Gå til innhold

Glemte å betale strømregning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å utsette den fra 23 til jeg får lønn. Hos fjordkraft kan man trykke utsett 14 dager. Men jeg glemte å trykke utsett denne gangen. Trodde jeg hadde gjort det. Dermed oppdaget jeg at regningen var forfalt den 23 januar. Jeg gikk inn i dag den 30 januar på fakturaer hos fjordkraft og trykket utsatt og så står den nå på utsatt til 6 februar. Men kan de allerede ha sendt en purreregning? Står ikke noe nye fakturaer på fjordkraft sin side. Eller kan jeg ga vært heldig , at de ikke hadde kommet så langt? 

Anonymkode: ac31a...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Fjordkraft purrer med purregebyr (dette er en vesentlig del av inntektene for strømselskapene) og da må de vente 14 dager etter forfall for å sende purring. Du får altså ikke gebyr når du betalte i dag.

For øvrig er dette gebyret 35 kroner (hvis du betaler 14 dager for sent) - så ikke verdens undergang det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (10 minutter siden):

Hei,

Fjordkraft purrer med purregebyr (dette er en vesentlig del av inntektene for strømselskapene) og da må de vente 14 dager etter forfall for å sende purring. Du får altså ikke gebyr når du betalte i dag.

For øvrig er dette gebyret 35 kroner (hvis du betaler 14 dager for sent) - så ikke verdens undergang det heller.

Supert  :)Jeg betaler gebyr for å utsette. Da jeg så at regningen ikke var betalt fikk jeg litt panikk og utsatte men betalte med en gang. 

Anonymkode: ac31a...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (11 minutter siden):

Hei,

Fjordkraft purrer med purregebyr (dette er en vesentlig del av inntektene for strømselskapene) og da må de vente 14 dager etter forfall for å sende purring. Du får altså ikke gebyr når du betalte i dag.

For øvrig er dette gebyret 35 kroner (hvis du betaler 14 dager for sent) - så ikke verdens undergang det heller.

Regningen havner alltid på rundt den 23 hver måned og lønnen kommer den 30 så jeg pleier derfor å utsette til lønn kommer. Denne gangen hadde jeg glemt å trykke utsett. 😊

Anonymkode: ac31a...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Supert  :)Jeg betaler gebyr for å utsette. Da jeg så at regningen ikke var betalt fikk jeg litt panikk og utsatte men betalte med en gang. 

Anonymkode: ac31a...12b

En ting man skal vite om strømselskaper. De gjør absolutt alt de kan for å "flå" deg økonomisk. De tjener egentlig ikke penger på å selge strøm, men på purregebyrer, inkasso, tilleggstjenester, garantier og gebyrer. 

Hvis du bare utsetter i 7 dager og betaler en pris for det, så bare betal regningen den 30. uten å søke/betale gebyr. Du får ingen purregebyr da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...