Gå til innhold

Hva gjør dere egentlig?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

90tallsbarn skrev (11 timer siden):

Hvordan får dere fridagene til å gå? 

Har fri 24/7. Det går greit. Ser på film/serier, leser, hører musikk, gjør husarbeid, går en tur, driver med hobbyprosjekter. 

Anonymkode: 8966d...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare å spørre ChatGTP:

"Binge" betyr å spise eller drikke store mengder på kort tid, ofte til punktet av overspising eller beruselse. I tv-sammenheng betyr det å se mange episoder av en tv-serie på rad.

Anonymkode: 275a6...6cf

Kunne bare skrevet maraton da enn binge😳

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har fri 24/7. Det går greit. Ser på film/serier, leser, hører musikk, gjør husarbeid, går en tur, driver med hobbyprosjekter. 

Anonymkode: 8966d...490

Det må være meningløst 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Det er stor forskjell på å ligge hjemme og være syk og ikke orke noe og det å være frisk og rask og kunne gjøre ting du har lyst til da. :) Jeg har null problemer med å få fridagene til å gå og skulle gjerne hatt mange flere av dem! Skjønner meg ikke på voksne folk som kjeder seg og ikke har noe å gjøre, rett og slett.

Kanskje du skal foreslå bøker hun kunne du lest. Jeg har ingen fridager så jeg har sikkert fått liggesår nå. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har vært i sengen i tre dager p hater det. Skjønner ikke hvordan noen kan like dette. Stille i ro hjemme rolig tv midt på dagen. Kaffe (grows) 

Anonymkode: 3a563...4d4

-

EDIT: Slettet. Så etterpå at at Lillemus allerede hadde skrevet nøyaktig det samme :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (Akkurat nå):

For de fleste er det stor forskjell på å ha fritid som kontrast til et travelt yrkesliv og det å være syk. Har du aldri vært syk før? 

Eh jo men aldri på en viktig uke før. Jeg blir faktisk ikke bedre. Antibiotikaen har ikke virket. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kan man ikke skrive ord å se i stedetfor?

Anonymkode: 3a563...4d4

Jo det kan man, men språk er dynamisk og endres over tid. Hadde ikke vært det ville du foreslått å bruke "titte på" og "fjernsyn", om du feks skulle gå 70 år tilbake i tid. 

Ettersom du retter andres språk, det heter ikke "i stedetfor".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eh jo men aldri på en viktig uke før. Jeg blir faktisk ikke bedre. Antibiotikaen har ikke virket. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Nei sånn er det noen ganger. Du får påkalle det du har av tålmodighet. Da jeg hadde covid første gang var jeg sengeliggende i seks dager og hadde feber i ti. Det er slettes ikke uvanlig, men heldigvis er jeg ikke kronisk syk, så det går jo over.

Jeg så at du skrev i går at du hadde viktige ting du burde lest, hva med å logge av laptopen og heller lese det du trenger når du er i form, i stedefor å lese/ svare på DOL? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Jo det kan man, men språk er dynamisk og endres over tid. Hadde ikke vært det ville du foreslått å bruke "titte på" og "fjernsyn", om du feks skulle gå 70 år tilbake i tid. 

Ettersom du retter andres språk, det heter ikke "i stedetfor".

Åååååhrrrrrrrrrr gidder ikke

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åååååhrrrrrrrrrr gidder ikke

Anonymkode: 3a563...4d4

Jeg tror kanskje språket og forståelsen din kan øke om du bruker google eller ChatGPT når et ukjent begrep dukker opp. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det må være meningløst 

Anonymkode: 3a563...4d4

Livet er meningsløst. 

Anonymkode: 8966d...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Livet er meningsløst. 

Anonymkode: 8966d...490

Enig livet er krise. Livet er ødelagt. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 minutter siden):

Jeg tror kanskje språket og forståelsen din kan øke om du bruker google eller ChatGPT når et ukjent begrep dukker opp. 

Det går an å bruke norske ord også tidlig om morgenen. Det går an å vise hensyn til at alle ikke er våkne 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig livet er krise. Livet er ødelagt. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Derfor får man fylle dagene med noe som gir en glede. Uansett hvor mengingsløst det er.

Anonymkode: 8966d...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det går an å bruke norske ord også tidlig om morgenen. Det går an å vise hensyn til at alle ikke er våkne 

Anonymkode: 3a563...4d4

Eventuelt får du vente med å logge deg på til du er våken. Kanskje noe å tenke på.

Anonymkode: 8966d...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært i sengen i tre dager p hater det. Skjønner ikke hvordan noen kan like dette. Stille i ro hjemme rolig tv midt på dagen. Kaffe (grows) 

Anonymkode: 3a563...4d4

Jeg hadde heller ikke likt å ligge tre dager i sengen og være syk. Men du trenger ikke dra selvmedlidenheten din med inn i hver tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
laban skrev (2 timer siden):

Jeg er mektig irritert over all engelsken som brukes i dagligtalen (særlig blant de yngste). Men det var ikke jeg som brukte uttrykket "å binge", jeg bare forklarte deg hva det betyr. 

I seriesammenheng synes jeg "sluke" er et godt alternativ. 

Jeg også. Setninger som avsluttes på engelsk er flaut, men det er ikke bare unge, det er en del voksne også, i 30 årene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Jeg også. Setninger som avsluttes på engelsk er flaut, men det er ikke bare unge, det er en del voksne også, i 30 årene.

 

Ja det er irriterende f.eks poadcasten til sophie Elise og hun andre hun snakker engelsk norsk hele tiden. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg hadde heller ikke likt å ligge tre dager i sengen og være syk. Men du trenger ikke dra selvmedlidenheten din med inn i hver tråd.

Er bare det som opptar meg nå. 

Anonymkode: 3a563...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...