Gå til innhold

Går verden fremover eller bakover


AnonymBruker

Går verden fremover eller bakover  

10 stemmer

  1. 1. Går verden fremover eller bakover

    • Fremover
      5
    • Bakover
      2
    • Noe usikker
      3


Anbefalte innlegg

Savannah skrev (14 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe om afrikanske sykepleiere.

Mange bor i egne hjem til de er langt over 90 Idag. Noen hele livet, faktisk er fåtallet eldre av eldre på hjem i samfunnet. Kun de sller sykeste havner der. Mange klarer seg med hjemmesykepleie.

Anonymkode: 078c9...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange bor i egne hjem til de er langt over 90 Idag. Noen hele livet, faktisk er fåtallet eldre av eldre på hjem i samfunnet. Kun de sller sykeste havner der. Mange klarer seg med hjemmesykepleie.

Anonymkode: 078c9...d07

Eldreomsorg handler om alt av omsorg, både på sykehjem og hjemme.  For femti år siden var det vanlig at eldre bodde hjemme hos barna sine som stelte dem.  Hvor mye sparte samfunnet på det ulønnede arbeidet som kvinner gjorde da, både døtre og svigerdøtre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (2 minutter siden):

Eldreomsorg handler om alt av omsorg, både på sykehjem og hjemme.  For femti år siden var det vanlig at eldre bodde hjemme hos barna sine som stelte dem.  Hvor mye sparte samfunnet på det ulønnede arbeidet som kvinner gjorde da, både døtre og svigerdøtre?

Det har med karriere nå vet du. Pårørende har ikke tid til og ta seg av på fulltid av sine eldre familiemedlemmer. 

Anonymkode: 078c9...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det har med karriere nå vet du. Pårørende har ikke tid til og ta seg av på fulltid av sine eldre familiemedlemmer. 

Anonymkode: 078c9...d07

Det er mye mer enn tid det er snakk om i alle de samfunnsendringene som har vært.  Jeg blir nitti om 25 år (hvis jeg lever), og jeg regner med at det blir store forandringer til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 time siden):

Ja, men jeg skrev ikke afrikansk sykepleier.  Jeg skrev med afrikansk opphav.  Ser du forskjellen?

Du bare kverulerer. I relasjon til innlegget du opprinnelig svarte på er det bare én måte å tolke dette på: Import av sykepleiere fra Afrika. Og det er ganske egoistisk, afrikanske land trenger sykepleierne sine selv.

Anonymkode: 9cf79...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du bare kverulerer. I relasjon til innlegget du opprinnelig svarte på er det bare én måte å tolke dette på: Import av sykepleiere fra Afrika. Og det er ganske egoistisk, afrikanske land trenger sykepleierne sine selv.

Anonymkode: 9cf79...014

Jeg snakker aldri om import av mennesker.  Det er noe så utrolig nedlatende over det, og minner helst om slavetiden da mennesker ble fraktet som kveg over havet.

Jeg har ikke tenkt et eneste øyeblikk at mennesker skulle "importeres" for å bruke dine ord som viser en menneskeforakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (38 minutter siden):

Det er mye mer enn tid det er snakk om i alle de samfunnsendringene som har vært.  Jeg blir nitti om 25 år (hvis jeg lever), og jeg regner med at det blir store forandringer til da.

Du lever da. Hvorfor skulle du ikke bli 100?

Anonymkode: 078c9...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (15 minutter siden):

Jeg snakker aldri om import av mennesker.  Det er noe så utrolig nedlatende over det, og minner helst om slavetiden da mennesker ble fraktet som kveg over havet.

Jeg har ikke tenkt et eneste øyeblikk at mennesker skulle "importeres" for å bruke dine ord som viser en menneskeforakt.

Men du vil hente sykepleiere fra Afrika. Er det PK nok for deg?

Anonymkode: 9cf79...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du vil hente sykepleiere fra Afrika. Er det PK nok for deg?

Anonymkode: 9cf79...014

Du som kverulerer og din tolkning er ikke det som står skrevet svart på hvitt. Hva er du ikke forstår? 

Anonymkode: 078c9...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så er det meste som skjer nå noe som lett kan sammenlignes med ting som har skjedd tidligere. Sånn sett pendler det fram og tilbake, så jeg vet ikke om det er mest riktig å si at vi står omtrent på samme sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du lever da. Hvorfor skulle du ikke bli 100?

Anonymkode: 078c9...d07

Jeg håper virkelig at jeg ikke blir 100 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 14.34):

 

Dere kan redde den fremtiden eldrebølgen ved å produsere avkom for neste generasjons eldrebølgens beste. 

Anonymkode: 078c9...d07

Og hvordan vet vi at våres barn vil jobbe med helse da? 
Trist å produsere barn bare for eldrebølgens skyld og. 
Det er den siste delen av livet, mens vi er unge skal vi leve. Vi må vel bare håpe på aktiv dødshjelp. Sånn at man slipper å sitte og lide og være til belast for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 14.34):

 

Dere kan redde den fremtiden eldrebølgen ved å produsere avkom for neste generasjons eldrebølgens beste. 

Anonymkode: 078c9...d07

Jeg har gjort mitt føler jeg. Jeg fikk både høy puls og ble ganske andpusten begge gangene, så jeg håper virkelig dere setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (På 5.2.2023 den 17.21):

Jeg har gjort mitt føler jeg. Jeg fikk både høy puls og ble ganske andpusten begge gangene, så jeg håper virkelig dere setter pris på det.

Haha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...