Gå til innhold

Cola og luft i magen, løs mage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært plaget med luft i magen, og litt løs mage i ett år. Jeg har tiltider trodd at jeg skulle bli bedre, og vet at jeg drikker jo ca 3 liter cola daglig. Og det kan jo være årsaken i seg selv. Har derfor ikke gått til legen med det ennå. Kan såpass mye cola daglig føre til disse problemene? 

I går rapet jeg på luft hele dagen. Jeg tvang meg selv til å holde unna avhengigheten min cola i dag og jeg raper ikke så mye luft lenger. 

Har en time hos legen om 3 uker. Men det gjelder nok å tvinge seg til å drikke annet enn cola. Cola er min energidrikk i hverdagen. Noen som har tips om drikke med litt god smak som er bra for magen? 

Anonymkode: b5639...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan få luft i magen av all kullsyren, ja.

Har du prøvd vann med smak? Enten kjøpe i butikken eller lage selv (jeg liker f.eks å kjøpe inn litt lime og sitron, kutte i små båter og fryse også bruker jeg dem som isbiter i et glass vann). 

Evt iste eller saft uten sukker, da kan du velge smaken du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Kan få luft i magen av all kullsyren, ja.

Har du prøvd vann med smak? Enten kjøpe i butikken eller lage selv (jeg liker f.eks å kjøpe inn litt lime og sitron, kutte i små båter og fryse også bruker jeg dem som isbiter i et glass vann). 

Evt iste eller saft uten sukker, da kan du velge smaken du liker.

Ja jeg tenker at magen kan bli irritert av all colaen. 3 liter cola daglig er jo veldig mye. Det er også mye kullsyre i det. Egentlig ikke rart at jeg raper kronisl mye luft da. Tror det er det legen vil si. At jeg bør forsøke å kutte cola.  Jeg forsøker derfor nå for å sjekke om jeg blir bedre før timen min om 3 uker. .

Kanskje jeg skal prøve iste. Det er uten kullsyre ihvertfall  :). Takk for tipset. 

Anonymkode: b5639...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Kan få luft i magen av all kullsyren, ja.

Har du prøvd vann med smak? Enten kjøpe i butikken eller lage selv (jeg liker f.eks å kjøpe inn litt lime og sitron, kutte i små båter og fryse også bruker jeg dem som isbiter i et glass vann). 

Evt iste eller saft uten sukker, da kan du velge smaken du liker.

Godt tips  :) . Takk. Jeg kan gjerne kjøpe sitron / lime   kanskje jordbær som jeg kan fryse og bruke som isbiter i kaldt vann. Jeg elsker å ha smak i drikken men hater å få vondt i magen 😅

Anonymkode: b5639...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
UtakknemligDiva

Kullsyre kan gi luft. Er det lettversjonen du drikker? Søtningsmidler kan være verstinger når det kommer til løs mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...