Gå til innhold

Hvor lenge er det akseptabelt å blokkere noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge har du dømt denne stakkeren til å sone? Snakker vi 2 eller 4 uker? Og får personen fradrag for god oppførsel under soning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi meg tlf nummeret til denne stakkaren du blokkerer så skal jeg oppmuntre personen til å ignorere deg tilbake når du mener hen er straffet nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanskelig. Hadde ts skrevet under Nick ville jeg blokkert hen permanent. Ettersom denne personen kun troller.

Å bli blokkert av hen kan vel umulig være så ille?

Anonymkode: 92b51...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (8 timer siden):

Hvor lenge har du dømt denne stakkeren til å sone? Snakker vi 2 eller 4 uker? Og får personen fradrag for god oppførsel under soning?

 

Everybody skrev (8 timer siden):

Gi meg tlf nummeret til denne stakkaren du blokkerer så skal jeg oppmuntre personen til å ignorere deg tilbake når du mener hen er straffet nok.

Jeg forstår godt hvor vondt det føles og bli ignorert eller som du sier sultent treatment om det var en venn. Det er vondt og ikke akseptabelt. Ikke en ok måte å gjøre det på. Men i henhold til mitt valg når det gjelder et familiemedlem vet du ikke grunnen for det uten at jeg ble irritert og dette kan ikke sammenlignes med vennskap. Jeg har ikke bestemt meg for mer enn et par dager, som sagt tror jeg ikke hen merker noe til det, det er mest for egen skyld. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

 

Jeg forstår godt hvor vondt det føles og bli ignorert eller som du sier sultent treatment om det var en venn. Det er vondt og ikke akseptabelt. Ikke en ok måte å gjøre det på. Men i henhold til mitt valg når det gjelder et familiemedlem vet du ikke grunnen for det uten at jeg ble irritert og dette kan ikke sammenlignes med vennskap. Jeg har ikke bestemt meg for mer enn et par dager, som sagt tror jeg ikke hen merker noe til det, det er mest for egen skyld. 

Anonymkode: 83398...605

Så hvorfor starte tråd og spør du allerede mener du har gjort det som er riktig og hvor lenge du har tenkt å gjøre det?

Nei, vi vet ikke grunnen - som også er grunnen til at du ikke kan få gode svar. Hele tråden blir da meningsløs. 

"Er det greit å gjøre X?

"Det er vanskelig å svare på uten å vite grunnen, men generelt sett er det ikke greit"

"Det kan du ikke si, du vet ikke grunnen!"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, med mindre det er en person som terroriserer deg og som du vil ha ut av livet ditt så er det ikke greit å drive med blokkering som virkemiddel. 

Du har jo skrevet om blokkering før og har ikke fått støtte på at det var greit da heller. 

Man blokkerer ikke fordi man er irritert på noen. Om du blokkerer/gir silent treatment som en straff/en protesterende handling eller for å hindre deg selv i å si usaklige ting er likegyldig for den det gjelder. Det vedkommende opplever er likevel å bli blokkert. 

Og når det gjelder deg så er det slik at du bør jobbe med å klare å ikke si usaklige ting i sinne i det hele tatt. Det er ikke akseptabelt. 

Sånt her opplegg reagerer jeg sterkt på for jeg har blitt behandlet slik av en eks og slik ham holdt på, blant annet å si veldig stygge ting og ignorering. For å kontrollere og såre. Det er direkte skadelig å bli utsatt for over tid. 

Her bør du jobbe med deg selv og slutte med sånne usakligheter. At vedkommende har gjort så du ble irritert er ingen unnskyldning for å gjøre sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vil vedkommende komme til tlf svar? :) 

Anonymkode: 83398...605

 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er for irritasjon. 

Anonymkode: 83398...605

0 timer. Man løser irritasjon via dialog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei det har vært en diskusjon som endte med at jeg ble sur på vedkommende. Er en i familien. Jeg kan bli usaklig og det vil jeg ikke bli. Jeg vet jeg roer meg fortere om jeg får en time out, men dette er en kassettspiller uten stopp - knapp. 

Anonymkode: 83398...605

Jeg holder på forrige svar. Blokkering er en dårlig løsning, da overfører du gjerne stresset du selv opplever til den andre, og det er ikke greit eller rettferdig.

Det å ha behov for en timeout for å forhindre stress og usakligheter er en fin ting. Når du kjenner at du har behov for det kan du si at "Jeg kjenner at dette stresser meg veldig nå, og trenger litt tid før jeg kan komme tilbake og snakke rolig om saken. Om dere lover å ikke ringe eller kontakte meg, så lover jeg at jeg tar kontakt med dere når jeg har fått roet meg ned. Jeg lover å ta kontak i løpet av ... (den tiden du trenger)"

Men da må du holde det du lover også, dvs ta kontakt innen rimelig tid (max en dag), og være rolig og sakelig når du kommer tilbake. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (6 timer siden):

Så hvorfor starte tråd og spør du allerede mener du har gjort det som er riktig og hvor lenge du har tenkt å gjøre det?

Nei, vi vet ikke grunnen - som også er grunnen til at du ikke kan få gode svar. Hele tråden blir da meningsløs. 

"Er det greit å gjøre X?

"Det er vanskelig å svare på uten å vite grunnen, men generelt sett er det ikke greit"

"Det kan du ikke si, du vet ikke grunnen!"

 

 

Glitter skrev (6 timer siden):

Nei, med mindre det er en person som terroriserer deg og som du vil ha ut av livet ditt så er det ikke greit å drive med blokkering som virkemiddel. 

Du har jo skrevet om blokkering før og har ikke fått støtte på at det var greit da heller. 

Man blokkerer ikke fordi man er irritert på noen. Om du blokkerer/gir silent treatment som en straff/en protesterende handling eller for å hindre deg selv i å si usaklige ting er likegyldig for den det gjelder. Det vedkommende opplever er likevel å bli blokkert. 

Og når det gjelder deg så er det slik at du bør jobbe med å klare å ikke si usaklige ting i sinne i det hele tatt. Det er ikke akseptabelt. 

Sånt her opplegg reagerer jeg sterkt på for jeg har blitt behandlet slik av en eks og slik ham holdt på, blant annet å si veldig stygge ting og ignorering. For å kontrollere og såre. Det er direkte skadelig å bli utsatt for over tid. 

Her bør du jobbe med deg selv og slutte med sånne usakligheter. At vedkommende har gjort så du ble irritert er ingen unnskyldning for å gjøre sånn. 

Ok.

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (35 minutter siden):

Jeg holder på forrige svar. Blokkering er en dårlig løsning, da overfører du gjerne stresset du selv opplever til den andre, og det er ikke greit eller rettferdig.

Det å ha behov for en timeout for å forhindre stress og usakligheter er en fin ting. Når du kjenner at du har behov for det kan du si at "Jeg kjenner at dette stresser meg veldig nå, og trenger litt tid før jeg kan komme tilbake og snakke rolig om saken. Om dere lover å ikke ringe eller kontakte meg, så lover jeg at jeg tar kontakt med dere når jeg har fått roet meg ned. Jeg lover å ta kontak i løpet av ... (den tiden du trenger)"

Men da må du holde det du lover også, dvs ta kontakt innen rimelig tid (max en dag), og være rolig og sakelig når du kommer tilbake. 

 

Jeg er ikke klar om en dag, jeg trenger minst 5 dager dager eller 6 Dager. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er ikke klar om en dag, jeg trenger minst 5 dager dager eller 6 Dager. 

Anonymkode: 83398...605

Litt vanskelig å komme med gode innspill når du sier så lite. Om det er noe veldig alvorlig som har skjedd eller om det (utenifra) virker som en bagatell sett opp i mot å ville blokkere vedkommende. 

Jeg mener det skal være bra ille før det er innafor med 5-6 dagers time out. Men kanskje det er bra ille da. Uansett er jeg enig med Kayia angående å sende en slik melding. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal høre på aktor og sette straffen til 5 dager. Gi stakkaren 1 dags fradrag for god oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (6 minutter siden):

Jeg synes du skal høre på aktor og sette straffen til 5 dager. Gi stakkaren 1 dags fradrag for god oppførsel.

 

Everybody skrev (3 minutter siden):

Når blir det domsavsigelse? Vil personen få dette på rullebladet for alltid?

Domsavgivelse? Aktor? Rulleblad? Fradrag? Hva snakker du om, har det klikket for deg?

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Domsavgivelse? Aktor? Rulleblad? Fradrag? Hva snakker du om, har det klikket for deg?

Anonymkode: 83398...605

Ja. Det er jo du som er dommer i denne saken og skal bestemme straffen denne personen skal få. Å bli ignorert i 5 dager er aktors påstand + 1 dags fradrag for god oppførsel. Da er det du som må ta dette til betraktning i domsavsigelsen. Da lurer jeg på om du allerede har hevet retten eller om juryen og deg fortsatt holder på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Ja. Det er jo du som er dommer i denne saken og skal bestemme straffen denne personen skal få. Å bli ignorert i 5 dager er aktors påstand + 1 dags fradrag for god oppførsel. Da er det du som må ta dette til betraktning i domsavsigelsen. Da lurer jeg på om du allerede har hevet retten eller om juryen og deg fortsatt holder på?

Vet ikke har ikke bestemt meg. Er ikke dommer, snakker ikke det språket. Det er da bedre å være stille enn å snakke i sinne? 

 

Glitter skrev (2 timer siden):

Litt vanskelig å komme med gode innspill når du sier så lite. Om det er noe veldig alvorlig som har skjedd eller om det (utenifra) virker som en bagatell sett opp i mot å ville blokkere vedkommende. 

Jeg mener det skal være bra ille før det er innafor med 5-6 dagers time out. Men kanskje det er bra ille da. Uansett er jeg enig med Kayia angående å sende en slik melding. 

For deg er det sikkert ikke en sak meg for meg meg er det. Mitt ‘’problem’’ er at jeg ikke klarer å snakke om det som er vanskelig og kommer det for ‘’nært’’ meg føler jeg meg presset. Blir da usakelig, det er litt av det det handler om. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å løse konflikter på denne måten minner om umodenhet. Eller det kan være tegn på personlighetsforstyrrelse. Jeg anbefaler å ta kontakt med psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se, uansett hva folket her prøver å si til deg så vil du ikke forandre på oppførselen din, det minner om personlighetsforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper så inderlig denne personen ignorerer deg tilbake eller dropper deg helt når du kommer tilbake. Da får du kjenne litt av det samme som du utsetter andre for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (14 minutter siden):

Se, uansett hva folket her prøver å si til deg så vil du ikke forandre på oppførselen din, det minner om personlighetsforstyrrelse.

Ja det ser jeg, det er akkurat sånn som du vedkommende også gjør. Skriftlig og muntlig, bare snakker og snakker. 

Anonymkode: 83398...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...