Gå til innhold

Hvor mye angst skal man ha før man får angstmedisin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke redd for noe spesifikt. Men jeg går med en konstant uro inni meg. Jeg er allerede medisinert med adhd med og antidepressiva. De har hjulpet. Men likevel, jeg får hele tiden scanarioer i hodet. Om hva andre tror at jeg tenker om dem, om jeg oppfatter situasjonen riktig, jeg må vite ALT om det aller meste. Hvis jeg feks skal lære om noe så googler jeg hvert eneste ord for å skjønne hva det egentlig betyr, og så må jeg Google et nytt ord fra der igjen. 
 

Jeg er redd for å ikke være nyttig nok, føler også at hver eneste tid jeg bruker hvor jeg ikke tjener penger er bortkastet. 
 

Noen ganger føler jeg nesten jeg skal kaste opp, men gjør det jo ikke. Fordi jeg er engstelig og urolig for noe jeg ikke vet hva er. 
 

Jeg har mindre perioder uten angst. Men så snart jeg tenker over det så oppfatter kroppen min det som om det er noe som er feil og henter angsten tilbake. 
 

Jeg irriterer meg sånn over dette. 
 

Hvor går grensa for om man bør få benzoider?

Anonymkode: 3252d...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor grensa går er naturligvis veldig individuelt og varierer fra lege til lege 🙂 Jeg har merkelig nok fått tilbud om benzo i forbindelse med søvnvansker. Sto da på høyeste dose fast hver dag i over ett halvår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver høres jo typisk ut til å være ADHD eller kanskje litt OCD? Det finnes mange ulike AD, kanskje en annen er mer effektiv for deg? For noen fungerer også SNRI bedre fordi det virker på to reseptorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 timer siden):

Det du beskriver høres jo typisk ut til å være ADHD eller kanskje litt OCD? Det finnes mange ulike AD, kanskje en annen er mer effektiv for deg? For noen fungerer også SNRI bedre fordi det virker på to reseptorer.

Har brukt Wellbutrin og den funket ikke. Det bekreftet også legen. Eneste adhd medisinen som gjenstår nå er evt Attentin, men denne er som Aduvanz bare den virker som Ritalin, altså slår til ganske fort og bivirkningene sies å mulig være større. Jeg har ocd trekk ja. 

Anonymkode: 3252d...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...