Gå til innhold

Kan jeg vaske rompekluter og kjøkkenkluter i samme maskin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønte det men det er da vittierlig ikke nok å skylde de i vann når de har vært skyld i vann. Ble dere ofte syke? 

Anonymkode: 2da43...de5

Den første setningen forsto jeg ikke helt. Ingen blir syke av at en klut som brukes til å stelle et bleiebarn, rengjøres og brukes én gang til. Det er ingen forbindelse mellom bleieområdet til en baby og helsen til resten av familien. Vi vasket først ungen, så kluten og til slutt hendene etter at bleieskiftet var gjennomført, det faller faktisk helt naturlig. 

Alle i min kjernefamilie har vært mindre syke enn gjennomsnittet i samme situasjon. Vi har f.eks. aldri vært i nærheten av å bruke opp sykt barn-kvoten, 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan ikke bruke kjøkkenkluter til intimvask. 

Det har jeg da heller aldri gjort. Disse barneklutene var laget for akkurat det vi brukte dem til, og de skulle brukes slik jeg beskrev. Som nevnt finnes de sikkert ikke lenger i akkurat den utgaven, mine unger er født på 1990-tallet. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vasker kjøkkenkluter på kokvask. Aldri sammen med kluter til kroppsvask. 

Anonymkode: fdc32...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vasker kjøkkenkluter på kokvask. Aldri sammen med kluter til kroppsvask. 

Anonymkode: fdc32...dc8

Hvorfor? Du er ren når du har dusjet og tørker deg. Du vasker i samme maskinen som du har vasket alt. 60 grader sies å skal ta det meste. Så hva er greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Holder det med 60 grader, eller må man opp på full kokvask?

Anonymkode: 740ec...72f

Jeg ville vasket kluter jeg hadde brukt nedentil på 90 grader.

Jeg vasker alle kluter inkl kjøkkenkluter, vaskekluter til ansikt og kopphåndduker på 90 grader, og innimellom kjører jeg håndduker på 90 også (mot 60grader til vanlig). Jeg bruker engangskluter nedentil (asan sine) de gangene jeg ikke har tilgang på dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...