Gå til innhold

Hvilke tempo på løpemølla?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har begynt å løpe på walkingpad, men jeg er så redd for å snuble at jeg løper på nivå 8 for det meste. Løper 3 km. 

Jeg har ikke trent løping på lenge. Før løp jeg på treningssenter på 10.7 til 14 i tempo. Men nå er jeg så utrent, og føler derfor at jeg blir varm og får god trening på tempo 8. Noe som mange vil si er dårlig trening kanskje 😅

 

Anonymkode: 6ff7b...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har begynt å løpe på walkingpad, men jeg er så redd for å snuble at jeg løper på nivå 8 for det meste. Løper 3 km. 

Jeg har ikke trent løping på lenge. Før løp jeg på treningssenter på 10.7 til 14 i tempo. Men nå er jeg så utrent, og føler derfor at jeg blir varm og får god trening på tempo 8. Noe som mange vil si er dårlig trening kanskje 😅

 

Anonymkode: 6ff7b...60e

Jeg jogger på 6-6,5 km/t jeg. :D Det hender jeg tar en spurt på 9 km/t, men det holder jeg ikke lenge på. Det er da slett ikke dårlig trening - den beste treningen er jo den man gjennomfører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Har ikke løpt i vinter, men på siste treningsøkt, løp jeg som oppvarming. Gikk da først 3 minutter på ca 5 km/t, så løp jeg 1 min på ca 7 km/t, og så hadde jeg 10 minutter på 9 km/t. Hadde da puls på 165. Da var jeg så varm og svettet ekstremt hele den påfølgende timen som jeg trente styrke 😄 Så det var god trening for meg i alle fall. Planen min er at jeg utover våren får opp tempoet mot 10 km/t over en lengre periode (30-60 minutter), så da må jeg nok begynne å løpe litt ute etter påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (På 21.3.2023 den 10.13):

Jeg jogger på 6-6,5 km/t jeg. :D Det hender jeg tar en spurt på 9 km/t, men det holder jeg ikke lenge på. Det er da slett ikke dårlig trening - den beste treningen er jo den man gjennomfører!

Det er mer enn bra nok. Det er en ting jeg har lært meg opp gjennom tidene. Jeg trente veldig etter klokken og tid tidligere. Men det ga mye skader, og den beste trening er å trene for helsen sin del, og å unngå skader. Det er ikke om å gjøre å løpe så fort.  :) . Jeg løp på nivå 10.7 til 14 km i timen for ett år siden  men nå er jeg storfornøyd med å bare gå noen kilometer på mølla. Denne walkinfpaden har toppfart 10 km i timen. Men kjenner at jeg liker å holde meg på ca 7.5 km i timen på 3 km distanse i dag 😊. Jeg går etterpå noen kilometer til på 3 km i timen hastighet 😆

Anonymkode: 6ff7b...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (På 21.3.2023 den 11.09):

Har ikke løpt i vinter, men på siste treningsøkt, løp jeg som oppvarming. Gikk da først 3 minutter på ca 5 km/t, så løp jeg 1 min på ca 7 km/t, og så hadde jeg 10 minutter på 9 km/t. Hadde da puls på 165. Da var jeg så varm og svettet ekstremt hele den påfølgende timen som jeg trente styrke 😄 Så det var god trening for meg i alle fall. Planen min er at jeg utover våren får opp tempoet mot 10 km/t over en lengre periode (30-60 minutter), så da må jeg nok begynne å løpe litt ute etter påske!

Ja jeg synes det er ikke farten som teller lenger. Det gjelder bare å holde formen 🥰. Opp mot 10 km i timen i 30 til 60 minutter er tungt for meg også nå. Vet ikke om jeg orker. Haha. Men kanskje jeg skal ha det som en utfordring 😆

Anonymkode: 6ff7b...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye tredemølle forrdi det er en lettvint måte å få til en økt. Jeg pleier ofte å ta det som intervall for å gjøre det mindre kjedelig.

De øktene jeg har hatt i vinter er 4 min med  12-13  km/t med to minutters pause (gange) mellom. Da får jeg høy puls uten at det blir for tungt. Det blir 5 drag på en halvtime.

Jeg tror det vil være veldig delte meninger om det er fort eller sakte, men det er ikke vits i å se på hva andre gjør. Man har ulike mål og ulike utgangspunkt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...