Gå til innhold

TEST: Hvor empatisk er du? Har du selvinnsikt og klarer du å være ærlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva som var vanskelig med å svare på testen? 

Det var mange spørsmål der svaralternativene ikke passet, jeg savnet bl.a. et nøytralt svar hvor man er verken enig eller uenig på mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det var mange spørsmål der svaralternativene ikke passet, jeg savnet bl.a. et nøytralt svar hvor man er verken enig eller uenig på mange.

Hm. Jeg skjønner ikke hva du mener, men det er jo mitt problem 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 her. Slet med noen spørsmål fordi jeg er blant dem som lett skjønner hvordan andre har det og som opptrer empatisk i de fleste situasjoner - men jeg blir oppgitt når folk gnåler om det JEG oppfatter som bagateller (edit: eller ikke forsøker å ta grep for å endre langvarige negative situasjoner) og da FØLER jeg ikke reell omsorg 😝

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Hm. Jeg skjønner ikke hva du mener, men det er jo mitt problem 🙂

Jeg savner rett og slett svaralternativet "Vet ikke", på flere av spørsmålene hadde alternativenen Ja / Nei / Vet ikke passet mye bedre enn litt / sterkt enig / uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke gjøre ferdig testen. En del av spørsmålene handler ikke om empati i det hele tatt. 

Endret av knas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det handler da ikke om å "promotere" seg selv, men å være ærlig.

Anonymkode: d654a...bb5

Man kan være veldig god på å kjenne igjen følelser hos andre, få andre til å føle seg forstått, for eksempel, og så undervurderer en seg selv. Tenke at jeg er flink menķ ikke veldig flink i forhold til andre, og så bare hake av på enig. Det er ulikt hva folk legger i "Veldig".

Anonymkode: f6097...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (8 minutter siden):

«Ut fra svarene du gav, fikk du 9 poeng av 80 mulige.«

Er du autist?

Anonymkode: d654a...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det handler da ikke om å "promotere" seg selv, men å være ærlig.

Anonymkode: d654a...bb5

Hvis man vakler mellom to alternativer kan noen ha tendens til å bruke ytterpunkter, andre er mer middelmådig. Og hvis en er verken eller, då må en velge mellom litt enig eller litt uenig på andre siden. Så kan det bli litt tilfeldig.  

Anonymkode: f6097...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (48 minutter siden):

Det var mange spørsmål der svaralternativene ikke passet, jeg savnet bl.a. et nøytralt svar hvor man er verken enig eller uenig på mange.

Det var det.  Nederste og øverste gir kanskje poeng på hver sin side av skalaen, ikke likt i alle spm. Husker ikke.  Men hvis f.e. enig i hvert spørsmål gav mer poeng en uenig skulle jeg gjort som i bdi. Annenhver opp og ned på spørsmålene jeg er usikker på

Anonymkode: f6097...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du vant. Gratulerer som DOLs mest empatiske.

Anonymkode: 32bd6...e69

Denne testen har ikke så mye å gjøre med hvor empatisk man er som person. En slik selv test er ikke mye brukelig da svarene vil styres av hvilket syn en har på seg selv og ikke hvordan andre opplever en. En ganske subjektiv test med andre ord. En kan ha dårlig selvinnsikt. I tilfellene med god selvinnsikt kan det være forenelig med objektive funn. 

Anonymkode: f8a6b...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Denne testen har ikke så mye å gjøre med hvor empatisk man er som person. En slik selv test er ikke mye brukelig da svarene vil styres av hvilket syn en har på seg selv og ikke hvordan andre opplever en. En ganske subjektiv test med andre ord. En kan ha dårlig selvinnsikt. I tilfellene med god selvinnsikt kan det være forenelig med objektive funn. 

Anonymkode: f8a6b...3d5

Eller man kan svare nettopp ved å ta i betrakning  hvilke tilbakemeldinger man har fått også 🙂 det er jo det man får selvinnsikt av.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (20 minutter siden):

Eller man kan svare nettopp ved å ta i betrakning  hvilke tilbakemeldinger man har fått også 🙂 det er jo det man får selvinnsikt av.

Det er mye mer spennende hvordan omverden omtaler enn deg enn hvordan du ser deg selv. Det er det som teller, så kan du si hva du vil om deg selv. 

Anonymkode: 44b82...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (22 minutter siden):

Jeg fikk 20. Jeg savnet også et verken enig eller uenig alternativ. 

Jeg synes du er empatisk så ser helt tydelig at testen ikke stemmer med med hvordan jeg ser deg. 

Anonymkode: 44b82...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mye mer spennende hvordan omverden omtaler enn deg enn hvordan du ser deg selv. Det er det som teller, så kan du si hva du vil om deg selv. 

Anonymkode: 44b82...e41

Ja det blir dårlig med selvinnsikt hvis omverdenen ikke gir tilbakemeldinger 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...