Gå til innhold

Osloturen ble en skuffende opplevelse.....


Gjest SADE

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker ikke at Norge skal bli et muslimsk land. Hvis ikke du vet hva jeg mener med norsk, får du ta frem historiebøkene dine. Selv om du har utenlandske foreldre, har du vel gått på norsk skole? Dessuten er det ikke til å komme fra at noen folkeslag er "vanskeligere" enn andre. Jeg synes dette gjelder spes. muslimer.

Jeg lurte egentlig på hva _du_ mener er norsk. Hva er det som gjør en person til norsk og en annen ikke? Holder det med norsk statsborgerskap, eller er født i Norge? For det er mange av disse du ikke liker som har norsk statsborgerskap, og som er født i Norge. Må man ha norske foreldre, besteforeldre? I såfall er vel ikke jeg norsk nok for deg, for jeg har fransk mor, selv om jeg er både født og oppvokst i Norge. Vi nordmenn oppfører oss også underlig når vi er i utlandet, er det også galt nå? Hvis du flyttet til Afrika, ville ikke du fortsatt gått i "norske" klær, ville du ikke ønsket å spise ribbe eller pinnekjøtt til jul, samme hvor ufyselig de måtte synes det luktet? Ville du ikke ønske å feire 17 mai og påske og jul på den måten du alltid har gjort det. Det er tydelig at du har en totalt mangel på forståelse for andre mennesker livssituasjon. Du uttaler deg om ting du ikke har peiling på , og jeg tror ærlig talt du hadde gjort akkurat det samme som dem hadde du vært fremmed i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 355
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Cheerleader

    59

  • Bassisten

    23

  • avil

    18

Mest aktive i denne tråden

Da regner jeg med at hovedstaden slipper besøk av deg i tiden framover.

Intet ville glede byen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer som horder om sommer'n til Oslo. Alle vet jo hvordan tyskere elsker Norge. Nei - de kan dra seg hjem med bobilene sine.

Også må vi ikke glemme japanerne. Helt umulig å gå i fred i frognerparken for små fotoapparatbehengte gulinger med firkantbrettede lommetørklær på hodet.

For ikke å snakke om alle amerikanerne på Munch-museet. Usj - ikke snakker de norsk heller.

Nei - sommer i Oslo er traumatisk. Alle gode Osloborgere forsvinner på ferie til varme lange strender og byen blir inntatt av innavla bønder fra Ytre Enfold og brautende turister.

*Sukk !*

Dere må jo ha misfortstått helt fullstendig? Dette er vel ikke snakk om turister. De er da hjertelig velkomne! Jeg snakker om de som tar seg til rette her uten å eie fem flate øre. Lever du i en annen verden enn meg, eller? Venninden min jobber på sosialkontor. Er du norsk får du ikke en dritt. Er du flyktning får du TV m.m. De norske sosialklientene synes dette er mektig urettferdig. Det kan jeg godt forstå! Venninden min sier videre at de fleste utendlandske heller ikke er interessert i å få jobb. De vare reker rundt i byen og på handlesenter dagen lang for de norske skattebetalerenes penger :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nordmann

Jeg ser at du har fått utrolig mye pepper. Mange har også omtalt dette som et tulleinnlegg, noe som godt kan være, men jeg vil gjerne si EN ting:

JEG KUNNE IKKE VÆRT MER ENIG MEG DEG, SADE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en flott by å bo i. Bedre nå enn da jeg var liten. Masse spennende folk fra all verdens land. Det er jo stort sett mye mer interessant å møte folk med en annen bakgrunn enn ens egen....... synes nå jeg da.

Og jeg synes definitivt du er rasistisk i innlegget ditt, så du burde kanskje gå litt inn i deg selv og få ut gørra di. Det bunner ofte i frykt og sneversynthet.

Og som alltid handler det om kunnskap. For eksempel den (s)kjorteldiskusjonen her nede. Som om alle (utenom europeere, eller bare nordmenn kanskje?) går i en og samme klesdrakt? Broren min kom hjem fra India i forige uke, og han kan fortelle i timer om stoffer så vakre, klær med forskjellige navn til forskjellige anledninger osv. Jeg fikk til og med en skreddersydd ...hm...ikke sari, husker ikke hva det het, "sot" tror jeg. Drit lekker. Den skal jeg ta på meg og komme og skremme livskitten ut av deg!

Neida, men du kommer til å råtne opp hvis ikke du gjør noe med holdningene dine. Og enn så lenge, vi i Oslo klarer oss veldig fint uten deg.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må jo ha misfortstått helt fullstendig? Dette er vel ikke snakk om turister. De er da hjertelig velkomne! Jeg snakker om de som tar seg til rette her uten å eie fem flate øre. Lever du i en annen verden enn meg, eller? Venninden min jobber på sosialkontor. Er du norsk får du ikke en dritt. Er du flyktning får du TV m.m. De norske sosialklientene synes dette er mektig urettferdig. Det kan jeg godt forstå! Venninden min sier videre at de fleste utendlandske heller ikke er interessert i å få jobb. De vare reker rundt i byen og på handlesenter dagen lang for de norske skattebetalerenes penger :-(

Men en flyktning kommer jo hit til landet fordi de har det fælt i sitt eget land! Jeg tror det er du som ikke skjønner noen ting. Hadde det vært krig i Norge hadde nok du vært sjeleglad for å få hjelp av et annet land. Vi har nok til alle, både nordmenn og de som trenger hjelp. Skal vi bare sende dem tilbake og la dem dø? Og jeg kjenner også folk på sosialkontorer, og flyktningene eller innvandrerne er slett ikke de verste. Det er nordmenn som er verst, som vet å utnytte systemet. Dagen etter at de har fått pengene sine kommer de tilbake og sier at de har blitt stjålet og da må de få nye, og det får de, for vi kan ikke motbevise det han har sagt og vi kan ikke la ham sulte. Og dette fortsetter hver måned. De vet alltid hvem gjengangerne er, men systemet er slik at det lar seg utnytte. Du er helt utrolig, maken til rasist har jeg aldri sett, bortsett fra medlemmene i Vigrid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Dere må jo ha misfortstått helt fullstendig? Dette er vel ikke snakk om turister. De er da hjertelig velkomne! Jeg snakker om de som tar seg til rette her uten å eie fem flate øre. Lever du i en annen verden enn meg, eller? Venninden min jobber på sosialkontor. Er du norsk får du ikke en dritt. Er du flyktning får du TV m.m. De norske sosialklientene synes dette er mektig urettferdig. Det kan jeg godt forstå! Venninden min sier videre at de fleste utendlandske heller ikke er interessert i å få jobb. De vare reker rundt i byen og på handlesenter dagen lang for de norske skattebetalerenes penger :-(

Din venninne burde huske at hun har taushetsplikt:)

Du ( og hun sånn som du beskriver henne) høres jo ut som misunnlige sosialklienter.

-Få deres egen jobb i orden og ikke tenk så mye på hva naboen har og ikke du.

Du er jo helt ute og kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo ha misfortstått helt fullstendig? Dette er vel ikke snakk om turister. De er da hjertelig velkomne! Jeg snakker om de som tar seg til rette her uten å eie fem flate øre. Lever du i en annen verden enn meg, eller? Venninden min jobber på sosialkontor. Er du norsk får du ikke en dritt. Er du flyktning får du TV m.m. De norske sosialklientene synes dette er mektig urettferdig. Det kan jeg godt forstå! Venninden min sier videre at de fleste utendlandske heller ikke er interessert i å få jobb. De vare reker rundt i byen og på handlesenter dagen lang for de norske skattebetalerenes penger :-(

Du skriver: "Lever du i en annen verden enn meg, eller?"

Ja - resten av oss lever i den virkelige verden, og ikke den fantastiverdenen du skildrer her.

Asylsøker-ektepar får 4200 kr MÅNEDEN TIL SAMMEN, og det skal dekke ALT (mat, klær, lege, osv) utenom sengen på asylmottaket. Dette er UNDER FN sin standard, og Norge blir offentlig kritisert fordi vi gir FOR LITE til asylsøkere!

Innvandrere generelt får akkurat det SAMME som nordmenn, eller mindre!

PS: En større prosentandel av "innvandrere" enn av "nordmenn" har høyskole/universitets-utdannelse.....

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fornøyeleg å sjå kor massane kastar seg over eit nick som tek sjansen på å sende inn noko som må seiast å vere alle politisk ukorrekte innlegg si mor.

Folk som elles skvaldrar og syt til webmaster over ufin ordbruk, nektar seg ingenting i tøyleslaus utskjelling av denne SADE. Dei kroar seg i kjensla av å vere eitt med "sanninga", på lag med dei mange og kloke.

Så vidt eg kan sjå, gjev SADE uttrykk for ei bekymring for ei tilstrøyming av velferdssøkande hit til landet, ein straum som er fullstendig utan kontroll. Dette er ei otte som dei fleste nordmenn føler, og også ei sak styresmaktene er opptekne av.

20-30.000 velferdssøkande fløymer inn over landet for å nytte seg av ein snillistisk asylpolitikk. 1-2% av desse er reelle asylsøkjarar. Fleire tusen stikk av frå mottaka kvart år. 80-90% øydelegg eigne id-papir når dei kjem til norskegrensa for å trenere sakshandsaming og lure seg til opphaldsløyve. Det heile er organisert som ein industri, men med kjeltringar over heile verdikjeda. I Norge er det mange som lever av denne trafikken, og som støttar opp som best dei kan - akklamert av dei nyttige idiotane som alltid strøymer til i slike spørsmål.

Den vanvittige asylindustrien er grundig dokumentert, og burde vere kjend for dei fleste. I kjølvatnet av denne trafikken følgjer kriminalitet, vald, kvinneskjending , narkosmugling og mafiaverksemd.

SADE gjev på ein litt upresis måte uttrykk for ei rasjonell frykt for at denne trafikken er ute av styring.

I Danmark gjekk det for langt og dei har måtta sette stopp for denne trafikken. Her til lands må det sjølsagt også innstrammingar til. Dei er i gang og vil kome litt etter kvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Dere må jo ha misfortstått helt fullstendig? Dette er vel ikke snakk om turister. De er da hjertelig velkomne! Jeg snakker om de som tar seg til rette her uten å eie fem flate øre. Lever du i en annen verden enn meg, eller? Venninden min jobber på sosialkontor. Er du norsk får du ikke en dritt. Er du flyktning får du TV m.m. De norske sosialklientene synes dette er mektig urettferdig. Det kan jeg godt forstå! Venninden min sier videre at de fleste utendlandske heller ikke er interessert i å få jobb. De vare reker rundt i byen og på handlesenter dagen lang for de norske skattebetalerenes penger :-(

Hehe, venninna di må være den mest uvitende og tendensiøse sosialkuratoren på denne siden av atlanteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo fornøyeleg å sjå kor massane kastar seg over eit nick som tek sjansen på å sende inn noko som må seiast å vere alle politisk ukorrekte innlegg si mor.

Folk som elles skvaldrar og syt til webmaster over ufin ordbruk, nektar seg ingenting i tøyleslaus utskjelling av denne SADE. Dei kroar seg i kjensla av å vere eitt med "sanninga", på lag med dei mange og kloke.

Så vidt eg kan sjå, gjev SADE uttrykk for ei bekymring for ei tilstrøyming av velferdssøkande hit til landet, ein straum som er fullstendig utan kontroll. Dette er ei otte som dei fleste nordmenn føler, og også ei sak styresmaktene er opptekne av.

20-30.000 velferdssøkande fløymer inn over landet for å nytte seg av ein snillistisk asylpolitikk. 1-2% av desse er reelle asylsøkjarar. Fleire tusen stikk av frå mottaka kvart år. 80-90% øydelegg eigne id-papir når dei kjem til norskegrensa for å trenere sakshandsaming og lure seg til opphaldsløyve. Det heile er organisert som ein industri, men med kjeltringar over heile verdikjeda. I Norge er det mange som lever av denne trafikken, og som støttar opp som best dei kan - akklamert av dei nyttige idiotane som alltid strøymer til i slike spørsmål.

Den vanvittige asylindustrien er grundig dokumentert, og burde vere kjend for dei fleste. I kjølvatnet av denne trafikken følgjer kriminalitet, vald, kvinneskjending , narkosmugling og mafiaverksemd.

SADE gjev på ein litt upresis måte uttrykk for ei rasjonell frykt for at denne trafikken er ute av styring.

I Danmark gjekk det for langt og dei har måtta sette stopp for denne trafikken. Her til lands må det sjølsagt også innstrammingar til. Dei er i gang og vil kome litt etter kvart.

"Dei kroar seg i kjensla av å vere eitt med "sanninga", på lag med dei mange og kloke. "

Er det ikke akkurat det samme du gjør nå. Vi tar feil og du, selvsagt, har alltid rett. Det går ann å være bekymret for at utlendinger utnytter systemet i Norge, uten å være rasist slik Sade tydeligvis er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dei kroar seg i kjensla av å vere eitt med "sanninga", på lag med dei mange og kloke. "

Er det ikke akkurat det samme du gjør nå. Vi tar feil og du, selvsagt, har alltid rett. Det går ann å være bekymret for at utlendinger utnytter systemet i Norge, uten å være rasist slik Sade tydeligvis er.

Hei Tornerose,

Hvis de hadde brydd seg om at folk "utnyttet systemet" så hadde de skrevet om ALLE som utnyttet systemet...

Men "utnyttelse av systemet" er bare et vikarierende motiv for fremmedhat. INGEN av dem har nevnt "nordmenn" som utnytter systemet.

Det er forøvrig interessant å bemerke at hverken Grip eller SADE faktisk BOR i Oslo!! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tornerose,

Hvis de hadde brydd seg om at folk "utnyttet systemet" så hadde de skrevet om ALLE som utnyttet systemet...

Men "utnyttelse av systemet" er bare et vikarierende motiv for fremmedhat. INGEN av dem har nevnt "nordmenn" som utnytter systemet.

Det er forøvrig interessant å bemerke at hverken Grip eller SADE faktisk BOR i Oslo!! :-)

Med vennlig hilsen

Du har helt rett. Nordmenn utnytter systemet like mye, om ikke mer, som innvandrere. Det er rom for alle her, men måten vi behandler dem på er med på å skape de problemene vi har. Hvordan skal de f.eks. bli integrert i samfunnet om vi stuer dem sammen i "ghettoer". Det er deler av Oslo man aldri ser en farget person, mens andre er det knapt hvite. Og de oppfører seg ikke annerledes enn vi selv ville gjort i et fremmed land. Hadde vi flyttet til Kenya eller Pakistan hadde vi også ønsket å holde på våre tradisjoner, våre klesplagg, vår mat osv. Det er lett å dømme andre når man ikke har vært i deres situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tornerose,

Hvis de hadde brydd seg om at folk "utnyttet systemet" så hadde de skrevet om ALLE som utnyttet systemet...

Men "utnyttelse av systemet" er bare et vikarierende motiv for fremmedhat. INGEN av dem har nevnt "nordmenn" som utnytter systemet.

Det er forøvrig interessant å bemerke at hverken Grip eller SADE faktisk BOR i Oslo!! :-)

Med vennlig hilsen

Nordmenn som utnyttar trygde- og sosialsystemet er ein uting. Desto enda mindre grunn er det å importere falske asylsøkjarar som nettopp har dette som mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Nordmenn utnytter systemet like mye, om ikke mer, som innvandrere. Det er rom for alle her, men måten vi behandler dem på er med på å skape de problemene vi har. Hvordan skal de f.eks. bli integrert i samfunnet om vi stuer dem sammen i "ghettoer". Det er deler av Oslo man aldri ser en farget person, mens andre er det knapt hvite. Og de oppfører seg ikke annerledes enn vi selv ville gjort i et fremmed land. Hadde vi flyttet til Kenya eller Pakistan hadde vi også ønsket å holde på våre tradisjoner, våre klesplagg, vår mat osv. Det er lett å dømme andre når man ikke har vært i deres situasjon.

Først seier du at det er "vi" som tvingar folk frå ulike kulturar til å bu saman. Så seier du at det er dei sjølve som ynskjer dette, og at nordmenn alltid har drive slik når dei er busett utanlands.

Eg ser ikkje at SADE er raistisk i sin uttale. I så fall tøyer du omgrepet langt inn i det absurde.

Forholdet er at det så langt har vore vanskeleg å diskutere den meiningslause asylindustrien utan at omgrepet "rasisme" vert nytta som det siste, "knusande" argumentet. Denne tråden viser det på ein god måte.

Heldigvis vert problemet med hordar av falske asylsøkjarar no diskutert også hos styresmaktene og rasist-omgrepet har, ved utbreidd misbruk, diverre mista mykje av si kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først seier du at det er "vi" som tvingar folk frå ulike kulturar til å bu saman. Så seier du at det er dei sjølve som ynskjer dette, og at nordmenn alltid har drive slik når dei er busett utanlands.

Eg ser ikkje at SADE er raistisk i sin uttale. I så fall tøyer du omgrepet langt inn i det absurde.

Forholdet er at det så langt har vore vanskeleg å diskutere den meiningslause asylindustrien utan at omgrepet "rasisme" vert nytta som det siste, "knusande" argumentet. Denne tråden viser det på ein god måte.

Heldigvis vert problemet med hordar av falske asylsøkjarar no diskutert også hos styresmaktene og rasist-omgrepet har, ved utbreidd misbruk, diverre mista mykje av si kraft.

Etter det jeg vet så er en rasist en som dømmer andre på bakgrunn av rasen deres, og det er nettopp det Sade gjør. Jeg ser forresten ikke at jeg har sagt Innvandere ønsker å bo slik vi har plassert dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...