Gå til innhold

2-åring mangler ytre fortenner


Plomma

Anbefalte innlegg

Jeg har en ellers helt frisk og sunn jente på straks 2 år som mangler høyre og venstre ytre fortenner i overkjeven. Dette medfører at hun har kjempestore mellomrom mellom de fremre fortennene, og mellom de fremre fortenner og og hjørnetenner. Dette er ikke plagsomt for henne, og foreløpig bare sjarmerende, men jeg lurer jo på om disse tennene aldri vil komme, eller om de har vokst i feil retning, og om det er noe jeg bør foreta meg.

Bør vi gå til en tannlege og få tatt noen rtg. bilder? Vil dette ha noe å si for evt. feilstilling av permanente tenner? Hva hvis heller ikke disse finnes?

Tannfrembruddet startet til normal tid, da hun var 5,5mnd. Hun har ellers fått alle tennene hun skal ha, inkludert 2-årsjekslene i overkjeven. De i underkjeven er på gang.

Takknemlig for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...