Gå til innhold

Har du gått til mange forskjellige behandlere? Var de enige om hvilken diagnose du hadde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du gått til mange forskjellige behandlere? Var de enige om hvilken diagnose du hadde? 

Jeg har hatt sikkert 30 behandlere til sammen (om du slår sammen både akuttpost/DPS/poliklinikk). Har i løpet av den tiden fått 4 forskjellige diagnoser. 2 står fortsatt.

Anonymkode: 22f99...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært enorme forskjeller. Noen har ment jeg har kompleks PTSD framfor borderline, og min hovedbehabdler holdt igjen med å sette bipolar-diagnosen selv etter at psykiater på DPS satt uspesifisert bipolar lidelse pga nok et medikamentutløst hypomani, men så skjedde det mer at jeg åpenbart fikk hypomanier som ikje var medikamentelt utløst også og det gikk ikke å forklare ting ut ifra en PF så fikk bipolar 2. Ellers har jeg hatt unnvikende og avhengig PF, men de ble både satt og tatt vekk av samme behandler da nevropsykolog satte Asperger. Et annet behandlingsopplegg jeg var på mente jeg verken har PF, bipolar, Asperger eller noen ting i grunn. Men de kan jeg ikke ta seriøst så arrogant og bedrevitere de var som ikke kjente meg overhode og  som har en alternativ tilnærming. bare har ikke tro på diagnoser eller noe, og de presset meg til å gå av medisiner. Nå har jeg faktisk fått virkning av Litium og vet at det er helt riktig for meg å velge å gå på det. Så får jeg jobbet med resten av skakkjørte meg. Noen behandlere er rett og slett skadelig for en. Første gang det var mistanke om bipolar hos meg var i 2017. Bortsett fra de første 10 mnd av mine over 6 år som syk innenfor psykiatrien så har jeg hatt flere behandlere, men en hovedbehandler. Så alle mine diagnoser Bortsett fra Asperger er satt av henne. Veldig fint å slippe før mange kokker.

Jeg har 4 diagnoser som står og tre stk (unnvikende og avhengig PF og bulimi- alt kunne forklares av Asperger og som et symptom på EUPF). Er tatt vekk. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at sykdomsbildet kan endre seg og dermed også diagnosen.

Husker en gang en kvinne som kom tilbake i behandling. Jeg antok at hun hadde angstlidelse som sist. Heldigvis brukte jeg et utredningsskjema, og det viste at hun denne gang hadde en depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (4 minutter siden):

Husk at sykdomsbildet kan endre seg og dermed også diagnosen.

Husker en gang en kvinne som kom tilbake i behandling. Jeg antok at hun hadde angstlidelse som sist. Heldigvis brukte jeg et utredningsskjema, og det viste at hun denne gang hadde en depresjon.

Hvorfor til psykiater pga bare depresjon? Med mindre den er veldig alvorlig er det vel fastlegens oppgave

Anonymkode: b1c8a...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor til psykiater pga bare depresjon? Med mindre den er veldig alvorlig er det vel fastlegens oppgave

Anonymkode: b1c8a...77e

En avsporing. Men likevel: Siden jeg ikke skrev noe om det, vet du vel ingenting om hvor alvorlig den var, eller hva fastlegen hadde gjort før hun henviste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor til psykiater pga bare depresjon? Med mindre den er veldig alvorlig er det vel fastlegens oppgave

Anonymkode: b1c8a...77e

Fordi hun ble innlagt på akutt psykiatrisk og der møtte hun Kupton som ble behandleren. Snipp snapp ute og der eventyret ute

Anonymkode: 3c45f...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått PTSD tre ganger, det har blitt overskygget av psykoselidelse. Men man kan vel bli kvitt PTSD? Kanskje jeg er det da siden det ikke er noe snakk om det lenger, har også fått ulike diagnoser opp gjennom årene. Det endte med schizoaffektiv og GAD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har du gått til mange forskjellige behandlere? Var de enige om hvilken diagnose du hadde? 

Jeg har hatt sikkert 30 behandlere til sammen (om du slår sammen både akuttpost/DPS/poliklinikk). Har i løpet av den tiden fått 4 forskjellige diagnoser. 2 står fortsatt.

Anonymkode: 22f99...947

Ulike behandlere gir ulike diagnoser. Best er de som har tid og evner til å ikke fokusere på diagnoser men bli kjent med deg som det menneske du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...