Gå til innhold

Råmelk etter svangerskap utenfor livmoren


Gjest Engstelig

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig

Hei!

For litt over en uke siden hadde jeg en Ex.u som jeg fikk operert bort. Det var mye frem og tilbake før det enedelig ble kunkludert, men de tok det bort før egglederen sprakk (selv om de måtte oprere den bort pga for store skader:))

Noen dager før inngrepet merket jeg at jeg fikk noe som lignet melk fra puppene mine. (jeg var nesten uker på vei) Nå er det 10 dager siden inngrepet, og jeg har fortsatt melk i puppene, det har faktisk blitt mere.

En annen ting, jeg har også tidligere hatt en ex. u som ble operert ut. Den gangen tok de ikke egglederen, men jeg frykter at denne er tett også, legen sa jeg skulle vente i ett år å prøve å bli gravid, men vi orker ikke å vente i tilfelle med tanke på historien opp til nå. Hva vil du anbefale oss å gjøre.

Veldig takknemlig om jeg får svar.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Engstelig

Du forteller ikke hvor langt du var kommet i svangerskapet, men er man kommet et stykke på vei og graviditeten avbrytes, kan melkesekresjonen komme i gang. Hvis den ikke stopper opp, bør du få tabletter av din lege for å stoppe den.

Du forteller ikke hvor gammel du er, så det er ikke så lett å råde deg. Jeg forstår at du har en eggleder tilbake og den har de vurdert under siste operasjon. Legene mener åpenbart at det er mulighet for spontan graviditet, og da bør dere forsøke et år. Går det ikke, kan det bli aktuelt med prøverør.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engstlig

Svar til Engstelig

Du forteller ikke hvor langt du var kommet i svangerskapet, men er man kommet et stykke på vei og graviditeten avbrytes, kan melkesekresjonen komme i gang. Hvis den ikke stopper opp, bør du få tabletter av din lege for å stoppe den.

Du forteller ikke hvor gammel du er, så det er ikke så lett å råde deg. Jeg forstår at du har en eggleder tilbake og den har de vurdert under siste operasjon. Legene mener åpenbart at det er mulighet for spontan graviditet, og da bør dere forsøke et år. Går det ikke, kan det bli aktuelt med prøverør.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg var nesten 8 uker på vei, så det var ikke så langt på vei.

Jeg er 28 år, fyller snart 29.

Den andre egglederen har også blitt operert i. (der har jeg også hatt en Ex.u) Er så redd for at jeg skal få det samme igjen, og sjansen er vel litt mindre ved ivf)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lurer jeg

Jeg var nesten 8 uker på vei, så det var ikke så langt på vei.

Jeg er 28 år, fyller snart 29.

Den andre egglederen har også blitt operert i. (der har jeg også hatt en Ex.u) Er så redd for at jeg skal få det samme igjen, og sjansen er vel litt mindre ved ivf)

Vil man ikke altid ha litt råmelk i puppene? Jeg har selv fått tre barn og kan ennå klemme litt råmelk ut av dem. Mitt yngste barn er nå 5 år. Jeg har fått høre at når man først har vært gravid så vil man altid ha melk i brystene er ikke dette sant da? Har hørt om folk som har ammet andres barn lenge etter at de selv har sluttet å amme sitt eget barn. Stemmer ikke dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...