Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Lone

Store blødninger (PCO)

Recommended Posts

Guest Lone

Finnes det andre tabletter enn Cyklokapron (tror det skrives sånn) for å stoppe store blødninger? De hjalp meg før, men ikke nå lenger. Jeg vil IKKE ha ferien min ødelagt på grunn av dette!

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Lone

Har du forsøkt å øke dosen med Cyklokapron til 3-4 tabletter om gangen? Du kan også kombinere med NSAID's som Naproxen, Ibux osv. Hva med å utsette mensen med Primolut-tabletter så du slipper blødning i ferien? Uansett, du må ha resept hos legen.

God ferie, vennlig hilsen Mette H Moen

Guest Lone

Svar til Lone

Har du forsøkt å øke dosen med Cyklokapron til 3-4 tabletter om gangen? Du kan også kombinere med NSAID's som Naproxen, Ibux osv. Hva med å utsette mensen med Primolut-tabletter så du slipper blødning i ferien? Uansett, du må ha resept hos legen.

God ferie, vennlig hilsen Mette H Moen

Hei, takk for svar.

Jeg begynte med 3 tabl. x 3, men har måttet gå ned til 2 x 3, på grunn av bivirkninger. Og blødningen har langt i fra stoppet! :-( Jeg er allergisk mot antiflogistika, noe som betyr at jeg ikke kan ta Naproxen osv, stemmer ikke det?

Hvordan virker Primolut? Stopper blødningene da?

Et spørsmål til... hvordan virker Provera? Jeg trodde de skulle stoppe blødningene jeg, men tvert i mot virket det jo som.

På forhånd takk for svar! :-)