? 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg må bli frisk til i morgen. Så inn i munnen når jeg pusset tenner å da så jeg mange hvite prikker😱 Det har jeg aldri sett før. Ekkelt!! Har tatt Paracet 100 mg selv med deg går det ikke over. Så jeg lurer på vil Paracet forte virke bedre over det? 

Anonymkode: 34db7...3ff

Om det er noe spesielt du skal i morgen (da tenker jeg eksamen eller noe, ikke bare jobb) så kan du ta deg en tur på legevakten om du har mulighet, og få utskrevet antibiotika. Men det er KUN dersom det faktisk er viktig at du blir bedre til i morgen. Paracet 100 mg finnes ikke så hva du har tatt vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de andre sier, frisk blir du ikke, men om du gurgler halsen med saltvann hver time, drikker masse vann og varm te med peppermynte, sitron, ingefær eller nyper og sover masse så blir du så bra som mulig iallefall. Om du har feber kan du ta  Paracet 500 gram max fire ganger i døgnet, dersom ikke ville jeg latt være  

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

Som de andre sier, frisk blir du ikke, men om du gurgler halsen med saltvann hver time, drikker masse vann og varm te med peppermynte, sitron, ingefær eller nyper og sover masse så blir du så bra som mulig iallefall. Om du har feber kan du ta  Paracet 500 gram max fire ganger i døgnet, dersom ikke ville jeg latt være  

God bedring!

Takk. Jeg har kun te av forskjellige bær. Husker ikke hva de heter men de selges på matbutikken. Fuck! Jeg må bli frisk. Har kastet inn på 1000 mg Paracet for en time siden. Føler meg kun litt bedre. Derfor spurte jeg om det går an å bruke en Paracet forte oppå der? 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (15 minutter siden):

Om det er noe spesielt du skal i morgen (da tenker jeg eksamen eller noe, ikke bare jobb) så kan du ta deg en tur på legevakten om du har mulighet, og få utskrevet antibiotika. Men det er KUN dersom det faktisk er viktig at du blir bedre til i morgen. Paracet 100 mg finnes ikke så hva du har tatt vet jeg ikke.

1000 mg altså to parameter har jeg brukt. Ja det er viktig at jeg blir helt frisk til i morgen. Har ikke vært med syke folk så sikkert blitt smittet ute. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har kastet inn på 1000 mg Paracet for en time siden. Føler meg kun litt bedre. Derfor spurte jeg om det går an å bruke en Paracet forte oppå der? 

Anonymkode: 34db7...3ff

Hva tok du Paracet for, og hva skal du ta Paracet forte (?) mot, skjønner ikke helt hva du mener?

Hva mener du forresten når du skriver Paracet forte? Det finnes jo ikke? Mener du Paralgin forte? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

1000 mg altså to parameter har jeg brukt. Ja det er viktig at jeg blir helt frisk til i morgen. Har ikke vært med syke folk så sikkert blitt smittet ute. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Snakk med legevakten i en sånn situasjon. 

Anonymkode: c6d7b...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paralgin Forte er smertestillende, det vil ikke gjøre deg frisk. Paracet er febernedsettende, men det vil heller ikke gjøre deg frisk.

Drikk vann, spist næringsrik mat og slapp av slik at kroppen din får næring, hvile og væske til å bekjempe betennelsen. Utover det er det ikke så mye mer du kan gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 timer siden):

Hva tok du Paracet for, og hva skal du ta Paracet forte (?) mot, skjønner ikke helt hva du mener?

Hva mener du forresten når du skriver Paracet forte? Det finnes jo ikke? Mener du Paralgin forte? 

Brukte det for få bort svelgeproblemer å føle meg bedre. Sovet en stund og føler meg like syk. Mente parlginforte. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (2 timer siden):

Paralgin Forte er smertestillende, det vil ikke gjøre deg frisk. Paracet er febernedsettende, men det vil heller ikke gjøre deg frisk.

Drikk vann, spist næringsrik mat og slapp av slik at kroppen din får næring, hvile og væske til å bekjempe betennelsen. Utover det er det ikke så mye mer du kan gjøre. 

Drikker litt og litt. Varm drikke… har ikke matlyst, bare drikker varmt. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Snakk med legevakten i en sånn situasjon. 

Anonymkode: c6d7b...59e

Det er jo ikke legevakt relatert vond hals. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Om det er noe spesielt du skal i morgen (da tenker jeg eksamen eller noe, ikke bare jobb) så kan du ta deg en tur på legevakten om du har mulighet, og få utskrevet antibiotika. Men det er KUN dersom det faktisk er viktig at du blir bedre til i morgen. Paracet 100 mg finnes ikke så hva du har tatt vet jeg ikke.

Jeg ber til Gud om at jeg er frisk til i morgen. Sjelden han hører meg når jeg trenger han men jeg håper jeg er frisk til i morgen.

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke RS-virus i Norge nå?  Forkjølelse, vond hals og hoste. Det varer lenge så jeg ville ringt å fått en sykemelding på tirsdag hvis du ikke er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (5 minutter siden):

Går det ikke RS-virus i Norge nå?  Forkjølelse, vond hals og hoste. Det varer lenge så jeg ville ringt å fått en sykemelding på tirsdag hvis du ikke er bedre. 

Jeg vet ikke bare at for meg ligger det i halsen svelget og litt i pusten. Jeg har 39,5 i feber i tillegg. Litt ekkelt med tung pust men jeg har astma da. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (6 minutter siden):

Går det ikke RS-virus i Norge nå?  Forkjølelse, vond hals og hoste. Det varer lenge så jeg ville ringt å fått en sykemelding på tirsdag hvis du ikke er bedre. 

Kan ikke være hjemme i morgen derfor ligger jeg helt stille i sengen sånn at kroppen jobber seg frisk.

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan ikke være hjemme i morgen derfor ligger jeg helt stille i sengen sånn at kroppen jobber seg frisk.

Anonymkode: 34db7...3ff

Det må dessverre bare ta den tiden det tar. Du blir ikke friskere av å kaste innpå smertestillende, verken Paracet eller Paralgin forte. Det tar vekk en del av ubehaget og senker feberen, men du blir jo ikke fortere frisk av det. Alt vil komme tilbake når virkningen av medisinen går ut. Ikke ta med medisiner enn det som står i pakningsvedlegget, og vær forsiktig med å blande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...