Gå til innhold

Kan jeg vaske rompekluter og kjøkkenkluter i samme maskin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Holder det med 60 grader, eller må man opp på full kokvask?

Anonymkode: 740ec...72f

Jeg vasker min vaskeklut som jeg bruker nedentil på 60 grader sammen med resten av 60-gradersvaken. :) Hadde det vært babykluter som har vært brukt til å tørke skikkelig bæsje-rumper hadde jeg vasket dem alene på 90 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (8 minutter siden):

Egne kluter til nedentil????

Bruker du ansiktskluten?

Anonymkode: 043e4...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Holder det med 60 grader, eller må man opp på full kokvask?

Anonymkode: 740ec...72f

Spørs hva du prøver å oppnå det. Skal du styrke immunforsvaret er lavere temp mer effektivt.

Anonymkode: add4b...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bruker du ansiktskluten?

Anonymkode: 043e4...6f9

Bruker ikke noe klut nedentil. Bare piper og dusjen….. og intim eller fuktig papir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
90tallsbarn skrev (28 minutter siden):

Bruker ikke noe klut nedentil. Bare piper og dusjen….. og intim eller fuktig papir

Har faktisk ikke en eneste klut heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (39 minutter siden):

Bruker ikke noe klut nedentil. Bare piper og dusjen….. og intim eller fuktig papir

Ikke alle har høytrykkspyler i duchen.

Anonymkode: 043e4...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke alle har høytrykkspyler i duchen.

Anonymkode: 043e4...6f9

Skaff det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Skaff det da

Ser ingen grunn til det. Kluter fungerer fint.

Anonymkode: 043e4...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg vasker alle slags kluter sammen, på 60 grader. En sjelden gang (dvs noen få ganger i året) vasker jeg på 90 grader. Alt blir rent, og vi holder oss friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (6 timer siden):

Egne kluter til nedentil????

Det er da helt normalt. :) Jeg har noen til nedentil og noen til ansiktet. Jeg dusjer ikke om morgenen derfor brukes klut. Så dusjer jeg etter trening senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke klut nedentil hvis jeg er på et sted med dusj. De klutene jeg bruker på hytta (hvor vi altså ikke har innlagt vann / dusj), vasker jeg på 60 grader sammen med undertøy, håndklær o.l. Det er svært sjelden jeg kjører noe kokvask.

På kjøkkenet bruker jeg chiffonkluter som kastes når de er brukt og skylt så mange ganger at de begynner å bli slitt. Men de varer lenge. 

Da vi hadde bleiebarn, brukte jeg en slags solid papirklut. De kunne skylles og gjenbrukes et par ganger etter - eh - moderat bruk. Så gikk de i søpla etter å ha blitt brukt til noe man ikke klarte eller ønsket å skylle av. Disse babyproduktene har nok utviklet seg mye de siste 20 årene. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (29 minutter siden):

Jeg bruker ikke klut nedentil hvis jeg er på et sted med dusj. De klutene jeg bruker på hytta (hvor vi altså ikke har innlagt vann / dusj), vasker jeg på 60 grader sammen med undertøy, håndklær o.l. Det er svært sjelden jeg kjører noe kokvask.

På kjøkkenet bruker jeg chiffonkluter som kastes når de er brukt og skylt så mange ganger at de begynner å bli slitt. Men de varer lenge. 

Da vi hadde bleiebarn, brukte jeg en slags solid papirklut. De kunne skylles og gjenbrukes et par ganger etter - eh - moderat bruk. Så gikk de i søpla etter å ha blitt brukt til noe man ikke klarte eller ønsket å skylle av. Disse babyproduktene har nok utviklet seg mye de siste 20 årene. 

Jeg brukte mepore engangskluter. Litt sånn gas-aktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (8 timer siden):

Egne kluter til nedentil????

Det er helt normalt. 

Anonymkode: 2da43...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg brukte mepore engangskluter. Litt sånn gas-aktig. :)

Engangskluter?

Anonymkode: 2da43...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Jeg bruker ikke klut nedentil hvis jeg er på et sted med dusj. De klutene jeg bruker på hytta (hvor vi altså ikke har innlagt vann / dusj), vasker jeg på 60 grader sammen med undertøy, håndklær o.l. Det er svært sjelden jeg kjører noe kokvask.

På kjøkkenet bruker jeg chiffonkluter som kastes når de er brukt og skylt så mange ganger at de begynner å bli slitt. Men de varer lenge. 

Da vi hadde bleiebarn, brukte jeg en slags solid papirklut. De kunne skylles og gjenbrukes et par ganger etter - eh - moderat bruk. Så gikk de i søpla etter å ha blitt brukt til noe man ikke klarte eller ønsket å skylle av. Disse babyproduktene har nok utviklet seg mye de siste 20 årene. 

Gjenbrukes? 

Anonymkode: 2da43...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gjenbrukes? 

Anonymkode: 2da43...de5

"Skylles og gjenbrukes" i betydningen "skylles og brukes noen ganger til". Altså ikke engangskluter som (nesten) gikk i filler ved bruk, men heller ikke noe som skulle tas i vaskemaskin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (4 minutter siden):

"Skylles og gjenbrukes" i betydningen "skylles og brukes noen ganger til". Altså ikke engangskluter som (nesten) gikk i filler ved bruk, men heller ikke noe som skulle tas i vaskemaskin. 

Jeg skjønte det men det er da vittierlig ikke nok å skylde de i vann når de har vært skyld i vann. Ble dere ofte syke? 

Anonymkode: 2da43...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (6 minutter siden):

"Skylles og gjenbrukes" i betydningen "skylles og brukes noen ganger til". Altså ikke engangskluter som (nesten) gikk i filler ved bruk, men heller ikke noe som skulle tas i vaskemaskin. 

Kan ikke bruke kjøkkenkluter til intimvask. 

Anonymkode: 2da43...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...