Gå til innhold

Har du noen gang opplevd å ikke bli tatt på alvor av behandler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen gang opplevd å ikke bli tatt på alvor av behandler? Om du har det, hva gjaldt det?

En av de tingene som jeg er mest redd for i behandling er å ikke bli tatt på alvor. Det har ført til at jeg har unngått ta opp enkelte tema. Har ennå ikke opplevd å ikke bli tatt på alvor men... 

Anonymkode: 238b3...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody skrev (46 minutter siden):

Man må alltid skrike litt for å bli tatt på alvor.

Mener du bokstavelig talt? 

Anonymkode: 8e6f5...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har du noen gang opplevd å ikke bli tatt på alvor av behandler? Om du har det, hva gjaldt det?

En av de tingene som jeg er mest redd for i behandling er å ikke bli tatt på alvor. Det har ført til at jeg har unngått ta opp enkelte tema. Har ennå ikke opplevd å ikke bli tatt på alvor men... 

Anonymkode: 238b3...4f2

Hva betyr å "bli tatt på alvor"? 

Anonymkode: 8e6f5...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva du definerer som å bli tatt på alvor. 

Men nei, jeg har ikke opplevd det tror jeg. Det er ikke dermed sagt at det alltid blir satt inn tiltak som å tilby innleggelse, men vi snakker om situasjonen og hvordan jeg kan prøve å sikre meg. Det har hendt seg flere ganger at jeg har hatt panikk for å bli skrevet ut for jeg har kjent hvor dårlig jeg har vært, og da har det føltes som å ikke bli tatt på alvor, men det handler mer om en risiko hun mener hun som behandler må ta for at jeg på sikt skal få det bedre. 

Det har også vært gjort feilvurderinger hvor jeg virkelig ikke burde blitt skrevet ut (annen behandler) og hvor det gikk helt galt. Men å gjøre en feilvurdering utelukker ikke at en ikke ble tatt på alvor? Hun bare fulgte opplegget mitt om en ukes innleggelse litt for slavisk. Det skal brukes skjønn mtp akutt fare som hos alle andre. Ble hørt neste gang jeg ble så dårlig da. Bare synd at noe sånt måtte skje først når jeg var ærlig om hvordan jeg hadde det. Så...Jeg føler vel egentlig ikke at jeg ble tatt på alvor i den situasjonen når jeg tenker meg om. 

Men jeg tror det er viktig at du tørr å åpne opp om de viktige temaene. Hva med å begynne med å si at du er redd for å ikke bli tatt på alvor så kan dere snakke litt rundt det før du forteller hva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...