Gå til innhold

Flytte for å spare 600,- i mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Husleien stiger fra mai og ser en leilighet rett i nærheten leies ut for 600 mindre. Hadde du flyttet?

Anonymkode: 22f2c...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husleien stiger fra mai og ser en leilighet rett i nærheten leies ut for 600 mindre. Hadde du flyttet?

Anonymkode: 22f2c...dd2

Det spørs selvsagt på hvor anstrengt økonomien er og om en kan spare inn på andre måter. Det er også viktig å ta i betraktning andre bokostnader enn husleie, så som strøm, internett med mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Husleien stiger fra mai og ser en leilighet rett i nærheten leies ut for 600 mindre. Hadde du flyttet?

Anonymkode: 22f2c...dd2

Som Ekstra sier må du regne på totalkostnadene før du bestemmer deg. Det er dessuten min erfaring at det er dyrt å flytte også. Man skal gjerne male et strøk eller fem, og før man vet ordet av det har man behov for nye hyller og skap, kanskje også hvitevarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husleien stiger fra mai og ser en leilighet rett i nærheten leies ut for 600 mindre. Hadde du flyttet?

Anonymkode: 22f2c...dd2

Nei.

Anonymkode: 6d176...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Husleien stiger fra mai og ser en leilighet rett i nærheten leies ut for 600 mindre. Hadde du flyttet?

Anonymkode: 22f2c...dd2

Det kommer jo an på så mangt. :) Standard, kostnader ved flytting, utgifter i nåværende bolig vs ny bolig (internett, strøm osv.) og størrelse på boligen. Du vet jo heller ikke om den andre boligen brått vil få høyere husleie.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok. Kostnad ved flytting skjer ikke da jeg kan gå og jeg har ingen tunge ting. 
Strøm, Internett og hvitevarer er inkl.

Seng kan man få gratis eller ikke trenge å koste så mye.

Standarden er ca lik.

Anonymkode: 22f2c...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 15.42):

Ok. Kostnad ved flytting skjer ikke da jeg kan gå og jeg har ingen tunge ting. 
Strøm, Internett og hvitevarer er inkl.

Seng kan man få gratis eller ikke trenge å koste så mye.

Standarden er ca lik.

Anonymkode: 22f2c...dd2

Hvis du ikke skal flytte noe særlig flyttelass og ikke bytte sted, ville jeg vurdert å bytte for 600 kr. i måneden.  Hvis du er ung og har fremtiden foran deg så ville jeg tenkt på det.  Jeg tror du vil flytte, og trenger et lite dytt.  Følg dine følelser:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 12.26):

Husleien stiger fra mai og ser en leilighet rett i nærheten leies ut for 600 mindre. Hadde du flyttet?

Anonymkode: 22f2c...dd2

Ja, sparer jo 7200 i året. Hvis ikke husleien ikke stiger tilsvarende på det nye stedet. Sjekk evt hva som står i kontrakten. Tror ikke den kan reguleres før minst etter et år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker
MiraPettersen skrev (På 26.5.2023 den 1.58):

mange tak for dit råd og hjælp

?

Anonymkode: 22f2c...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...